Ik word gek van mijn kat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Ik word gek van mijn kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 08:19

Nou wat ik nu weer heb..

Als ik s'ochtends nog heerlijk in mijn bedje lig.. Dan hoor ik heel zachtjes iets mauwen.. het word steeds harder.. Als ik dan op de wekker kijk is het 5 uur..

Het is dus mijn kat.. Ik word gek van haar!! Ze blijft maar mauwen.. s'ochtends, smiddags savonds ze stopt niet meer..!

Kan dit misschien krolsheid zijn? Of wat kan dit zijn?

Beesje

Re: Ik word gek van mijn kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:26

Wat voor gemiauw is het dan? Als het een beetje jammerend is, beetje als een huilend kind, dan zou het krolsheid kunnen zijn. Mijn poes maakt dat geluid trouwens alleen maar vlak voor ze een braakbal produceert (smakelijk) maar dat is het bij jou dus niet.

Als -ie het 's ochtends voor jouw gesloten kamerdeur doet dan zit -ie gewoon je aandacht te trekken, waarschijnlijk heb je er een keer positief op gereageerd door hem/haar binnen te laten.

Is het trouwens een poes of een kater (of een je-weet-wel kater)?

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:27

ja dat hebben wij ook heel vaak..
echt heel irritant.., maar nu doen wij onze kat meestal naar buiten s'nachts.., vaak gaat ze nou zelf al voor de deur staan s'avonds

Maar wat het probleem kan zijn.. tjah ik zou het niet weten

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:37

klinkt als krolsheid ik weet niet hoe oud ze is, maar als ze buiten loopt is er wel een kater die haar dan pakt dus pas maar op. Onze poezen gingen altijd aan de pil en later werden ze geholpen.

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:53

Is de poes geholpen? Want er kan wel makkelijk gezegd worden oho dat is krolsheid? Ik denk dat ze gewoon je aandacht wilt en tegen je loopt te banketstaaf. Mijn kater doet dat ook. Overal waar ik ga gaat hij ook en praat tegen mij. Ze zeggen ook wel eens. Een kat wat de hele dag blijft miauwen kan ook doof zijn. Maar ik zeg niet dat dit het geval is hè.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:09

Laten stereliseren = weg probleem.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:50

Of heeft ze pijn ergens? De mijne miauwt wel, maar das alleen om haar voerbakje te vullen

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 15:25

Ja ik dacht zelf gewoon aandacht trekken..ze is gesteriliseerd en het mauwen klinkt jammerend... VOlgens mij wilt ze dan eten ofzo.. zou dat ook kunne?

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:28

De kat van mijn vriend deed dit ook altijd heel erg, maar mauwen en aan de deur krabbelen etc in de ochtend. Toen was hij nog heel klein dus bleef hij alleen in de woonkamer. Nu mag hij door het hele huis en is het wel redelijk over. Vaak wilde hij dan ook gewoon eten en aandacht.

mellon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:33

Wat bij mijn katten hielp is geen blikvlees geven alleen droge brokjes geven. Ik heb nl 2 gecastereerde katers waarvan 1 ook altijd mekkerde want er kon toch een kans zijn dat hij vandaag het blikvoer iets vroeger kreeg.
Mijn dierenarts gevraagd of ze het echt nodig hebben en hij vond blikvoer onzin en een dikmaker kijk maar eens hoeveel water en vet er inzit.
Nu is het rustig hier behalve als de deur open moet ofzo

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 15:49

O ja onze kat krijgt blikvoer en is hartstikke dik... maar we hebben geprbeert ermee te stoppen .. ofja af te bouwen.. maar dan bleef ie nog harder mauwen

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:50

Wij geven nu ook maar de helft blikvoer van vroeger, is beter voor de lijn, en ze stopt met ons lastig te vallen door steeds een paar brokjes in de bak te hebben

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:53

Een van mijn katten doet dit ook vandaar dat wij met de slaapkamerdeur open slapen.
Hij miauwt en krabt aan de deur.
Erg vervelend,maar dit was onze oplossing.
Ik denk dat jouw kat aandacht wil of honger heeft.
Geef em anders voor het slapen gaan een flinke bak met brokjes en kijk dan of ie het weer doet.
Zo ja,zet dan de slaapkamerdeur open en kijk of dit helpt.
Misschien ben je er geen voorstander van om dieren in je slaapkamer te hebben want dat ben ik ook niet maar nood breekt wet en ik vind mn nachtrust ook erg belangrijk.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 15:55

Meetje22 schreef:
Een van mijn katten doet dit ook vandaar dat wij met de slaapkamerdeur open slapen.
Hij miauwt en krabt aan de deur.
Erg vervelend,maar dit was onze oplossing.
Ik denk dat jouw kat aandacht wil of honger heeft.
Geef em anders voor het slapen gaan een flinke bak met brokjes en kijk dan of ie het weer doet.
Zo ja,zet dan de slaapkamerdeur open en kijk of dit helpt.
Misschien ben je er geen voorstander van om dieren in je slaapkamer te hebben want dat ben ik ook niet maar nood breekt wet en ik vind mn nachtrust ook erg belangrijk.

Wat je zegt kan niet.. Wnat Met dat eten: Eet de hond op.. snachts als wij er niet zijn..

Slaapkamerduer kan open.. maar dan loopt ze naar bove.. en dan flipt de hond

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:58

Zet dan het eten op de aanrecht voor snachts of op een plank waar de hond niet bij kan.
En het klinkt gek maar honden en katten gaan het beste samen als ze slapen.
Het zijn beide gezelschapsdieren die liever de gezelligheid delen als dat ze gaan vechten en straks allebei in de keuken moeten pitten
En er is grote kans dat ze overdag elkaar de hersens inslaan en snachts beide aan een kant op het bed liggen.