help: kat met suikerziekte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

help: kat met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:05

Als mijn beste vriendin en haar ouders op vakantie gaan, dan verzorg ik altijd hun twee katten. Dit is ongeveer drie keer per jaar.
Het probleem is nu dat een van de katten suikerziekte blijkt te hebben. Het is heel slecht met haar gegaan en nu zijn ze deze week met dagelijks injecties geven bezig. De injecties moeten op een vast en vroeg tijdstip gegeven worden en er moet precies 12 uur tussen de maaltijden zitten. De kat mag ook niet onbeperkt eten dus het voer moet na een half uur verwijderd worden, en dan moet ze geinjecteerd worden.
In overleg met de dierenarts is het volgende schema gemaakt:
- 7.00 voer
- 7.30 voer weg en injectie
- 19.00 voer
- 19.30 voer weg en injectie

Nu verzorg ik de katten altijd met veel plezier maar dit veranderd best veel. Zij vertrouwen mij als enige om te prikken en als ik dus niet voor hun katten zorg dan kunnen ze niet op vakantie. Dit houd dus in dat ik vier van mijn zes weken (7 dagen per week) vakantie om 6.30 op moet staan om de katten op tijd te kunnen verzorgen. Eerlijk gezegt zie ik dit zo zitten. Het is voor mij ook vakantie en om elke dag zo vroeg op te moeten staan vind ik niks. Verder houdt dit in dat ik ook 's avonds om 19.00 bij de katten moet zijn. Dit komt dus niet uit met het verzorgen van mijn verzorgpaard. Als ik een dag moet werken, dan kan ik pas 's avonds naar stal toe. Om 19.30 ga ik echt niet in mijn eentje over een donkere weg fietsen en dan pas om een uur of 10 naar huis.
Het probleem is ook dat er helemaal niemand als reserve is. Ik ga er niet vanuit, maar als ik bijvoorbeeld ernstig ziek word, dan zal ik toch naar de katten moeten. Geef ik haar namelijk geen injectie dan kan ze hier dood aan gaan.
Ook moet ik mijn werkkeuze hier op aanpassen. De zomervakantie is voor mij namelijk de enige periode dat ik tijd heb om te werken en die tijden moeten dus buiten de 'katverzorgingstijden' vallen.
Ik heb het er met mijn moeder overgehad en zij vind vier weken gewoon te veel. Van hun kant vind ze het niet netjes om mij vier weken hier mee op te scheppen. Hoe hard het ook is het is hun kat en ook hun probleem. Zij stelde een compromis van 3 weken voor.
Eigenlijk durf ik dit niet voor te stellen omdat het echt mijn beste vriendin is en zij ook alles voor mij over heeft.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen en wat is een redelijk eis hieraan?

Joets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:24

Ik zou eerlijk zeggen wat je nu hier ook zegt..
Je zit er mee en ik zou hetzelfde hebben..
Is er geen mogelijkheid om die kat (net als ze soms met honden doen) naar zo'n pension te brengen voor die weken die ze weg zijn?
Daar kunnen ze dan ook gerust de spuiten etc. geven..

Nee hoeveel je ook om iemand geeft, je hoeft niet al je vrije tijd op te offeren en daarnaast je ook nog eens helemaal aan te passen..

Maar dat is mijn mening
3 weken vind ik namelijk ook nog een hele poos!

miss_nadine

Re: help: kat met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:28

Een pension is geen oplossing aangezien de kat dit niet aankan. Verder is er weer het bezwaar dat ze niemand anders de kat willen laten prikken.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:40

Tja, ik zou het toch aan je vriendin uitleggen, het is toch een enorme belasting voor je. Dat is het voor hen ook, maar het is wel hun kat. Praat erover en vraag of ze inderdaad niet korter op vakantie kunnen of dat ze echt niemand anders weten die de kat kan verzorgen.

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:43

Kan de kat niet bij jullie in huis?

Of dat je het afwisselt met een ander de ene dag jij smorgens en de volgende dag jij savonds bijvoorbeeld

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:54

Oef, dat is nogal een belasting zeg, wat ze van je vraagt .

En hoezo compromis? Ze mag blij zijn als jij die kat 1 dag wilt verzorgen .

Ik zou idd kijken of je die kat niet bij jullie in huis kunt nemen of dat je het afwisselt met iemand anders.

Dan nog denk ik dat ze er dan beter voor kunnen kiezen om korter op vakantie te gaan, 2 weken ofzo, en een dergelijke grote belasting niet bij iemand neer te leggen. Het is hun kat dus zij moeten daar mee omgaan, niet jij.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:58

En even verplaatst naar BB .

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:01

Voor dit soort gevallen hebben ze nou een kattenpension uitgevonden! Ik vind dat ze nogal wat van je durven vragen. Mijn katten (ook niet de makkelijksten) gaan gewoon naar een pension als ik op vakantie ga, worden ze niks minder van hoor. Er zit een hele goeie in Berkel ofzo, daar hebben ze zelfs knuffeloma's ingehuurd! Dat is voor jou toch nog wel aan te rijden?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:05

Kattenpension of bij de DA in pension lijkt mij de beste oplossing.

Anoniem

Re: help: kat met suikerziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:05

Als het je beste vriendin is dan moet dit toch bespreekbaar zijn? Ik vind het nogal al wat hoor om van iemand te vragen, 4 weken alles stipt op tijd doen.

Ik heb zelf een kat gehad met zware diabetes en die heeft het ondanks de spuiten en het strenge dieet geen half jaar volgehouden. Het zou dus best wel eens kunnen dat deze poes nog verder achteruit gaat en de vakantie niet eens haalt.

En stel dat de kat heel slecht wordt tijdens die vakantie? Moet jij dan beslissen om hem/haar in te laten slapen? En dan begraven/cremeren? Die zorg heb je er dan ook nog eens bij.

Ik zou er mijn vriendin niet mee op zadelen hoor.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:08

t Is wel erg dat ze zeggen dat jij de enige bent die ze die kat willen laten prikken. Daardoor voel jij je schuldig en ga jij 4 weken van je vakantie opofferen.
Niet doen dus...hun kat, hun probleem.
Als ze boos wordt, is het jammer. Naar mijn mening had een echte vriendin dit niet gevraagd, zelf 4 weken met de luie kont in het zand en jij geen vakantie