Mijn hondje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamantje

Mijn hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 23:00

Ik heb dus sinds december een shih tzu hondje die geboren is op 30 september. Eerste keer dat wij een hondje hebben dus alles is nieuw en spannend. Nadeel is ze is nog niet helemaal zindelijk. Af en toe even een ongelukje in huis maar verder niet erg ofzow. Mijn moeder wordt hier dus helemaal boos om. Zij vind (denkt) dat een hondje van deze leeftijd al zindelijk moet zijn...

Nu heeft ze het ook wel eens over wegdoen.. ik weet ook wel dat ze dit niet zal doen maar toch het is niet fijn. Iemand ervaring met echt het zindelijk krijgen enzov? ..

en wanneer waren jullie pupjes zindelijk?

groetjes nathje..

kamantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 21:16

niemand????........

snif...

Pluttersput

Re: Mijn hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:20

Hej,
Wij hebben ook een shi-tzu, en die is al vijf. Ze was ook met ANDERHALF pas helemaal zindelijk, en zelfs nu gaat het nog wel eens fout. Wij hier thuis denken dat dat bij die kleine hondes hoort. DE oplossing is om haar in de bench te zetten als je weggaat ofzo. Dan heb je grote kans dat ze het niet meer doet. En dan zodra je terug bent, haar naar buiten zetten. Het kan HEEEL lang duren voor zo'n hondje zindelijk is, maar je hebt er ook snellere bij. Kennelijk is die van jouw niet zo snel... Veel succes!
Groetjes, mij

kamantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 21:26

Pluttersput schreef:
Hej,
Wij hebben ook een shi-tzu, en die is al vijf. Ze was ook met ANDERHALF pas helemaal zindelijk, en zelfs nu gaat het nog wel eens fout. Wij hier thuis denken dat dat bij die kleine hondes hoort. DE oplossing is om haar in de bench te zetten als je weggaat ofzo. Dan heb je grote kans dat ze het niet meer doet. En dan zodra je terug bent, haar naar buiten zetten. Het kan HEEEL lang duren voor zo'n hondje zindelijk is, maar je hebt er ook snellere bij. Kennelijk is die van jouw niet zo snel... Veel succes!
Groetjes, mij

Als wij weg zijn is zij zowiezo altijd in de bench en daar gaat het prima. Het is in huis met los rondlopen een probleem meer. Ik wil er ook best de tijd voor nemen maar mijn moeder begint er echt zat van te worden..

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:28

Bij ons zijn de pups al zo goed als zindelijk wanneer ze het nest verlaten.
Hoe snel een hond zindelijk wordt is heel erg afhankelijk van hoe schoon het nest was en hoe ze bij de fokker zijn opgevoed.
Je hoort inderdaad wel vaker dat kleine hondjes minder snel zindelijk worden. Maar met 3 a 4 maanden zijn veel pups al geheel zindelijk.
Een pup moet plassen nadat hij geslapen/gespeeld/gegeten/gedronken/geknuffeld heeft, dus héél vaak.
Straffen heeft geen zin, want een pup snapt niet dat iets normaals als plassen niet goed is en kan er ook niets aan doen dat zijn blaas te vol is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:28

O, dat is iets moeilijker, maar ook niet onoplosbaar. Als ze in huis plast, gewooon optillen, en naar buiten zetten. Als ze gewooon doorplast terwijl je loopt, gewoon laten. En als ze dan buiten zit, goed belonen! Als ze buiten plast dan. En ook vaker eruit laten, en ook als je met haar wandeld, steeds weer belonen als ze plast.
Groetjes, mij