en toen liepen de kippen los...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

en toen liepen de kippen los...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 13:50

oeps... vanochtend met mijn suffe kop alle beesten buiten eten gegegen en ik loop weer naar binnen.
Na 2 minuten moeders in paniek "DE KIPPEN LOPEN LOS!!"
??? huh? ach joh tuurlijk niet, die zitten in het hok
kijk ik uit het raam en wie lopen daar net voor blijheid met hun nieuw verworven vrijheid voorbij? juist... de kippen + haan.
chips...

wat nu? ik naar buiten met een kilo pak rijst en maar braaf rijstjes richting hok strooien ( toen ik daar stond kwam ik erachter dat ik onbewust het deurtje zelfs helemaal open heb gelaten met het haakje erop zodat hij niet dicht kan waaien )
nou.. ze vonden de rijst geweldig,maar vertikten het om in de buurt van het hok te komen.
Plan B dan maar. men neme een paardenbox en zetten de deur open. De boxen hebben een groot aantrekkingskracht op onze kippen, en ja, na 15 minuten zaten ze er in te koekeloeren en tokkelen.
vol liefde duwde mijn moeder de onder en boven deur met een smak dicht en voila.. kippies weer gevangen
mensen kinderen zeg, wat een stress geven die beesten!
en vanavond mag ik 'leuk" kippen gaan vangen in de box en overhevelen in hun hok...

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:52

hahaha....dat heb je heel leuk geschreven!!!

Veel succes met kippen vangen!!

Anoniem

Re: en toen liepen de kippen los...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:54

Ik benijd je niet hoor. Wij hebben er hier 5 dagen over gedaan om onze kakelende gevederde vrienden en vriendinnetjes gevangen te krijgen Ik had toen wel ontzettende trek in kippensoep Succes!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:27

hihi onze gaan sávonds zelf in het hok, dus toendertijd gewoon het hok dichtgelaten.maar ja.. overdag en an een periode van eenzame opsluiting is die vrijheid wel heeeeeel fijn natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:31

De onze zijn echte vrijbuiters en slapen normaal altijd in de boom. Zijn met geen geweer of kilo's voer de schuur in te lokken.
Had al het plan ze lazerus te voeren zodat ze niet meer de boom in konden

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:34

hahahah ohjeee lastige kippen gelukkig toch nog gevangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:43

Ja, hard schudden aan de boom was uiteindelijk de beste truc. Vielen ze zo het netje in en waren de klos
Ze zitten nu heel sjaggie in de schuur en daar blijven ze ook. Ben ik eindelijk verlost van ondergesch*ten paardendekens en zo Die krengen sch*ten nl. waar ze staan

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 15:40

Anoniem schreef:
De onze zijn echte vrijbuiters en slapen normaal altijd in de boom. Zijn met geen geweer of kilo's voer de schuur in te lokken.
Had al het plan ze lazerus te voeren zodat ze niet meer de boom in konden

hihi ik zie het al helemaal voor mij, van die dronken kippen zwalkend uit de boom vallend

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:46

Oeps! Gelukkig is alles goedgekomen! Even uit nieuwsgierigheid: wat gebeurd er als bijvoorbeeld de politie ziet dat kippen loslopen? Wordt je dan aangesproken en moet je ze meteen vangen of wat anders?

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:53

haha wij hebben de kippen opstal met heel veel moeite gevangen, maar toen besloot iemand (wie? das nog een mysterie) dat ze niet genoeg water hadden, en is de box ingegaan om water te geven. gevolg> 1 van e kippen ontsnapt. Denk maar niet dat we daar nu nog bij in de buurt kunnen komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:55

Nee, denk ook dat die kip denkt dikke middelteen voor je Die gaat wel ergens anders z'n drankje halen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 16:26

Ekkie schreef:
Oeps! Gelukkig is alles goedgekomen! Even uit nieuwsgierigheid: wat gebeurd er als bijvoorbeeld de politie ziet dat kippen loslopen? Wordt je dan aangesproken en moet je ze meteen vangen of wat anders?

wat ik heb begrepen is dat je een flinke boete krijgt en dat je kans hebt dat je kippies worden afgemaakt. helicopter controleert hier superstreng. 10 minuten geleden kwam hij weer over. ben ik blij dat ze gevangen zijn, spierwitte kippen vallen erg op vermoed ik