Ik ben die schapen zat!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaiMai

Ik ben die schapen zat!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 16:00

Begrijp me niet verkeerd, naast paarden vind ik schapen toch zo ongeveer wel de leukste dieren op aarde, maar nu heb ik het echt gehad met ze!

Vanmorgen heb ik Siremo en Mai geprobeerd te leren hoe een net rijpaard zich gedraagd, en dat ging heel lekker... Na een half uurtje in de bak te hebben geprutst vond ik dat Siremo z'n best wel weer had gedaan (tis echt een superpaardje!) en wou ik m weer lekker naar z'n stal brengen om hem vervolgens af te zadelen, te borstelen, te voeren en naar de kudde te brengen. Dat ging dus mooi niet door, want er waren deze keer zelfs niet 1, maar 3 schapen zijn stal ingekropen.... Ik dus hoofdstel van Siremo af, die blijft wel ergens rondlopen, schapen eruit gejaagd, Siremo in zijn box... Haal ik zijn voer, moeder schaap met haar 2 lammetjes achter mij aan, bijna de silo ingestort. En weer terug naar Siremo; met welgeteld 6 lammeren achter mij aan, waarvan twee continue hun neus in de emmer drukten. Ik moest en zou alleen die box in, dus met gevaar voor eigen leven heb ik die lammetjes van me afgeslagen, waarbij er 1tje letterlijk aan de emmer bleef hangen! Volgens mij zijn ze nog sterker dan menig paard! Zeker eigenwijzer... Ik ben ze dus helemaal zat nu, kan niet wachten tot ze de wei in gaan in de zomer (voorlopig lopen ze rond op het erf en het aanliggende weiland)

Heeft iemand tips om van die krengen af te komen?

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:03

Trui breien en shoarma van maken?

OK, da's flauw.. Ik heb echt geen idee. Bestaat er een mogelijkheid een stuk van het erf af te bakenen en zo een schaap-vrij en een schaap-bezet gebied te creeëren? Of kun je de schapen van te voren voeren o.i.d. zodat ze niet meer zo in jou/paard geinteresseerd zijn?

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:09

Je schapen in hokjes gooien ?
En anders misschien een stuk erf afzetten zodat je met je paarden kan werken zonder last te hebben van de schapen

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 17:53

Hilli schreef:
Trui breien en shoarma van maken?

Daar heb ik stiekem ook al aan zitten denken... Ik ga eens voorstellen om inderdaad een stuk af te zetten, maar volgens mij is de staleigenaar het daar niet helemaal mee eens. Hij is er juist zo trots op dat z'n schaapjes en geitjes los mogen rondlopen. Wel zijn we een schuilstal aan het bouwen voor ze, dus misschien dat ze dan daar inkruipen. Maar volgens mij doen ze het gewoon omdat ze die aandacht wel leuk vinden... Ze krijgen ook meer dan genoeg te eten, dus dat is het ook al niet