[Foto's] 11 jonge hamstertjes in een grote villa...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

[Foto's] 11 jonge hamstertjes in een grote villa...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 00:47

Je zet een vrouwtje bij een mannetje... je zet nog een vrouwtje bij nog een mannetje.... en zo geschiedde dat er 11 kleine hammies werden geboren en opgroeiden tot hammies van nu zo'n 2,5 week:
Ze leven gezamelijk met de mamsen in hun GIANT Hamtervilla van 60 x 40. Over 2 weken gaan de mamsen weer elk in hun eigen huis en worden de kleintjes gescheiden op geslacht. Daarna nog een laatste weekje handtraining en dan weer mee naar mn werk voor de verkoop.

Mn hamstervilla:
Afbeelding

Linkerkant met Pot, tentje, knaagstok, wcrol-flat, drinkfles, loopwiel
Afbeelding

Rechterkant met stam, slaaphuisje, Nestbootje ( geen idee hoe die dingen echt heten, het zijn van die katoenpeulen, met zacht spul en zaden erin, wordt ook wel voor vogels gebruikt... ik noem ze altijd bootjes )
Afbeelding

Van boven af
Afbeelding

Drukte door het hele huis
Afbeelding

Etenstijd:
Afbeelding

En dan nu van dichtbij : Hammies!!
Afbeelding

Past heus wel hoor met zn 13en in 1 huisje... ( heb verder ook helemáál geen slaapruimte ingericht dus jullie moeten ook wel met zn allen in dat ene huisje... )
Afbeelding

Raadsel: Hoeveel hammies passen er in 1 plastic hammiehuisje?
Afbeelding

Antwoord: een heleboel!
Afbeelding

Hoe kom ik bij die knaagstang ?
Afbeelding

Beebie-hammie met 1 van de mamsen onder de stam ( paarsige op mams komt door belichting van flitser )
Afbeelding

Bij het bootje
Afbeelding

Afbeelding

Les van een jonge hammie: "Hoe werk ik een maiskorrel weg? "

Men neme in den pootjes...
Afbeelding

Een grote Maïskorrel...
Afbeelding

Dat gaat nog niet passen dus je kauwet den stukjes van den maïskorrel...
Afbeelding

Dwan pwop we dwen maïskowwel win dwen mwond...
Afbeelding

Wen Weg ws dwe kwrrl! ( Dat u mij niet verstaat is niet zo gek... ik heb namelijk een Maïskorrel in mn bek! )
Afbeelding

Een groepje in de pot
Afbeelding

Lekker haffelen
Afbeelding

Gezellig!
Afbeelding

Wat zijn al die hapjes toch lekker..
Afbeelding

Maar het allerlekkerste is nog altijd bij Mams dr melkfabriek
Afbeelding

Ben blij met deze foto's, hoe vaak krijg je nou zo duidelijk een ham-drinkt-bij-mam-foto ?
Afbeelding

Hey jij daar! Wat mot dat ? Mn kids op de foto zetten, durf je wel ?! Schoft, schurk, schavuit, belhamel!
Afbeelding

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:54

Aaaah wat lief zeg Zoveeel

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 01:04

Het blijven toch hele grappige beestjes, als je ze heel goed bestudeerd!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 01:24

Wat een geweldige foto's Sanex
Wat zijn ze ja groot die kleintjes.
Ze hebben echt een mooie villa

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:20

Alleen naturel en saffier deze keer? Alhoewel, naturel, ik kan dat ene kleintje op foto 6 (links) niet helemaal thuisbrengen, hij kan ook op de foto donkerder uit zijn gevallen dan hij in werkelijkheid is.

Ze zien er erg lief uit! Ik zal als ik jou was dat katoen alleen heel snel uit de kooi halen!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:15

Wel gezellig hoor, zo'n gezinnetje!

Ross

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:44

Wat ontzettend schattig!! zijn er echt wel een heleboel,
mooie foto's heb je gemaakt zijn mooi scherp!

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 11:47

Wuis alles is saffier deze keer, zo heb je geen saffier en probeer je er 1 te fokken, en zo heb je ineens alles saffier

Het katoenbootje is anders dan de hamsterwatten hoor, dit valt direct in pluisjes uit elkaar en draait niet in elkaar, dus geen gevaar voor verknelling of verstikking. Het is niet van die chemische kneltroep. Hamsterwatten zijn 'gemaakt' en dit is puur natuurlijk.

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:52

wat leuk om allerlei naturel speel dingetjes te zien,in plaats van allemaal plastic buizen,etc.
eten ze het karton v/d w.c rollen niet op,of kunnen ze dat wel hebben?
en in de winkel zag ik laatst een hamster-w.c
gaan ze daar echt op?

ik wil graag voor mijn zoontje een hamster,maar dan moet hij eerst netjes zindelijk zijn(mijn zoon dan hé),als beloning!

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:54

Aaahh wat snoezig
De villa lijkt een beetje op een vissen aqarium

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:55

Lief gezinnetje zeg
En supermooie villa idd !!

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:00

Mexx, ze kauwen wel aan de wc-rollen, maar dat is meer versnipperen dan op eten, ze gebruiken tde snippers voor in hun nest.

Een hamsterwc... tsja.. zet een bakje chinchillazand neer en je hebt ook een hamsterwc Ze zijn wel vrij precies hoor, bij mij hebben ze allemaal een vast pis en poepplekje, ( deze jonge hammiegroep nog niet ) maar zo'n toilet ga ik niet aanschaffen.

Ik lees dat je je zoontje een hamster wil geven als hij zindelijk is... persoonlijk adviseer ik een hamster nooit aan zulke kleine kids. Er is niks aan voor ze, hamsters zijn nachtdieren, dus tegen de tijd dat zoonlief op bed ligt wordt de hamster pas actief.
Overdag slapen ze en als zoonlief dan met hamster wil gaan spelen haal je ze uit hun ritme en daar worden ze niet vrolijker op, je krijgt zo vaak narrige bijthamsters en daarbij is het ook niet gezond voor ze.
Ik adviseer klanten altijd pas een hamster aan kindlief te geven als ze een jaar of 10 zijn, en dat is nog vrij jong hoor, maar dat is mijn leeftijds'limiet' zeg maar die ik eraan geef. Voor die leeftijd hebben ze er niks aan en zit hamsterlief al gauw chaggo weg te kwijnen in zn hokkie.

Ik zou liever voor 2 konijntjes of cavia's kijken voor je zoontje, heeft hij veel meer aan, die kan hij overdag wel op schoot nemen en mee knuffelen, zonder dat ze daar problemen van krijgen

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar dit is gewoon het advies wat ik ook altijd mee geef aan de klanten in de winkel. Suc6 met je keuze!

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:30

ah, ze zien er zo lief uit!

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:38

bedankt voor je advies,heb ook aan ratjes zitten denken,maar vind zelf n hamster leuker!
maar als je zorgt dat een hamster veel speelactiviteiten en begingsvrijheid heeft,zou hij menselijk contact toch niet moeten missen,of ben ik gek?!
en ,ik zelf ben er ook nog,ik zou mijn kind geen enkel dier geven,als ik er zelf ook niet voor wil zorgen/aandacht geven,want dat kun je van een kind idd niet verwachten!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:41

Oh wat een lieffies maar ach ik heb al een cavia

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:56

Mexx, ze zullen idd de menselijke hand niet missen, maar je kan nooit de natuurlijke omgeving zodanig na bootsen zoals het echt is. Hoeveel bewegingsruimte je ze ook geeft, het zal nooit de ruimte zijn die ze in de natuur ook hebben.
Ik merk aan mn hamsters dat ze de aandacht die ik ze 's avonds geef erg leuk vinden, ze staan echt te wachten tot ik kom, en ze er even uit haal, in de ren doe etc.
Dat jij een hamster aandacht zal geven twijfel ik niet aan, maar omdat je zegt dat je er een voor je zoon wil, die zal er weinig aan hebben

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:50

Ach wat een poepies!
Word er spontaan verliefd op
Is het niet moeilijk om ze zometeen allemaal weg te moeten doen?

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:53

ooohhh ik ben zooo hamster gek! Wat zijn ze lievvv!!!!!!!!!!!!!!!! enne gave VILLA

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:54

lieff Inderdaad een beste villa!

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:57

Wat geweldig schattig!! Heb op het moment ook russische dwerghamstertjes 2 zusjes van 5 maandjes oud alweer
Vind die kleintjes zo schattig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:16

@Mexx2: Ik ga mee met het advies van SANEX.

Verder wil ik nog over dat wc'tje reageren. Ik heb zelf altijd zo'n hoek toilet en mijn hamsters gingen daar echt wel op hoor! Moet er wel bij zeggen dat at syrische hamsters waren dan, die zijn over het algemeen zindelijker dan dwergjes.
Om de dag maakte ik die wc schoon. Ik deed er geen zand in, want dat wordt zo'n vieze modderbende, maar sivo green korrels. Dat zijn 100% verteerbare korrels voor als ze ze opeten. Op de verpakking staan ook knaagdieren en konijnen trouwens. Het is echt ideaal!

Mischa

Re: [Foto's] 11 jonge hamstertjes in een grote villa...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:44

Schítterend zeg!
Als deze beestjes niet gelukkig zijn, dan weet ik het niet meer

Hardstikke leuk om te zien hoor. complimenten voor je goede verzoring en aandacht aan deze beestjes!

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:31

Wat een Cuties!!!

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 00:28

Ah die wc'tjes, die heb ik idd ook ja.
Maar je hebt ook van die hamstertoilets, overdekte bakkies met zand en schepje etc... navullingen kun je ook nog krijgen.
Dát gaat mijn pet een beetje te boven en daarop noemde ik ook : Doe maar een bakkie zand, werkt net zo goed.

Die plastic hoektoiletjes werken idd super, in het begin zelf wat poepjes bij elkaar scharrelen en erin doen, na een poosje hebben ze het door en gaan ze zelf op het bakkie. Ik heb daar gewoon een laagje zaagsel in ( niet in deze bak, hierin graven ze het onder dus heeft geen zin, maar in mn mannenkooien met verdieping )

Mikkiej: ja dat is idd wel moeilijk, maar gelukkig werk ik zelf in de winkel waar ze verkocht worden, en wordt ik er altijd bij geroepen als er klanten voor dieren zijn, dus ik ben zelf altijd getuige van degene die de hamster koopt.
En als je dan hoort dat mensen speciaal op mijn hamsters wachten omdat ze al eerder een hadden gekocht van mij en die zo ontzettend lief en tam was, of dat er nu een voor broerlief wordt gehaald omdat de hamster van zuslief zo ontzettend leuk en lief was, dan vind ik het alleen maar leuk en ben ik trots.
Sommige mensen komen me ook nog wekelijks vertellen hoe het met de hamster gaat, hoe lief hij of zij wel niet is, enz enz. Dat is altijd heel erg leuk, het selecteren van tamme ouders en de opvoeding in de eerste weken is een groot gedeelte van de basis van de hamster, ik heb lieve ouder-hamsters die allemaal even mak zijn. In de 5weken dat de jonge hams bij mij zijn worden ze vanaf het moment dat ze kruipen en de oogjes open hebben al door mij in handen gehouden zodat ze handtam worden, en dat merk je aan ze hun verder leven. Ligt er wel een beetje aan hoe de nieuwe eigenaar ermee omgaat natuurlijk, als die er nooit wat mee doet kunnen het alsnog kleine krengen worden, maar van natura zijn de mijnen dat niet
Dat hoor ik ook nog vaak van klanten, die zijn gewoon verbaasd dat de hamsters niet bijten... alsof dat zo'n beetje normaal is ??

Goed, ik kan er nog uren over doorpraten, doe ik niet

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:39

Ik wil ze ALLEMAAL hebben