Ragebol is het mooie witte (met grijze oortjes, neus en staart) konijn van mij.
De cursus 'hoe hou ik vossen van mijn lijf' heeft ze al voor de helft goed afgesloten. Ze weet nu precies hoe het werkt met katten, een vos is maar een fractie erger. Het probleem met vossen is dat ze wild zijn en zeker een paar keer per week konijntjes eten. Ragebol heeft het voordeel dat ze er absoluut onsmakelijk uitziet. Wit komt in het wild niet vaak voor dus de kans is groot dat de vos denkt dat ze giftig is, dus het risico niet neemt om d'r op te eten. Daarbij heeft ragebol ook nog lang haar. Sjonnie (de kat) vond een bek vol wattenachtig haar ook helemaal niets, dus ik denk dat de vos het ook wel voor gezien zal houden.
Verder heeft ze geleerd hard te rennen met snelle schijnbewegingen en als ze de omgeving goed kent, snel een goede schuilplaats in te duiken. Zo heeft ze de kat al meerdere malen gefopt.
Ze is nu zo dapper geworden dat ze het lef heeft de kat aan te vallen. Die slaat al op de vlucht als hij Rageboel ziet aankomen.
Dus, nog even en dan is ze er klaar voor! In het voorjaar mag ze naar buiten!
Sjonnie is de Grote Rode Jeweetwel kater.
Op dit moment is hij nog altijd snip verkouden. Hij niest zo erg dat de klodders snot je om de oren vliegen. Hij heeft al 3 spuiten van de dierenarts gekregen en nu moet ie het uitzieken. Hij mag voorlopig niet naar buiten en daar baalt hij vreselijk van. Hij had Ragebol om de tijd mee te doden, maar die is nu te snel en te slim voor hem en nadat ze hem had beslopen toen ie sliep en ook nog eens in zijn mandje had gepiest, heeft ie er schoon genoeg van. Hij negeert haar.