Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Odin schreef:@ Taverno: ik heb Laekense Herdershonden, voor een foto zie mijn profiel of kijk op mijn website http://www.laekenseherder.nl of web-log http://laekenseherders.web-log.nl.
@ Libertylove: aan Crufts kun je niet zomaar meedoen hoor. Je moet je daarvoor kwalificeren door een CAC te behalen op een daarvoor geselecteerde show op het vasteland van Europa, zoals bijvoorbeeld op de Winner in Amsterdam, of de Bundessieger Zuchtschau in Dortmund. Ik heb Nozem afgelopen jaar 2x weten te kwalificeren en zou daarom in theorie 2x naar Crufts mogen. Maar dat wordt me een beetje te duur, er moet ook aan een aantal gezondheidsvereisten worden voldaan en een hele papierwinkel worden ingevuld. Het is ook niet zomaar een showtje waar je naartoe gaat, maar de meest prestigieuze ter wereld.
Als je Best Of Breed wordt op Crufts, mag je hond voor zijn of haar hele verdere leven uitkomen op Crufts.
Libertylove schreef:Dat weet ik hoor![]()
Mijn hond heeft namelijk op de winner zich gekwalificeerd, maar aangezien het ras in Engeland nog niet erkend is, kunnen we niet.
Weet dat het niet zomaar een show is
Odin schreef:Ik vind het ook helemaal geweldig dat ik met Nozem naar de Crufts mag. En dat uit mijn eerste zelfgefokte nest.
Ben daar ook erg trots op hoor!
Odin schreef:Ik heb geen BBC-2 dus moet wachten op de dvd die mijn ouders hebben opgenomen vanavond. Lieten ze de BOB van de Laekense zien dan?
Ach, wie weet sta ik daar volgend jaar wel als BOB (ach ja, dromen mag toch?)
Odin schreef:Vorig jaar was de Riesenschnauzer volgens mij groepswinnaar. Misschien wilden ze die niet 2x door laten gaan naar de BIS-keuring?... Het valt me wel altijd op (maar dat is bij alle hondenshows, ongeacht in welk land ze zijn) dat de rasgroepwinnaars zo goed als altijd tot een klein groepje rassen behoren uit die rasgroep. Zoals bij de herdershonden (heet in Engeland de Pastoral Group) heel vaak de Bobtail, Australian Shepherd, Bearded Collie, Tervuerense Herder e.d.
Maar ja, wie weet komt er ooit nog eens een keer dat een groepskeurmeester eigenwijs durft te zijn en 1 van de vele andere rassen uit de rasgroep uitkiest.