Dominant of juist onderdanig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Dominant of juist onderdanig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:36

Onze hond die likt nogal graag je handen af en legt daarbij zijn poot op je hand zodat je als het ware niet weg kunt.
Nou dacht ik dat dit een dominant gebaar was, maar mijn moeder dacht juist dat dit een onderdanig gebaar was. Ik heb al op internet gezocht, maar ik heb het niet kunnen vinden, dus wie kan ons helpen???

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:19

ik denk persoonlijk dat het geen van beiden is... maar meer een vertoning van ik vind dit wel prettig en hou vooral niet op...
als het duidelijk dominant gedrag was dan had hij waarschijnlijk jou wel op een andere manier geblokeerd...

ImkeTarek

Re: Dominant of juist onderdanig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:58

dit is een onderdanig gebaar! als een hond op zijn plaats word gezet door de leider (wilde honden of wolfen bijvoorbeeld) dan gaat de onderdanige hond likken de baas likken bijvoorbeeld... nouja, zo iets...
op mijn opleiding heb ik iig geleerd dat dit onderdanig is, hoe of wat precies weet ik eigenlijk niet meer ...

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:04

likken is idd onderdanig, maar soms doen ze het ook om het zoutige van je handen te likken.. Het blokkeren van jou kan dan weer dominant zijn, HIJ bepaalt wanneer hij wil likken

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:25

handen likken is onderdanigheid, en idd die poot erbij is net iets uitdrukkelijker vragen om te aaien

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:37

De bek proberen te likken van de moeder, dat doen pups. Vraag me af of de handen likken dat ook is. Wel likt mijn JR dolgraag aan mijn fleecekleiding, ik denk weleens dat ze dat als een soort verzorgings/liefdevol gebaar doet. Omdat die truien zo lekker zacht zijn?

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 05:52

in dit geval hoeft het niet onderanig te zijn en ook niet dominant, daarvoor weten we te weinig van de hond..

hoe doen jullie? wat gebeurt er als je je hand wegtrekt enz..

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 08:55

Als jij een hond aait en je stopt legt hij meestal een poot op jouw schoot. Met de meededeling van he ik wil dat jij door gaat. Het is een soort van dominant gedrag. Want jij gaat weer aaien en doet eigenlijk wat hij wilt. Je moet de poot eigenlijk weg halen. Hij mag niet met zijn poot op jouw schoot. Zodra zijn poot weer op de grond staat mag je hem weer aaien. MAar wanneer jij dat wilt en niet de hond.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 12:14

baroen schreef:
in dit geval hoeft het niet onderanig te zijn en ook niet dominant, daarvoor weten we te weinig van de hond..

hoe doen jullie? wat gebeurt er als je je hand wegtrekt enz..

hij doet niks als je je hand wegtrekt, maar als je je hand weer teruglegt dan gaat hij weer verder.