Ze wordt ingeslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Ze wordt ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 19:03

Na bijna 15 jaar intensieve vriendschap moet ik Polleke los gaan laten. Ze is al redelijk ver afgezakt in haar gezondheid en ik mag dat niet nog meer laten gebeuren. HEt lijden is nu ongeveer echt aan het intreden en dat was voorheen nog niet. Vanavond tussen 20.00 uur en 21.00 uur komt de dierenarts om haar hier thuis te laten inslapen. Polle hoeft vanavond geen dieetvoer meer, het maakt niets meer uit. Ze krijgt lekker nasi te eten en ze mag veel frolic brokjes. Die vindt ze namelijk lekker.
Vanmiddag om 15.00 uur ging ineens de knop om bij mij om tot dit inzicht te komen. Gisteren heeft ze nog mooi een wandeling met ons gemaakt, maar sinds gisterenavond kon ze bijna niet meer uit haar mandje komen en ook vanochtend ging het te moeizaam. Ze is fysiek op, maar iets in haar hoofdje dwingt haar om toch te lopen en niet te kunnen rusten. Altijd maar rusteloos en ijsberen. Vanaf vanavond zal ze voorgoed kunnen rusten.

en ik zal wel weer een tijdje kapot zijn. Dit gaat weer een jaar duren voordat ik er goed aanspreekbaar over ben. Maar ik ga al snel maar weer aan een ander hondje beginnen. Ik moet afleiding hebben. LIefst weer een met het karakter van Polleke. Hoewel ze mijn type hond totaal niet was, heb ik aan haar karakter nooit iets willen veranderen. Mensen die haar kennen zullen ongetwijfeld begrijpen waarom. Ze was energiek, speels, fel en ontzettend toegewijd aan mij. Mensen zeiden: "zo'n hond krijg je nooit weer". Natuurlijk zal ik nooit meer zo'n hondje krijgen als Polle, maar ook Bessie was heel trouw. Ik hield er net zoveel van, maar anders.
En net als Beatle en Bessie zal ik Polleke nooit vergeten. Ik zal nog veel over haar dromen. Dat ze naast mij en iones loopt te rennen......

Aan al het mooie komt een eind.
Denk aan mij, want ik ben helemaal kapot...

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:21

Vreselijk zeg, ik weet hoe je je voelt, wij hebben vorig jaar onze hond ook in moeten laten slapen.
Hij had een tumor in zijn longen en stond te vechten om adem...
Als je ziet dat een dier waar je zoveel om geeft moet lijden is het idd beter om ze te laten gaan al is het nog zo moeilijk voor jezelf...
Je hebt de goede beslissing gemaakt!
heel veel sterkte

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:23

Echt heel veel sterkte.. Maar je doet het beste voor hem.. Sterkte..

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:25

Desiree,

Polleke heeft een fijn leven gehad, een heel fijn leven mag je wel zeggen. Je bent een gouden baasje voor haar geweest en zij een gouden hondje voor jou. Diep in je hart weet je dat het juist is wat je doet maar het valt zoooo zwaar en het liefste wil je haar nog 30 jaar bij je hebben, maar we hebben allemaal niet het eeuwige leven en voor Polleke is het goed zo. Ze is oud, versleten en haar lijfje wil niet meer. Geestelijk is het misschien nog wel in orde, maar ook honden kunnen net zoals mensen gewoon "" op" zijn. Vanavond neem je afscheid van haar en is het echt jouw verdriet. Terwijl ik dit schrijf lopen echt de tranen over mijn wangen want het gevoel van Spike is er nog steeds. Het lijkt zo oneerlijk om als mens te mogen beslissen over het leven van je trouwe dier.

Ik denk zeker aan je en geef je via Bokt (hoe onpersoonlijk) een dikke knuffel. (moet je maar niet zo ver weg gaan wonen).
Heel veel sterkte Desiree !
Laatst bijgewerkt door Sando op 13-03-06 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:27

Hay desiree,ik las net al je berichtje op een ander forum,en toen had je het er al over.Ongeloofelijk klo....ook voor jou heel veel sterkte,ik leef met je mee.

rossi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:28

ook van mij heel veel sterkte.
het is vandaag een anderhalf jaar geleden dat ik mijn hond heb moeten laten inslapen. ik weet dus hoe het is om je grootste maatje te missen. ze verdwijnt nu uit je oog maar nooit meer uit je hart.

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:30

heeeeeeeeeeeel veel sterkte in heb er hier een zitten met zo een karakter ook gelijk na de dood van onze hond tegenaan gelopen kik maar bij chelsey in me profiel maar super veel sterkte is een moeilijke tijd een dier verliezen..

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:34

Sterkte bij dit afscheid.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:42

heel erg veel sterkte.... dit zijn zulke vreselijke momenten...
dag polleke..rust maar uit meid...

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:43

Sterkte ermee.
Wel fijn trouwens dat de dierenarts naar jullie huis komt, zodat je niet meer met haar weghoeft en ze in een vertrouwde omgeving kan inslapen.
Ga je haar begraven of neemt de dierenarts haar mee?

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:50

Rust zacht Polleke... Desiree, heel veel sterkte vanavond...en ook ik denk aan jullie beiden vanavond..

Liefs Ingrid

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:14

Ach meis, is het uiteindelijk toch nog zo ver gekomen. Waarschijnlijk heeft Polleke het je zachtjes ingefluisterd rond 15.00 uur.

Onze kat is al in juni vorig jaar ingeslapen. Hij had 2 weken daarvoor een hersenbloedinkje gehad. En ineens wisten we dat het genoeg was geweest. Hij is thuis ingeslapen en echt heel zacht (en snel) weggegleden. Ook op dezelfde dag dat de beslissing was gemaakt.

En dat is voor jullie ook fijn. Dat je er niet nog dagen tegen aan hoeft te hikken. Polleke is er klaar voor. Ze zal zacht gaan en je dankbaar zijn. En ooit komen jullie elkaar weer tegen.

Heel veel sterkte en kracht voor de komende uren.

plutolover

Re: Ze wordt ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:27

Sterkte met het verdriet.

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:32

ellenlouise schreef:
Ach meis, is het uiteindelijk toch nog zo ver gekomen. Waarschijnlijk heeft Polleke het je zachtjes ingefluisterd rond 15.00 uur.Onze kat is al in juni vorig jaar ingeslapen. Hij had 2 weken daarvoor een hersenbloedinkje gehad. En ineens wisten we dat het genoeg was geweest. Hij is thuis ingeslapen en echt heel zacht (en snel) weggegleden. Ook op dezelfde dag dat de beslissing was gemaakt.En dat is voor jullie ook fijn. Dat je er niet nog dagen tegen aan hoeft te hikken. Polleke is er klaar voor. Ze zal zacht gaan en je dankbaar zijn. En ooit komen jullie elkaar weer tegen.Heel veel sterkte en kracht voor de komende uren.

Heel mooi gezegt
echt heel erg veel sterkte met het verlies

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:10

sterkte. ik zal aan je denken deze moeilijke tijd die je nu doormaakt. als je behoefte hebt aan afleiding de deur staat altijd open.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:22

Heel erg veel sterkte Dees!!

Ik zal aan je denken in deze moeilijke tijd...Op dit moment zal je het niet willen horen, maar Pollewops heeft het mooi en goed gehad!!...Ze heeft nu rust...

Ik hoop voor je dat jij het ook snel een plekje kunt geven zodat je zelf ook wat rust krijgt!! Pollewops heeft het echt goed gehad, je hebt geen betere beslissing kunnen nemen voor haar!!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:34

Veel sterkte. Het zal leeg worden, maar ik denk wel dat dit het beste is.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:41

Ik lees net je link naar dit topic...
Sprak je dit weekend nog..over DE beslissing. Kennelijk is je gevoel goed om dit te kunnen beslissen.
Je bent ernaar toe gegroeid.. je (en jullie) hebt dat rustig gedaan, zodat je ook geen spijt krijgt.
Het is een erg vervelend gevoel te bedenken dat dit tijdstip staat voor een bepaalde handeling, het kan al geweest zijn, nu zijn, of zometeen.
Je hebt het goed gedaan meid, berust erin, verwerk dit en geeft het een plaats.
Weet je al waar je 'onze' Polle gaat begraven? Denk wel dat je dat doet.
Veel sterkte samen!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:20

Heel veel sterkte Desiree, ik denk dat je een goede beslissing genomen hebt als ik het zo lees al maakt het dat niet makkelijker. Ze heeft een geweldig leven gehad waar menig hondje jalours op kan zijn en ik denk inderdaad dat je nooit meer zo´n hondje zult treffen, want er is immers maar een Polleke!

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:24

Veel sterkte, ik had je vorige topic ook al gelezen. Ik denk ook dat je hondje je dankbaar zal zijn...
Op het moment dat je zelf als baasje 'de klik' maakt, is het ook echt tijd om ze te laten gaan. Zo te lezen had ze een prachtleven bij jou, je zult veel mooie herinneringen hebben...

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:28

sterkte ermee iig

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:34

Jeetje, veel sterkte met het verlies en verdriet.

randy123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:03

Hoi Dees,
Heel veel sterkte.
Hoe hard het ook klinkt ik denk dat je er goed aan doet.
Ik denk aan je.
Liefs Randy

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:03

Hej Desiree,

Het is goed zo... Je bespaart Polle zo een (waarschijnlijk) lange lijdensweg.
Ze heeft een leven gehad waar veel honden jaloers op kunnen zijn...

Hoe moeilijk de komende tijd ook zullen zijn en hoe zeer je haar ook gaat missen, bedenk dat het een goede keuze voor Polle is. Je hebt haar een fantastisch leven gegeven en jullie hebben samen ontzettend veel meegemaakt en plezier beleefd! Denk daar dan aan terug...
(zit met tranen in mijn ogen dit te typen..)

Heel veel sterkte de komende tijd!!

Groetjes
Inge

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:15

Dag lieve Polle.....

Sterkte Dees !!!