help krolse kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

misspapaya

help krolse kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 16:21

oowneej k heb een krolse poes in huis:S wat een ramp k kan er helaas niet naar buiten doen omdat ik er net vanaf vrijdag heb
verder wel een lief katje hoor maar dit is erg ieritant:)

weet iemand hoelang dat duurt wand je word er best wel sjagerijnig van;)

alvast bedankt

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:20

bij mijn poes duurt het meestal rond de 2 á 3 weken en naar buiten zou ik zowiezo niet doen want straks word ze zwanger.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:22

gemiddeld een week of twee.
En ja je wordt gek van dat geschreeuw en dat kroelen en zielig zijn.
De mijne is net een brandalarm en steelt zelfs opgerolde sokken en sleept ze van hoek naar hoek net als een kitten.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:24

mijn kat die gaat de hele tijd naar mn hond en dan met dr kont voor em staan alsof ze vraagt of die dr wil dekken gelukkig doet mijn hond dat niet.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:30

Citroen schreef:
mijn kat die gaat de hele tijd naar mn hond en dan met dr kont voor em staan alsof ze vraagt of die dr wil dekken gelukkig doet mijn hond dat niet.

Ja dat is ook zoiets verschrikkelijks.
Ik heb geen hond maar ze loopt zelfs mn bontlaarzen te versieren

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:32

ja vreselijk zo is mijn kat dus ook echt een sletje.

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:35

Die van ons ook! Gemiddeld duurt het 3/4 dagen lang en dan over 2/3 weken weer ..

Vickelientje

Re: help krolse kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:36

Krolsheid duurt gemiddeld ongeveer 10 dagen.
Vooral niet naar buiten doen dan, want de kans is enorm groot dat je poes dan gedekt wordt!
Stel dat de krolsheid heel erg blijft aanhouden (sommige katten hebben dat) dan kun je bij je dierenarts de minipil voor poezen ophalen. Hiermee kun je de krolsheid doorbreken, maar het beste is het om gewoon af te wachten en het vanzelf over laten gaan.

Als je geen nestje wil, kun je je poes het beste zsm laten steriliseren. Hiermee ben je sowieso van dat gezeur af én het verminderd de kans op baarmoederontsteking en mammatumoren.

Wil je wel ooit een nestje, dan kun je je poes op dezelfde poezenpil als ik net zei, zetten. 1x per week en pil ingeven en dan ben je ook af van de krolsheid en kan ze dus ook niet ongewenst drachtig worden.

ik hoop dat je hier iets aan hebt..? Nog even volhouden dus

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:42

net op t moment dat je denkt dat ze niet meer krols zijn doe je ze naar buiten en worden ze gedekt...

heel vervelend, dus echt nog even wachten tot een paar dagen na de kroslheid en dan pas weer naar buiten

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:44

Ook al is ze niet krols ik zou d'r zowiezo niet buiten doen zolang ze niet gesterilliseerd is.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:49

3 tot 7 dagen, dan is het geintje over bij ons en als ik de andere hier hoor dan mogen we daar blij mee zijn . Donderdag heeft ze een afspraak bij de dokter, we zijn dat geschreeuw en sletterige gedrag inmiddels meer dan zat en een kat die over het tapijt heen 'zwemt' is ook maar 1 dag leuk om tegenaan te kijken.

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 08:14

k heb er 2 2 poesen
niet gesterreliseert
we gaan waarschijnlijk de katte pil geven
en van 1tje is het de bedoeling dat er een nestje vanaf komt:) liefer nu dan in het najaar:)
maar k zal et is ff an me ouders voorleggen om een doosje poese pilen te halen
want ze heeft vanagt ook het hele huis gemolt weet niet of dat er ook mee te maken heeft??? maar iid geval heel erg bedankt voor de tips

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:28

Zet alsjeblieft niet te gauw je katten op de pil.... Meeste dierenartsen raden het dus ook af, vooral voor langere duur! (bijwerkingen zijn; ontstaan van suikerziekte, ontwikkelen van tumoren en kans op baarmoederproblemen)

Ik heb pasgeleden 1 van mijn katten noodgedwongen een paar weken aan de minipil moeten zetten, en zij heeft daar dus een baarmoederontsteking aan over gehouden! Nou dat was dus echt geen pretje... En heeft me ook een hoop geld gekost om het weer te laten genezen (dat was dan voor mij niet het grootste probleem maar toch...).

Ze is nu pas 10 maanden oud, maar omdat ze die ontsteking pasgeleden heeft gehad kan ik helaas niet lang meer met haar wachten om haar te laten dekken. Terwijl ik dus veel liever had gewacht totdat zijn is uitgegroeid en er aan toe zou zijn....

Ik denk dat je hierover het beste advies kunt vragen aan je dierenarts....

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 10:34

misspapaya schreef:
k heb er 2 2 poesen
niet gesterreliseert
we gaan waarschijnlijk de katte pil geven
en van 1tje is het de bedoeling dat er een nestje vanaf komt:) liefer nu dan in het najaar:)
maar k zal et is ff an me ouders voorleggen om een doosje poese pilen te halen
want ze heeft vanagt ook het hele huis gemolt weet niet of dat er ook mee te maken heeft??? maar iid geval heel erg bedankt voor de tips

Als je van de 1 graag een nestje wilt, kun je die evt tijdelijk op de pil zetten. Ondertussen kun je dan die ander het beste laten steriliseren.
Zoals Bamburi ook al verteld...er zitten gewoon risico's aan de pil en vooral op langere termijn.

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:47

het is meestal rond de tijd maart want dan zijn bij ons de poezen en katten het we hebben nu een jonge kat en die is vandaag gecastreerd hij is helemaal duf wij waren het namelijk zat dat hij overal pieste en vonden dat erg vies en omdat het net gebeurt is is hij nog steeds wel krols maarjah dat gaat hopelijk snel over

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:10

ja, dat is rottig, maar wacht maar tot de mannetjes in de tuin zitten dat is rottig. ze is trouwens wel vroeg krols, bij ons zijn ze er nog niet aan toe, en de mannetjes wel dan krijg je straks de periode dat de mannetjes s'avonds gaan janken. dat is zooo irritant!

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:51

hahha jah zij is idd heel vroeg dat viel me ook op want de poesen op de buurt(en mijn andere poes) die hebben er nog totaal gee last van!
heel erg bedankt trouwens voor de tips:)
we hebbbe nog is een poes gehad die we aan de pil hadden meer dan een half jaar maar daar hebben we verder niets ana over gehouden(zowel met ziekte ana die kat niet dan aan die kat zelf) ze was helaas binne een jaar weg gelopen(zwerfer was het) maar nogmaals bedankt en ik zal het er met de dieren arts over hebben
ik wil zelf ook dat ze gestereliseeret word iig 1tje

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:55

Als je met 'vroeg krols' bedoeld 'vroeg in het jaar' >> dat kan. Veel katten kunnen gewoon het hele jaar door krols worden. Dit heeft te maken met het kunstlicht waarin ze leven (binnenkatten)