Rustig weliswaar, maar wel met buren zonder dieren. De meneer 2 deuren verder heeft 2 loslopende katten, die voor zover ik weet niet in de tuintjes van de buren komen. Ik heb ze in elk geval nog niet gezien.Onze tuin is vrijwel helemaal ommuurd; aan de straatkant staan garageboxen, aan de achterkant een stenen schuur, voorkant uiteraard het huis en aan de 'burenkant' een stukje muur met verder schutting (paar meter).
Ik heb Koekie en Elmo net voor het eerst even een kwartiertje buiten gelaten en mijn aversie tegen tuigjes werd weer bevestigd: Elmo heeft een aantal serieuze pogingen gedaan zich op te hangen en ik heb een gat in mijn hand en 2 hele flinke krassen op mijn pols
Elmo lag daarna wat aptisch te liggen, dus ik heb zijn tuigje afgedaan. Ik maak me over hem en de schutting weinig zorgen. Koekie daarentegen dook echter meteen de schutting in toen ik nog een zelfgemaakt tuigje van garen om had. Toen ik haar daarna het 'echte' tuigje aan deed liet ze d'r buik over de grond slepen en zich 2 meter verderop vallen om niet meer te bewegen. En nee, het zat niet te strak 
In feite is de tuin op de schutting na helemaal katproof. Probleem met de schutting is dat die aan de kant van de buren staat en dus van hen is. Ik ben er daarom ook niet echt kapot van om er bv een houten plaat tegenaan te timmeren.
Dus, nog andere ideeën om die schutting zo te verbouwen dat we de katten binnen kunnen houden?

Voor een ren is de tuin simpelweg te klein, vnl omdat er een grote vijver in het midden ligt
Maar die heeft atrose in haar bekken, die komt amper op de 2e plank van de krabpaal... Ze klom net ook balkje voor balkje de schutting op ipb een sprong te maken (en die schutting is denk ik een halve meter lager dan de muren).
En dan met een soort haak aan de schutting bevestigen dat het zo los te halen is. Onderkant moet idd nog wat gaas komen, er liggen nu stenen dus in theorie kunnen ze er niet onderdoor, maar ik heb al 1 losliggende steen gezien.
)