Zoals de meeste denk ik wel weten, omdat ik altijd een topic plaats als we een wedstrijd hebben gehad, hebben wij Siberian Husky's, sledehonden.
We waren afgelopen weekend op wedstrijd in Schmallenberg, een Internationale wedstrijd. Schmallenberg ligt in Duitsland.
Mijn vader en ik, hebben allebei meegedaan.
En we hebben beide een Silvere Medaille mee naar huis genomen, 2de plaats dus, van de meer dan 30 goede deelnemers !
Wij zijn super trots op onze maatjes !
Oja, hier ergens onder bij de foto's lees je, dat ik met Lenn mee deed aan de ''kinderennen''. Maar daar heb ik de medaille niet mee gewonnen hoor, haha. Ik ging mee met Lenn (kindje van 3) op de slee, omdat hij zelf niet goed durfde

Hij heeft de prijs gekregen hoor

Even voor de duidelijkheid, voor de mensen die dit misschien ''zielig'' voor de honden vinden.
Dat is het absoluut niet !
Husky's lopen helemaal vrijwillig, en dat willen ze !
Als we met de harnasjes (tuigjes) aankomen, worden ze helemaal gek, en ook bij de Start zijn ze niet te houden.
Ze willen dus alleen maar lopen.
Maargoed, 2 Silvere Medailles, en een fantastische wedstrijd achter de rug !
Maar de grootste eer gaat natuurlijk naar mijn beste vriendjes, de Husky's

Hier de foto's. Commetaar staat boven de foto.
Het begon goed *kuche kuche* Toen we aankwamen daar, kwam de auto niet omhoog, vanwege de gladheid + de steilheid van de berg

We moesten omhoog getrokken worden, net als de andere

En toen onze caravan

Onze Stake-out (Lange ketting, met zijkettinkjes, waar de honden aan staan tijdens de wedstrijd)
En een vriend van ons, met zijn team vlak na de start.
En 1 van onze honden, Valjok, hadden we uitgeleend, aan een ander team.
Het is de grijze hond, achterin het team.
Goed, uhm, en dit is Yukon, of beter bekend als ''Neus''.
Vlak voor de wedstrijd, wil hij zo graag mee, dat hij een beetje gek begint te doen. Dan word hij helemaal compleet gestoord, en denk je bijna dat hij Hondsdol is

Neus kan ook lief zijn hoor

Bojar na de Race.
Ons team, vlak na de start.
Tijdens de race.
Wolf, de Leaddog. Hij leidt het team.
En Valjok nog een keertje.
Sorva @ vreten aan zijn varkens oortje

Ik op de slee, met Lenn, een über schattig kindje van 3 jaar. Het is een kennis van ons (Zijn ouders dan, dus Lenn ook)
Hij wou meedoen aan de ''kinderrennen''. Een wedtrijdje voor kleine kindertjes, die mee willen doen met 1 hondje, een rondje van 100 meter ofzo. Ze krijgen ook allemaal een prijs

Maar omdat Lenn de rem niet goed kon vinden, en de slee er telkens vandoor schoot, ging ik even achterop staan, totdat hij aan de beurt was.
Maar toen hij aan de beurt was, en ik wou afstappen, moest ik van hem op de slee blijven staan, hij was een beetje bang

Dus toen maar even een rondje mee geweest. En het volgende rondje ging hij dapper alleen

(Die sexy Oranje jas van mij haha, is omdat wij Nederland vertegenwoordigen

Heb 'm altijd aan op wedstrijd.)
Lenn super trots op zijn prijs (Hij had de prijs gekregen, het zou lu.llig zijn als ik die had gehouden

En toen na de prijsuitreiking van mijn klasse.
Haha, ik : ''Kom maar op met dat applaus''

Was een grapje uiteraard, die foto, hoe ik daar sta

De mooie omgeving daar.
Neus, een beetje moe

Het ''waxen'' van de runners van de slee.
Het klusje voor me pa

Bojar, ons ''motortje'' in het team, omdat hij telkens aanzet als de andere wat langzamer gaan.
Hij kan über schattig kijken

Mee rennen met de slee.
Go papaaaaa

Bojar na de race.
En mijn pa, op het Podium, samen met Rimky.

En nog een gaaf filmpje van de start van de race.
Klik op het plaatje om het filmpje te bekijken.
Beetje slechte kwaliteit, maarja

Deze foto's + het filmpje zijn niet bedoelt om te kopieëren, en ergens anders neer te zetten etc !!!
Dat was het weer, groetjes Suus