Welk hek kiezen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Welk hek kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 20:01

Wij willen dat onze hond in de toekomst wel buiten kan lopen.
We gaan dan onze tuin voor een deel afzetten.
Het enige probleem is: onze hond eet zich dwars door gaas heen waardoor ze op straat loopt.

Weet iemand een goed hekwerk wat hond bestandig is zodat wij rustig kunnen zijn als onze hond buiten loopt?
Want als we het met gaas afzetten moeten we haar natuurlijk heel de tijd in de gaten houden.

We gaan haar dan wel iets te doen geven hoor.
Ze heeft dan altijd botjes in de tuin liggen enz.

Iemand de gouden tip?
(Het moet wel een beetje fatsoenlijk zijn en we willen nog van ons uitzich kunnen genieten als we in de tuin zitten).

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:55

Er zijn van die electrische halsbanden die een stroomschokje geven als een hond een bepaalde grens overschrijdt.
Je kunt dat gebied waartussen ze mogen komen zelfs met kabels (onder de grond) afzetten.
Daar zie je dus weinig van.

Verder zou ik kiezen voor iets wat mooi en praktisch is voor jullie eigen gebruik, en ga met de hond op gehoorzaamheidsles

fie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:59

wij hebben wel gaas maar heel dikke maar omdat onze hond ertochin slaagde dat plat te drukken hebben we er allemaal stokken door geweven .

Die electrische halsbanden lijken me wel handig ,maar wel zielig voor je hondje .
Naar gehoorzaamheidsles gaan is ook een optie maar bij onze hond maakte dat geen verschil , we hebben er niet veel gerleerd

hier een foto'tje van mijn 2 woefies
[img=http://img317.imageshack.us/img317/4472/picture12104ps.th.jpg]

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:00

fie schreef:
Die electrische halsbanden lijken me wel handig ,maar wel zielig voor je hondje .

Volgens mij leren ze het zo zeer snel, zielig zou het zijn als ze op de openbare weg belanden...

Leuke stoeiende woefjes zijn dat op de foto!

Tifa

Re: Welk hek kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:03

Wandelen jullie wel met de hond? Want anders kon het zijn dat hij er wel eens uit wil ofzo... WIj hebben dit met onze hond ook gehad, en hebben toen ook gewoon een ' gaashek ' gemaakt.
Je kunt ook een stroom draadje over de grond laten lopen ofzo?

Of je zet hem gewoon met een lang touw aan een paal vast

fie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:09

Ja, je hebt wel gelijk kiara

xx

Laulitz

Re: Welk hek kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 22:22

Kiara schreef:
Er zijn van die electrische halsbanden die een stroomschokje geven als een hond een bepaalde grens overschrijdt.
Je kunt dat gebied waartussen ze mogen komen zelfs met kabels (onder de grond) afzetten.
Daar zie je dus weinig van.

Verder zou ik kiezen voor iets wat mooi en praktisch is voor jullie eigen gebruik, en ga met de hond op gehoorzaamheidsles

Hoeveel kosten die electrische banden ongeveer?
En ik wil heel graag met onze hond op gehoorzaamheidsles maar mijn mama heeft nog geen tijd om te bellen enz. (slechte smoes he )
Maar ze luistert wel redelijk goed hoor, ze komt altijd terug na een uurtje, twee uurtjes maar als ze eenmaal buiten de tuin is dan is het dag hondje (ze moet nog gesteriliseert worden dus daarna is het vast minder).
Binnen komt ze wel als je haar roept en op onze tennisbaan (omheind) komt ze ook gelijk, in de tuin zal ze altijd wel komen denk ik.
Maar over luisteren ligt hierbuiten vind ik, want ze eet zich door het hek heen en dat heeft niet echt met luisteren te maken

fie schreef:
wij hebben wel gaas maar heel dikke maar omdat onze hond ertochin slaagde dat plat te drukken hebben we er allemaal stokken door geweven .

Naar gehoorzaamheidsles gaan is ook een optie maar bij onze hond maakte dat geen verschil , we hebben er niet veel gerleerd

hier een foto'tje van mijn 2 woefies
[img=http://img317.imageshack.us/img317/4472/picture12104ps.th.jpg]

Hoe bedoel je stokken?

Kiara schreef:
fie schreef:

Volgens mij leren ze het zo zeer snel, zielig zou het zijn als ze op de openbare weg belanden...

Leuke stoeiende woefjes zijn dat op de foto!

Daarom willen we haar graag in de tuin houden...
Ze heeft al vaak genoeg alleen buiten gelopen en dat moet nu eens ophouden

Tifa schreef:
Wandelen jullie wel met de hond? Want anders kon het zijn dat hij er wel eens uit wil ofzo... WIj hebben dit met onze hond ook gehad, en hebben toen ook gewoon een ' gaashek ' gemaakt.
Je kunt ook een stroom draadje over de grond laten lopen ofzo?

Of je zet hem gewoon met een lang touw aan een paal vast

Ik wil in de toekomst wel meer met onze hond gaan wandelen.
Nu ga ik wel vrij vaak met haar spelen bij ons op de tennisbaan, maar ze doet dan eigenlijk geen ene reet.
Misschien dat ze wandelen wel wat leuker vind.

Een stroomdraadje is wel een goed idee, maar springt/stapt ze daar niet over?

Aan een touw vast binden is wel een leuk idee, maar dan raakt ze dr energie niet echt kwijt

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:44

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:04

stroomhalsbanden dat zijn van die anit-blaf hansbanden.
Het heeft geen zin om een hond zo'n halsband om te doen als die bestaan. De hond ziet er niets van dus zal opeens zomaar een schok krijgen en zal nooit weten waarom hij die schok krijgt.

ik zou als goed hekwerk dan gewoon van die stalen hekken bij de bouwmarkt halen. Van die hekken die je ook ziet voor klimop planten maar dan een wat steverige versie. (met die vierkantjes)

desnoods doe je kennel hekken maar is een beetje erg prijzig volgensmij

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:13

vraag een dierenwinkel of dierenarts om advies

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:44

een DA heeft niet echt veel te maken met omheinig. Een Da zal het wel weten, maar een beetje onnodig om een DA daarvoor lastig te vallen.

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:54

annepaardoes schreef:
een DA heeft niet echt veel te maken met omheinig. Een Da zal het wel weten, maar een beetje onnodig om een DA daarvoor lastig te vallen.

naja was ook maar een voorstel ik bedoel ze kunnen wel advies geven en wat het effect heeft bijv. op een stroomschok

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:58

een halsband die een stroom stoot geeft is niets

Ik vind een stroom omheining wel aan te bevelen. (zolang de hond er maar niet tussen/onder of overheen kan)

de fokker van onze hond had ook om zijn tuin een stroom draadje net boven de grond bij de heg die hij om zijn tuin heen had. De heg was dik genoeg dat de hond er niet door heen kon en het stroom draadje zorgde er alleen voor dat de hond niet onder de heg door kroop.
Nou de hond kwam echt niet in de buurt van het stroomdraadje.

fie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:01

Wat ik ben die stokken bedoel : we hebben dus in onze tuin knotwilgen staan waar we dus vaak takken van hebben , en dus omdat onze hond altijd ontsnapte hebben we die verticaal door de gaas geweefd.
snapie ?
weet niet dat je daar iet mee bent . Je weet maar nooit

xxx