hond wil niet meerennen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mijntjuhh

hond wil niet meerennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:53

hej mijn eigenwijze hond wil niet meerennen met de fiets.... hij protesteerd gewoon en als het moet rold hij om zn rug... ik wil hem laten afvallen omdat hij te dik is... iemand eeen idee om hem mee te krijgen?

Mlies

Re: hond wil niet meerennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:58

Begin eens met naast de fiets wandelen, dat ie snapt dat ie met een fiets ook mee kan banjeren.

Of pak iets wat ie leuk vind, dat ie wel mee wil

[Of sleur m gewoon mee ]
[Nee die hoef je niet serieus te nemen ]

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:00

gewoon doorfietsen rent ie vanzelf wel . meen ik wel serieus als het gewoon eigenwijsheid is. als ie t niet snapt of pijn heeft of heel moe is natuurlijk niet.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:01

of ergens heen gaan waar ie los kan en dan gewoon keihard wegfietsen?? dan rent ie denk ik ook wel mee maar is dan daarna wel super moe maar wie weet leert ie dan dat t leuk is ofzo? ik zeg ook maar wat...

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:02

ja maar hij weet wel dat hij mee kan banjeren... mar hij is gewon eigenwijs... meetrekken heeft oko geen zin...doorfietsen dan ga ik hem kelen... rare hond heb ik... en het is een teckel en die mensen gaan dan altijd roepe... ahh beul dat beesje niet zo af hij heef korte pootjes... nou hij kan heus wel renne als hij zin heef.. maja.. keihard wegfietsen als hij los is.. uhh dan rent hij terug naar huis.. grrrr rare hond!

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:03

Zazoo schreef:
of ergens heen gaan waar ie los kan en dan gewoon keihard wegfietsen?? dan rent ie denk ik ook wel mee maar is dan daarna wel super moe maar wie weet leert ie dan dat t leuk is ofzo? ik zeg ook maar wat...

Dan leert ie niet echt netjes naast de fiets te rennen denk ik

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:06

nee denk t ook niet. en lees dat ie naar huis rent. hehe, was maar een idee... en let maar niet op wat mensen zeggen. mensen weten niet wat eraan vooraf gegaan is.

koekjes meenemen en constant geven en hem vertellen hoe geweldig hij is.

Mayflower_

Re:

Misschien dat je em wat aan een korter lijntje mee moet laten lopen naast de fiets. Dan snapt hij het principe ''naast de fiets lopen''. Daarna kan je wel een klein stukje 'steppen' op de trappers. Als hij dan meerent dan kun je voorzichtig kleine stukjes gaan fietsen. Hij moet het principe leren he

_Rianne_

Re:

ik denk dat je een klein beetje het verkeerde ras hebt om mee te fietsen, zijn lange rug is er niet echt op gebouwd om hard te rennen!

Beter kun je hem laten afvallen door steeds wat langer te wandelen en aan je DA een voedingsadvies te vragen!
Laatst bijgewerkt door _Rianne_ op 14-03-06 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Vee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:07

Mijn hond loopt een stuk beter mee aan de fiets als je een snoepje voor d'r neus houdt

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:10

bonnie_fan: hij kan keihard renne! maar hij is gewoon eigenwijs hij doet waar hij zin in heef echte teckels he.. ma ik ga denk gewoon oefenen... en hope dat hij niet op zn rug gaat liggen.. want das irritantttttt dan krijg jem echt niet meer omhoog.. met snoepjes kan ik het wel gaan proberen ja... en gewoon naast de fiets lopen enzo...

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:22

rennen is iets heel anders dan naast de fiets rennen!

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:46

maar ik hoef toch niet hard te gaan op de fiets??

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:47

dit is mijn liefiej

Afbeelding