Kiara schreef:Er zijn van die electrische halsbanden die een stroomschokje geven als een hond een bepaalde grens overschrijdt.
Je kunt dat gebied waartussen ze mogen komen zelfs met kabels (onder de grond) afzetten.
Daar zie je dus weinig van.
Verder zou ik kiezen voor iets wat mooi en praktisch is voor jullie eigen gebruik, en ga met de hond op gehoorzaamheidsles
Hoeveel kosten die electrische banden ongeveer?
En ik wil heel graag met onze hond op gehoorzaamheidsles maar mijn mama heeft nog geen tijd om te bellen enz. (slechte smoes he
)
Maar ze luistert wel redelijk goed hoor, ze komt altijd terug na een uurtje, twee uurtjes maar als ze eenmaal buiten de tuin is dan is het dag hondje (ze moet nog gesteriliseert worden dus daarna is het vast minder).
Binnen komt ze wel als je haar roept en op onze tennisbaan (omheind) komt ze ook gelijk, in de tuin zal ze altijd wel komen denk ik.
Maar over luisteren ligt hierbuiten vind ik, want ze eet zich door het hek heen en dat heeft niet echt met luisteren te maken 
fie schreef:wij hebben wel gaas maar heel dikke maar omdat onze hond ertochin slaagde dat plat te drukken hebben we er allemaal stokken door geweven .
Die electrische halsbanden lijken me wel handig ,maar wel zielig voor je hondje .
Naar gehoorzaamheidsles gaan is ook een optie maar bij onze hond maakte dat geen verschil , we hebben er niet veel gerleerd
hier een foto'tje van mijn 2 woefies
[img=http://img317.imageshack.us/img317/4472/picture12104ps.th.jpg]
Hoe bedoel je stokken?
Kiara schreef:fie schreef:
Die electrische halsbanden lijken me wel handig ,maar wel zielig voor je hondje .
Volgens mij leren ze het zo zeer snel, zielig zou het zijn als ze op de openbare weg belanden...
Leuke stoeiende woefjes zijn dat op de foto!
Daarom willen we haar graag in de tuin houden...
Ze heeft al vaak genoeg alleen buiten gelopen en dat moet nu eens ophouden 
Tifa schreef:Wandelen jullie wel met de hond? Want anders kon het zijn dat hij er wel eens uit wil ofzo... WIj hebben dit met onze hond ook gehad, en hebben toen ook gewoon een ' gaashek ' gemaakt.
Je kunt ook een stroom draadje over de grond laten lopen ofzo?
Of je zet hem gewoon met een lang touw aan een paal vast
Ik wil in de toekomst wel meer met onze hond gaan wandelen.
Nu ga ik wel vrij vaak met haar spelen bij ons op de tennisbaan, maar ze doet dan eigenlijk geen ene reet.
Misschien dat ze wandelen wel wat leuker vind.
Een stroomdraadje is wel een goed idee, maar springt/stapt ze daar niet over?
Aan een touw vast binden is wel een leuk idee, maar dan raakt ze dr energie niet echt kwijt