Wel of niet weg doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Wel of niet weg doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 13:53

Een paar jaar terug (hoelang precies weet ik niet) was ik opzoek naar een jong schaap als maatje voor mijn paard. Ik plaatste een advertentie op marktplaats en kreeg een e-mail van iemand die een leuke ooi had staan. We zijn toen 's weekends wezen kijken en ondanks ze aan geen van alle eisen voldeed (ze was klein en niet de jongste meer) nam ik haar mee.
Ik liet het schaap kennis maken met mijn paard en ze waren direct dikke vriendjes, waar het paard ging, ging het schaap. Als het paard ontsnapte was het schaap mee, als ik op buitenrit ging, ging het schaap mee.
Maar na een tijdje ontsnapte ze in d'r eentje, liep ze bij de buren in het land. Dus moest ze aan de stik, maar omdat ik dit ook geen leuk leven voor d'r vind was ik opzoek naar een leuk plekje waar ze samen met andere schapen kon leven. Een leraar van mij heeft zelf ook 2 schaapjes en wou haar er wel bij.
Alleen nu zit ik zo te twijfelen, ik ben de enige die bij d'r kan we hebben zoveel lol met haar gehad.
Maar kan ik egoïstisch zijn omdat ik d'r zoooo ga missen?

Soprano

Re: Wel of niet weg doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:02

Heb je geen mogelijkheid om de wei beter af te sluiten?

ellepel

Re: Wel of niet weg doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:20

ik zou haar naar je leraar brengen

schaap blij omdat het soortgenootjes heeft, en jij kan toch altijd komen kijken?

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:48

ik denk dat het voor het schaap goed is om bij haar soortgenootjes te staan, dan is ze niet alleen. Maar ik denk dat het erger voor je paard is, die staat dan wel alleen...

Ik zou haar houden, of meteen een ander schaap/geit oid nemen.

Ik hoop dat je tot een goede beslissing komt !

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:51

Ik zou haar lekker bij haar soortgenootjes zetten. Is het niet zo dat schapen en paarden helemaal niet samen mogen. (leverbot enz) Staat je paard helemaal alleen?

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 17:54

Ja, mijn paard staat dan helemaal alleen als hij 30 april terug komt van pension.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:58

Misschien een kleine pony als vriend? Ken je niemand die bij jou kan komen staan? Staat de pony bij je thuis?

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:33

Nee, de pony staat bij een soort van stiefzus, normaal was dat dus wel bij huis, maar wegens familie omstadigdheden niet meer.
Ik heb nog nooit gehoord dat schapen niet met paarden mochten, wel dat paarden niet met ezels konden?
Maar ik ken eventueel wel mensen die graag hun paardje erbij willen zetten, maar ik ben bang dat er niet voldoende gras is om 2 grote paarden op te laten lopen, want dan zou ik moeten bijvoeren in de zomer.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:26

Bijvoeren kan altijd toch. Als die mensen hun paardje er bij willen zetten is je probleem opgelost toch?! Ik heb vroeger ook een geitje bij mijn paard gehad maar kwam er later achter dat het tch beter was om ook hem bij zijn eigen soortgenoten te zetten, hoe gezellig hij het ook vond bij mijn paard.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:34

Ik vindt dit best een moeilijke beslissing voor jou.
Ik zou ook niet weten wat ik zou doen

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:03

Diana_14 schreef:
Maar ik ken eventueel wel mensen die graag hun paardje erbij willen zetten, maar ik ben bang dat er niet voldoende gras is om 2 grote paarden op te laten lopen, want dan zou ik moeten bijvoeren in de zomer.

kijk voor een (mini) shet, ik denk dat het voor het schaap leuker is dat ze bij soortgenoten komt te staan

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 09:57

Ik heb de hele nacht nagedacht en heb besloten haar wel weg te doen, hoe erg ik d'r ook ga missen, ik moet aan haar denken en niet aan mezelf.
Ik denk idd dat het voor mijn paard ook leuker is om op de wei lekker met een ander(e) paard/pony te stoeien.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 13:02

ik denk dat je er een goede keuze aan gemaakt hebt. en als ze niet geaccepteerd word in de groep kan je haar misschien nog altijd terug nemen toch??

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 15:37

Idd, ik wil ook niet dat ze later naar de slacht gaat, dus mocht hij flauw van d'r worden neem ik d'r terug