haaj, ik wil graag een nestje met me rat...ik wou alleen ff wete of me rat dan daarna gewoon weer bij me andere rat kan.. regageert me rat die geen nestje heb gehad niet jaloers ofzoo?
Van ratten weet ik niet precies wat ze doen wel is het zo dat als je ze weer bijelkaar doet (man en vrouw) het vrouwtje gelijk weer gedekt wordt. Met gerbils weet ik in ieder geval dat het mannetje mee helpt met de opvoeding
ik heb ook ratte gehad, maar nooit een nesje. bij gerbils is da idd zo, maar volgens mij eet een mannetjesrat die baby's juist op.. Miss moet je eve langs een dierespeciaalzaak gaan??
hey als rattenliefhebber raad ik het je af met ratten te fokken!
voor mijn gevoel komen je ratten van een dierenwinkel oid af...Dit zijn ratten uit de broodfok! de broodfok zijn fokkers die 'fokken'(vermeerderen is een beter woord!) voor hun loon... Deze ratten zijn niet op karakter en een goede gezondheid gefokt! Dit zijn gewoon ratten die bij elkaar worden gegooid, zich voortplanten en verkocht worden!
De rattenmarkt is vrij verzadigt, dierenambulance's hebben vaak meerdere ratten zitten, rattenopvangs zitten vol met ratten...niemand wil ze hebben
Wat wil jij dalijk met je rittens gaan doen, ga je ze allemaal houden? mannetjes en vrouwtjes...Weet je wat voor gezondheid de ouders van je ratten hebben?Weet je of ze aan kanker of misvormde darmen zijn overleden?
Heb je een dekman uitgezocht op zijn karakter en fokkwaliteiten? Gelet op ziektes en verkeerde genencombinaties?
Ratten zijn er genoeg, wil je meer ratten...ga naar een dierenambulance of een rattenopvang. Maar zomaar een nestje fokken omdat je het leuk vind, zonder aan het dierenwelzijn te denken, of veel te weinig daaraan denken......
wist je dat: een dekman minimaal 2 jaar oud moet zijn voordat duidelijk wordt dat hij in goede gezondheid heeft, en grote kans dat hij het vererft en dat een dame minimaal 6 maanden oud moet zijn en maximaal 9 maanden voor een eerste nestje..Daarvoor zijn ze te jong, daarna is het bekken gesloten!
Ik geef Chely helemaal gelijk! Heb je al eens rondgekeken bij knaagdierenopvangs? Ratten genoeg! Laat het fokken alsjeblieft aan ervaren fokkers over die eerst aan de gezondheid van hun rat denken en niet zomaar voor het 'plezier' een nestje kweken. Ratten kunnen gemakkelijk een nest van 12 rittens of meer krijgen...