Konijn en cavia bij elkaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Konijn en cavia bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 11:25

Ik weet niet als het hier goed staat maar;

Ik heb een vrij groot buitenhok met uitloopruimte. Nu
lijkt het me erg leuk om daar ong. 2 cavia's bij te doen.
Het hok is opzich wel groot genoeg om er 2 cavia's bij
te doen maar gaan cavia's en konijnen goed en graven
cavia's snel?

Groetjes Miranda

ellepel

Re: Konijn en cavia bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:26

gewoon uitproberen, dan merk je t vanzelf toch?

als je hok echt groot genoeg is kan t best, ik ken wel mensen die konijnen en cavia's bij elkaar hebben.

graven doen ze wel, maar minder als konijnen

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:27

Cavia`s graven niet, tenminste niet die van mij. Maar hoe oud is je konijn en cavia? Want als je ze bij elkaar zet, en de cavia is ouder en het konijn jonger, kunnen ze gaan vechten, dat deden die van mij ook. Maar als je nou een jonge cavia en een jong konijn koopt, en in het begin bij elkaar zet, lukt dat samen wel.

_Mars_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:29

is je konijn een dwerg konijn ?? Want dat kan!
Maar je kan het gewoon proberen!
mijn cavia graaft wel Maar dat is voor de warmte !

horsii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:30

Wij hebben 4 cavia's eentje is donderdag overleden:s en 2 konijnen die cavia die nu is aoverleden zataltijd met der dochter bij de 2 konijnen die ene cavia nu nog en die zijn dikke maatjes...
en me cavia's graven als ze een holletje willen

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 11:41

Okee. Nou mijn konijnen zijn 8, 1 en 2 van een paar maanden dus. Ik heb nog geen cavia maar het leek me gewoon erg leuk omdat erbij te doen. Bedankt voor jullie reactie's!

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:43

Bij mij op school zit er ook 1 konijn bij tig cavia's (nouja, stuk of 8 )
Dus dat moet vast goed komen!

Chichiba

Re: Konijn en cavia bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:06

Konijnen en cavia's zijn geen familie van elkaar...waardoor ze elkaar vaak niet begrijpen...Zo hoor je vaak dat een konijn helemaal gek wordt van hyper cavia's...en dan dus ook de cavia aanvalt...
Ook hebben ze totaal andere voedingsbehoefte...Cavia's hebben extra vitamine c nodig...dat voer is niet goed voor de konijnen... Andersom...voer voor nijnen is dus niet geschikt voor cavia's...

Ik weet niet of je konijnen nu groente krijgen? maar caafjes hebben groente nodig...ook voor de vitamine c...konijnen kunnen hier makkelijk diarhee van krijgen als ze het niet gewend zijn...

Okay...ja als je ze beide van heel jong af aan samen zet gaat het meestal wel goed...maar dan hebben ze nog totaal andere behoeftes...Bedenk dan voor jezelf of dat het waard is...

Nathachou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:02

Heeey!
Ik kan me voor het grootste deel bij Chichiba aansluiten.
Cavia's en konijnen zijn 2 compleet verschillende diersoorten. Het zou net zo zijn alsof je een mens met een gorilla in een hok opsluit.

Konijnen moeten ook groente hebben, maar ze moeten er inderdaad aan gewend zijn. Ook is groente in combinatie met biks heel slecht, dit kan diaree en gasvorming in de darmen veroorzaken.

Mag ik ook vragen hoe groot het hok is? Want als ze te weinig plekken om elkaar uit de weg te gaan, is het mogelijk dat ze snel gaan vechten. Je rekent eigenlijk per konijn ongeveer 2 m², zodat ze lekker kunnen rennen.
Ook ist het belangrijk dat de konijnen-mannetjes gekastreerd zijn, want als ze door hun dreef op de cavias gaan paren, kunnen ze makkelijk hun rug breken.

Dus ik zou zeggen, cavias en konijnen zouden best bij elkaar in een ren kunnen, mits iedereen een partner heeft, apart gevoerd wordt, er genoeg ruimte is en voldoende schuilplekken (voor de konijnen verhoogde plekken, voor de cavias huisjes waar de konijnen niet in kunnen).

Ik hoop dat ik je kon helpen .
KusSs,
Naat

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:25

Ik heb al jaren een cavia en een konijn bij elkaar. Mijn Cavia is nu bijna 11 en heeft nu een nieuwe konijnenvriend. Ook met dit konijn is hij helemaal gek. |Ze kunnen niet zonder elkaar. ze wassen elkaar en knuffelen de hele dag. Bij mij is het altijd prima gegaan.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:34

Onze konijnen hebben altijd bij de cavia's gezetn, en dat gaat hardstikke goed!!

Nathachou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:45

Heeey!
Het kan ook best, maar alleen als ze met meerdere zijn. Meerdere konijnen bij een paar cavias kan best, want dan hebben ze gewoon hun eigen soortgenoten waar ze mee op willen trekken.
En als cavias en konijnen me elkaar knuffelen ... Tsjah, wat moeten ze anders? Ze zijn eigenlijk wel soort van gedwongen, want ze hebben niemand anders .
KusSs,
Naat