Jack Russels De leukste ADHD hondjes:P

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ManOnniie_

Jack Russels De leukste ADHD hondjes:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 22:41

HoiHoi..

Ik heb een hele leuke jack russel.. Het is een ander soort Jack het is namelijk een Jack Russel Parson :: Een hoog-potige en ze is heel schattig..
Het is echt een gestoorde hond om mee te spelen enzo.. Ze rolt in haar kussen en soms heeft ze echt zo'n aanval dat ze haar staart tussen haar benen doet en gaat ze ineens heel erg hard rennen.. Je lacht je echt dood.. Ik vindt het echt leuk dat ze zo hiperactief zijn.. Sinds ze in een kennel is geweest omdat we op vakantie gingen is ze best wel kalm geworden dat is wel jammer ze was het er ook helemaal niet mee eens dat ze daar heen ging maarja soms moet het maar.. Ze begint langzaam weer haar eigen te worden.. Als iemand een badjas aanheeft dan is ze meteen bij je om erbij te komen zitten.. Echt zo grappig om te zien:P En ze mag niet naar boven dus als ze naar boven wil wacht ze echt tot niemand kijkt en sluipt ze heel zachtjes naar boven en het lukt haar echt bijna altijd:P Je lacht je rot!! Wie heeft er nog zo'n leuk hondje? Foto's zet ik later wel neer;)

Gr ManOnniie_

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:00

Het zijn geweldige honden dat klopt! Ze heten officieel Parson Russell Terriers. Uit dit ras is de Jack Russell terrier onstaan, die wordt normaalbenig genoemd en de Parson langbenig, dat is een van de verschillen. Er wordt oa. veel met ze gejaagd.

Ik vindt alle Russells geweldige actieve, alerte en werklustige honden.
Niet ADHD, als je er in huis gewoon mee om gaat zijn ze gewoon rustig. Ga je er in huis meespelen tsja...kwestie van opvoeden dus. ADHD zou ik ze niet willen noemen, zou ik irritant vinden.

Jachthond gefokt vanwege zijn energie, game-ness (lust op jacht) en ook vriendelijkheid.

ManOnniie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:11

Nou ADHD heb je verschillen mee hoor ik vindt het niet irritant maar juist grappig alleen ze zit nu in zo'n periode dat ze niet luisterd en de hele boel weer onder piest..:S

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:35

Ik heb een gewone jack russel

Gweldige leuke beestjes

De blijheid is ze onderhand wel kwijtgeraakt maar ze dan ookal een omaatje
in mei wordt ze 10
Afbeelding
Dit is Coco, mijn hondje dus

ManOnniie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 17:53

Ahh ook een schatje.. mijne wil altijd graag meerijden op mijn paardje als ik erop zit dan springt ze er echt tegenaan gelukkig vindt mijn paardje dat niet erg Ik zal kijken of ik foto's heb om erop te zetten

dust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:26

Biepmiep schreef:
Het zijn geweldige honden dat klopt! Ze heten officieel Parson Russell Terriers. Uit dit ras is de Jack Russell terrier onstaan, die wordt normaalbenig genoemd en de Parson langbenig, dat is een van de verschillen. Er wordt oa. veel met ze gejaagd.

Daar weet ik alles van, uit mijn JR teefje en een JR reutje zijn 2 parsons gekomen. Hoezo ze stammen af van de parsons.

Maar ik vind de 2 parsons super leuk.

groetjes Karin

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:31

In de JRt zitten nog 'parsongenen"., kunst is nu die eruit te fokken...maar de karakters komen overeen!

ryannuh

Re: Jack Russels De leukste ADHD hondjes:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:35

Dit is de mijne haha. Hoe ze aan die enorme oren komt weet ik ook niet

Afbeelding

Ze heet Sasja trouwens en ze is 7

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:40

Afbeelding

ah joh... adhd? niks hoor, wij kunnen keurig wachten op wat gaat komen

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:41

Citaat:
Daar weet ik alles van, uit mijn JR teefje en een JR reutje zijn 2 parsons gekomen. Hoezo ze stammen af van de parsons.

De parson jack russell heeft namelijk een stamboom en de normale jack russell niet.
De parson jack russell komen uit engeland waar ze gebruikt werden voor de jacht, vandaar dat een parson ook een langere staart heeft omdat ze daarmee omhoog werden gepakt door de ruiter op paard en werden ze in zadeltassen gezet.
Ook mag de borstomvang niet heel groot zijn, een man moet met zijn twee handen de omvang kunnen vasthouden dus van vinger naar vinger eromheen. Dit mag niet te groot zijn anders kwamen ze in de holen vast te zitten.
Je hebt ook 3 verschillende types: glad, broken en langharig

Ik heb zelf natuurlijk ook zo'n leuk actieve hond hij is nu 8 jaar en zeg weleens hij is een stuk rustigere geworden dan die was maar is soms nog vooral met visite een stuiterbal.
Dit is Snowy Pirate van de Elshof farm.....(Snowy omdat is zo wit is als sneeuw, Pirate omdat ie een piratenhoofd heeft en van Elshof farm is de fokker)
Afbeelding
Afbeelding

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:44

tinkersjakie schreef:
Citaat:

De parson jack russell heeft namelijk een stamboom en de normale jack russell niet.
De parson jack russell komen uit engeland waar ze gebruikt werden voor de jacht, vandaar dat een parson ook een langere staart heeft omdat ze daarmee omhoog werden gepakt door de ruiter op paard en werden ze in zadeltassen gezet.
Ook mag de borstomvang niet heel groot zijn, een man moet met zijn twee handen de omvang kunnen vasthouden dus van vinger naar vinger eromheen. Dit mag niet te groot zijn anders kwamen ze in de holen vast te zitten.
Je hebt ook 3 verschillende types: glad, broken en langharig

Ik heb zelf natuurlijk ook zo'n leuk actieve hond hij is nu 8 jaar en zeg weleens hij is een stuk rustigere geworden dan die was maar is soms nog vooral met visite een stuiterbal.
Dit is Snowy Pirate van de Elshof farm.....(Snowy omdat is zo wit is als sneeuw, Pirate omdat ie een piratenhoofd heeft en van Elshof farm is de fokker)
Afbeelding
Afbeelding

nee hoor, de jack russell terrier is sinds 1999 erkend bij de fci en heeft dus allang een stamboom (sinds 1988 al te registreren)

(en het is dus parson russell terrier en jack russell terrier)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:51

Ik heb ook zo een alle dagen heel druk hondje rond huppelen.
Tis een teefje luisterd naar de naam Center en is een jack x fox.
Binnen is het een heerlijk hondje , blaf niet piept niet raced niet.
Maar buiten een echt druk hondje, alles is leuk en spannend.
Ze is vreselijk lief naar onze 2 ander honden toe 1x Argentijnse dog en 1x jack x corky.

Afbeelding

dust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:56

Biepmiep schreef:
In de JRt zitten nog 'parsongenen"., kunst is nu die eruit te fokken...maar de karakters komen overeen!

Dat klopt dat is bij mij gebeurd, vader en moeder zijn namelijk alletwee verre afstammelingen van Foxwarren.
En daar werden de Parsons en de Jacks gekruist ( volgens mij gebeurt dat nog steeds in Engeland?)
Ze hebben alle twee Jack Russell papieren.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:10

Citaat:
(en het is dus parson russell terrier en jack russell terrier

Staat toch echt op mijn stamboom parson jack russell terrier en geen parson russel terrier.

Dat de jack russell nou wel erkent was dat wist ik niet ........toen ik onze hond kreeg was het namelijk nog niet zo. Dus sorry daarvoor.......
Laatst bijgewerkt door tinkersjakie op 13-03-06 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:18

dust schreef:
Biepmiep schreef:

Dat klopt dat is bij mij gebeurd, vader en moeder zijn namelijk alletwee verre afstammelingen van Foxwarren.
En daar werden de Parsons en de Jacks gekruist ( volgens mij gebeurt dat nog steeds in Engeland?)
Ze hebben alle twee Jack Russell papieren.

engeland erkend de Jack russell niet, alleen de parson... dus daar zal best gefokt worden met groot en klein..

maar het is niet zomaar dat foxwarren parsons geeft hoor, ik heb hier ook een foxwarren dochter.. waar ik toch echt geen parsons uit gefokt heb.. kwestie van zorgvuldig fokken en kijken naar lijnen...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:19

tinkersjakie schreef:
Citaat:
(en het is dus parson russell terrier en jack russell terrier

Staat toch echt op mijn stamboom parson jack russell en geen parson russel terrier terrier.

Dat de jack russell nou wel erkent was dat wist ik niet ........toen ik onze hond kreeg was het namelijk nog niet zo. Dus sorry daarvoor.......

ja dat kan hoor, het was ook ooit zo, maar dus ondertussen (1999) sinds de jack russell erkend is, niet meer.. om verwarring te voorkomen en duidelijk aan te geven dat het twee verschillende rassen zijn

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:26

Citaat:
Staat toch echt op mijn stamboom parson jack russell en geen parson russel
terrier terrier

Citaat:
ja dat kan hoor, het was ook ooit zo, maar dus ondertussen (1999) sinds de jack russell erkend is, niet meer.. om verwarring te voorkomen en duidelijk aan te geven dat het twee verschillende rassen zijn

Haha zie ook een hele domme fout heb het al veranderd.......
Oh dus ook de naam is anders geworden........ok ben ik ook weer op de hoogte.....dank je voor de informatie.

ManOnniie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 17:22

Ik zoek op dit moment foto's van mijn jackie

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:10

ik heb er ook een:) heet jacky ( heel origineel ) ze is ook hoogbenig. ze is ook echt heel druk en eigenwijs maar wel ontzettend lief ze wil ook het liefst de hele dag geknuffeld worden

ManOnniie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:42

Haha die van mij heet mila..
Ze is echt lief! Maar echt heel ontdeugend Maar dat is elke jack
Haha ik zoek nog steeds foto's :S

B_Sweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:56

Nerootjeh schreef:
Ik heb een gewone jack russel

Gweldige leuke beestjes

De blijheid is ze onderhand wel kwijtgeraakt maar ze dan ookal een omaatje
in mei wordt ze 10
Afbeelding
Dit is Coco, mijn hondje dus

Leuke foto!
Hebben wij ook eens met onze Jack Russel gedaan!

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:00

Wij hebben ook een Jack Russel.
Die doet precies hetzelfde als jouw hondje...
Staart tussen de benen en racen...
Als we met hem spelen is ie hartstikke dreuk maar voor de rest slaapt ie de hele dag,haha! (overdreven maar oke...)

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:07

hier mijn liefe bo
ze is nu 1jaartje
Afbeelding

n0ek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:57

Ik vind Jack russels ook leuke beestjes
Alleen zag ik laatst een puppy met onderhand een groter hoofd dan z'n lijf
Ze zijn ook altijd vriendelijk naar iedereen, en dat vind ik toch wel een goede eigenschap voor een hond. Je kan ook altijd lekker met ze dollen, maar zolang jij rustig bent zijn ze ook rustig

ManOnniie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:55

Ja ik kan geen foto's vinden Nog steeds druk zoekende