Hoe gras in mijn konijnenhok?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

schattebol

Hoe gras in mijn konijnenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:52

Ja zoals de titel al zegt...

Ik heb een hok gebouwt onder de speeltuin van mijn dochter ( de ganse beschrijving en foto's staan op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=535306&p=13708922#13708922)

Nu, er stonden enkele grasprieten op de grond ( onder de speeltuin) voor ik het konijnenhok erboven bouwde. Op de grond ligt nu gaas( zodat ze niet gan graven). Maar nu met de winter staat er niets meer op. Op de onderste verdieping ligt nu ook veel stro ( van boven naar benden gevallen). om de zoveel tijd schraap ik er alles af. maar door de gaas kan ik niet goed aan de grond.

Ik wil tegen de lente / zomer heel graag dat mijn nijnen op gras zitten.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit moet doen.

Ik zelf had gedacht om graszodes die ik uit mijn tuin spit daar in te leggen , maar dat heb ik al voor een stukje gedaan en het gras is al helemaal verdort er kapot. Of is het beter dat ik eerst een grond laag op het gaas leg en vers graas zaai?
Of moet ik gewoon gazon mest erop gooien en komt het dan ook goed? En kunnen de nijnen er dan gewoon op blijven lopen ( met de mest erop?)

Sorry voor de vele vragen

arinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:57

wij hebben 2 konijn dus 2 hokken naast elkaar gezet en gewoon een stuk afgezet met gaas zodat ze verplaatsbaar zijn als ze de boel hebben kaalgevreten.
maar even terug naar jou probleem dat word dat waarschijnlijk gras knippen uit de rest van het gazon (ergens uit een hoek ofzo )
zo deden wij het ook toen ze nog "vast" stonden

schattebol

Re: Hoe gras in mijn konijnenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:16

Ja, maar er was eignelijk om te beginnen al bijna geen gras. Hoe krijg ik er dan nu gras in?