Crufts hondenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Crufts hondenshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:14

Vanavond(nu dus)is er op BBC2 een preview van de crufts hondenshow in Birmingham.
Ik vind dat altijd wel leuk om naar te kijken,ik verbaas me steeds weer wat mensen doen met hun honden op zo`n show.

Ik vind dat keuren minder maar de shows erom heen wel leuk.
Wat vinden jullie ervan?

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:45

Ik kijk al sinds ik me kan herinneren ieder jaar naar Crufts op BBC-2. Alleen sinds wij Digitenne hebben, hebben we geen BBC-2 meer helaas...
Mijn ouders nemen het dit jaar dus voor me op, en zetten het op DVD.

Ik vind heel veel rassen enorm vermakelijk om te kijken, omdat er zo'n poespas omheen zit voordat ze de ring in gaan.
Bij mijn eigen ras hoeft dat allemaal niet gelukkig, ik loop ook shows met mijn honden en die gaan bij wijze van spreken zo vanuit de wandeling de ring in, zonder borstelen, wassen en kammen en plukken. In de ring mag je bij mijn ras ook niet aan je hond zitten om hem op een bepaalde manier te laten staan, wat je bij heel veel andere rassen wel ziet. Zoals hoofd vasthouden, staart omhoog houden, poten plaatsen en dergelijke mag allemaal niet bij mijn ras.

En het leukste is dat ik mijn eigengefokte hond Nozem heb gekwalificeerd voor de Crufts, en er dus in 2007 zelf bij zal zijn!
Dan moet iedereen wel kijken hoor!

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:57

Help je ons wel herinneren tegen die tijd?Wat heb je voor hond Odin?
Ik vind het mooiste dat een mevrouw aan het einde van de show een soort kur op muziek(hoe noem je dat?) doet met haar honden.
Dat vind ik zo knap,vorig jaar deed ze het met 3 bordercolies.

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:39

doggydancing bedoel je zeker taverno. De hond doet dan allemaal kunstjes.
Ik kijk ook altijd naar de crufts. Helaas mag ons ras zich daar nog niet vertegenwoordigen, anders had ik daar met m'n hond gestaan
Ik kijk alleen vooral naar agility (in het nederlands: behendigheid) Ik doe dat zelf namelijk ook en vind het dan erg leuk om naar te kijken Veel bekenden van mij gaan naar de crufts ... om te kijken

Odin

Re: Crufts hondenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:08

@ Taverno: ik heb Laekense Herdershonden, voor een foto zie mijn profiel of kijk op mijn website http://www.laekenseherder.nl of web-log http://laekenseherders.web-log.nl.

@ Libertylove: aan Crufts kun je niet zomaar meedoen hoor. Je moet je daarvoor kwalificeren door een CAC te behalen op een daarvoor geselecteerde show op het vasteland van Europa, zoals bijvoorbeeld op de Winner in Amsterdam, of de Bundessieger Zuchtschau in Dortmund. Ik heb Nozem afgelopen jaar 2x weten te kwalificeren en zou daarom in theorie 2x naar Crufts mogen. Maar dat wordt me een beetje te duur, er moet ook aan een aantal gezondheidsvereisten worden voldaan en een hele papierwinkel worden ingevuld. Het is ook niet zomaar een showtje waar je naartoe gaat, maar de meest prestigieuze ter wereld.
Als je Best Of Breed wordt op Crufts, mag je hond voor zijn of haar hele verdere leven uitkomen op Crufts.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:33

Odin schreef:
@ Taverno: ik heb Laekense Herdershonden, voor een foto zie mijn profiel of kijk op mijn website http://www.laekenseherder.nl of web-log http://laekenseherders.web-log.nl.

@ Libertylove: aan Crufts kun je niet zomaar meedoen hoor. Je moet je daarvoor kwalificeren door een CAC te behalen op een daarvoor geselecteerde show op het vasteland van Europa, zoals bijvoorbeeld op de Winner in Amsterdam, of de Bundessieger Zuchtschau in Dortmund. Ik heb Nozem afgelopen jaar 2x weten te kwalificeren en zou daarom in theorie 2x naar Crufts mogen. Maar dat wordt me een beetje te duur, er moet ook aan een aantal gezondheidsvereisten worden voldaan en een hele papierwinkel worden ingevuld. Het is ook niet zomaar een showtje waar je naartoe gaat, maar de meest prestigieuze ter wereld.
Als je Best Of Breed wordt op Crufts, mag je hond voor zijn of haar hele verdere leven uitkomen op Crufts.

Dat weet ik hoor
Mijn hond heeft namelijk op de winner zich gekwalificeerd, maar aangezien het ras in Engeland nog niet erkend is, kunnen we niet.
Weet dat het niet zomaar een show is

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:45

mijn hond is niet eens welkom in engeland (en sommige andere landen)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:02

Libertylove schreef:
Dat weet ik hoor
Mijn hond heeft namelijk op de winner zich gekwalificeerd, maar aangezien het ras in Engeland nog niet erkend is, kunnen we niet.
Weet dat het niet zomaar een show is

Wat jammer dat jouw ras nog niet erkend is in Engeland dan.
Gefeliciteerd met je behaalde kwalificatie in ieder geval!
Sommige mensen denken dat je voor Crufts gewoon in kan schrijven net zoals voor andere hondenshows, vandaar mijn reactie.

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:30

Odin wel leuk dat je hond Nozem heet.Zo heette mijn hondje namelijk ook.Helaas moest ik hem 2 jaar geleden in laten slapen.

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:35

Mijn moeder is vorig jaar met haar zwarte riesenschnauzer naar de Crufts geweest. Ze daar toen beste teef geworden, spijtig genoeg verloren tegen de reu, maar beste teef worden is toch al heel knap!

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 20:39

Dat is zeker knap,volgens mij heb ik dat toen gezien want schnauzers trekken mij wel.
En ik vind het zeker een prestatie als een buitenlander wint in Good Old England

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:47

Wat een goed resultaat, deden er erg veel mee?
Die winnende Riesenschnauzer reu heb ik volgens mij in de erering op tv gezien, mooie hond was dat.

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:14

Odin hoeveel er meededen weet ik niet, maar het zullen er al zeker meer geweest zijn dan op een gemiddelde show denk ik. Want daar is het aantal nooit zo veel, en Bouke doet dan ook mee in de kampioensklasse en daar zijn er al helemaal niet veel.
Die winnende reu is inderdaad een mooi hond ik geloof dat yafar noemde ofzo. Mijn moeder heeft nog geinformeerd achter hem voor een dekking maar dat is uiteindelijk afgesprongen.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:24

Ook ik kijk al jaaaren Crufts, vooral toen ik nog alleen woonde, heerlijk! Mijn man ziet er de lol niet van in, maar ik vind de BBC verslagggeving altijd al erg goed en Crufts is daar zo'n enorme happening, gewoon leuk!

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 20:06

Vanavond om 21.00u een uitzending op BBC 2.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:56

Ooit hoop ik er ook heen te mogen met een zelfgefokte hond...
Geweldig dat je er heen mag Odin.
The Crufts is gewoon dè hondenshow.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:32

Ik vind het ook helemaal geweldig dat ik met Nozem naar de Crufts mag. En dat uit mijn eerste zelfgefokte nest.
Ben daar ook erg trots op hoor!

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:02

Odin schreef:
Ik vind het ook helemaal geweldig dat ik met Nozem naar de Crufts mag. En dat uit mijn eerste zelfgefokte nest.
Ben daar ook erg trots op hoor!

en dat mag! enne ik heb net zitten kijken, nou ik zie liever nozem daar staan hoor ( ken de hond die bob was niet hoor,maar nee.. geloof niet dat ik hem zo geweldig vond)

en leuk leuk nederlandse groepswinnaar bouvier Gijs!!

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:23

Ik heb geen BBC-2 dus moet wachten op de dvd die mijn ouders hebben opgenomen vanavond. Lieten ze de BOB van de Laekense zien dan?
Ach, wie weet sta ik daar volgend jaar wel als BOB (ach ja, dromen mag toch?)

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:32

Odin schreef:
Ik heb geen BBC-2 dus moet wachten op de dvd die mijn ouders hebben opgenomen vanavond. Lieten ze de BOB van de Laekense zien dan?
Ach, wie weet sta ik daar volgend jaar wel als BOB (ach ja, dromen mag toch?)

ja ze lieten de hele groep zien, hij is niet geplaatst verder hoor wel die veteraan tervuer van vorig jaar ( en verder zal ik niks zeggen hahaha)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 08:34

Ik kan het helaas niet op dvd gaan kijken, want bij mijn ouders knalde de bbc er gisteravond uit (zal je net zien)!
Voor mij dus niet genieten van de 1e dag van Crufts.

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 09:53

Ik kon het niet zo vinden met de jury.Die had de bouvier(kwam die niet uit nederland?) op 1 gezet bij de werkhonden.Ik vond juist de riezenschnauzer helemaal geweldig,maar ja ik heb er niet zo veel verstand van.

Bij de andere groep(pasterols?)stond de australian shepherd op 1.
dat vond ik ook een heel mooi diertje.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:59

Vorig jaar was de Riesenschnauzer volgens mij groepswinnaar. Misschien wilden ze die niet 2x door laten gaan naar de BIS-keuring?... Het valt me wel altijd op (maar dat is bij alle hondenshows, ongeacht in welk land ze zijn) dat de rasgroepwinnaars zo goed als altijd tot een klein groepje rassen behoren uit die rasgroep. Zoals bij de herdershonden (heet in Engeland de Pastoral Group) heel vaak de Bobtail, Australian Shepherd, Bearded Collie, Tervuerense Herder e.d.
Maar ja, wie weet komt er ooit nog eens een keer dat een groepskeurmeester eigenwijs durft te zijn en 1 van de vele andere rassen uit de rasgroep uitkiest.

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 10:06

De pastoral group: 1 de ausralian shephard,2 de duitse herder,3 Tervurense herder,4 de Samoyeed.

De working group: 1 de bouvier,2 de Newfoundlander,3 Alaska malamute,4 de rotweiler teef.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:08

Odin schreef:
Vorig jaar was de Riesenschnauzer volgens mij groepswinnaar. Misschien wilden ze die niet 2x door laten gaan naar de BIS-keuring?... Het valt me wel altijd op (maar dat is bij alle hondenshows, ongeacht in welk land ze zijn) dat de rasgroepwinnaars zo goed als altijd tot een klein groepje rassen behoren uit die rasgroep. Zoals bij de herdershonden (heet in Engeland de Pastoral Group) heel vaak de Bobtail, Australian Shepherd, Bearded Collie, Tervuerense Herder e.d.
Maar ja, wie weet komt er ooit nog eens een keer dat een groepskeurmeester eigenwijs durft te zijn en 1 van de vele andere rassen uit de rasgroep uitkiest.

klopt hoewel ik de schnauzer van vorig jaar wel een klasse beter vond dan die van gisteren hoor... en tja de bouvier was gewoon echt een mooie hond, massa, uitstraling, gangwerk zoals een boef moet hebben