Verschrikkelijk, Konijnen Doodgebeten!!!!!!!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MariskaFally

Verschrikkelijk, Konijnen Doodgebeten!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:10

hallo, me moeder heeft gisteren een schokkende ontdekking gedaan mijn 2 lieve konijntjes van 1 jaar lagen doodgebeten in hun ren.. er zit een klein gat in het gaas en daar is waarschijnlijk een fret doorheen gegaan die onze konijnen van het leven heeft beroofd.. ik vind dit zeer triest en kan het nog steeds niet geloven..

ik wist niet dat fretten zo gemeen konden zijn.. deze konijntjes waren nog maar 1 jaar, veelste jong om al te sterven.. ben hiervoor al 2 van me konijnen verloren eentje aan kanker en eentje aan iets wat we niet weten..

weet iemand meer af van fretten?

ik moest dit even kwijt.

groetjes mariska

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:14

Fretten, praat me er niet van! Bij mijn stal hebben ze al 4 duiven doodgebeten, kippen die zonder kop in het hok lagen.. En waarom? Ik weet niet. Het zijn roofdieren he, die pakken alles wat op hun pad komt.

MataHari13

Re: Verschrikkelijk, Konijnen Doodgebeten!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:15

kan het niet zijn dat het een bunzing is?.....een jongen uit mijn klas had dat ook en hij zei dat een bunzing het had gedaan......want een bunzing is ongeveer even groot als een fret

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:17

komen bunzingen voor in woonwijken? we hebben 2 jaar geleden hier wel een fret rond zien lopen achter het huis.. en denken dus dat hij ontsnapt is ofzo.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:22

Het kan een bunzing zijn, een hermelijn...een fret....het kan allemaal...
Ik vind het heel verdrieitg voor je. maar dit is neit gemeen van eht dier dat het gedaan heeft...die heeft alleen maar zijn instinct gevolgd. Die heeft neit gedacht: nu zal ik eens lekker gemeen die konijnen doodbijten...
Dit is de natuur...en die is soms heel hard...
Nogmaals, ik vind het voor jou en je konijnen heel zielig....sterkte er mee.
Wat wel frustrerend is dat ze niet meegeomen zijn en opgegeten...dan had het roofdier er nog wat aan gehad...
Mijn kippen zijn eens door de vos opgegeten...ik betrapte hem/haar op heterdaad toen de laatste meegenomen werd...maar toen had ik wel het gevoel dat het minder erg was doordat ze opgegeten waren.
Alleen doodbijten is zo zinloos...vind je ook niet?

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:23

Jee wat erg! Wist ook niet dat Fretten zo gevaarlijk zijn voor konijnen. De mijne zijn ook bijna 1 en zitten ook in de ren.

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:24

jeetje bah!!
jammer... heb je foto van je knijntjes?

verder ga ik mee met polly2 (en dat rijmt )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:25

MariskaFally schreef:
komen bunzingen voor in woonwijken? we hebben 2 jaar geleden hier wel een fret rond zien lopen achter het huis.. en denken dus dat hij ontsnapt is ofzo.

Wij hadden laatst nog een bunzing hier achter het huis lopen, dus ja, die komen voor in woonwijken.

drako

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:27

hoi, ik kom net even op de site en was wat aan het rondneuzen, toen ik dit topic zag
fretten leven neit in het wild maar zijn huisdieren, en ik kan het weten want ik heb er 6 ! het kan dus niet zijn dat fretten jou konijnen dood gebeten hebben, en een bunzing lijkt heel veel op een fret dus het zullen waarschijnlijk bunzings zijn geweest, of een ander dier natuurlijk.
maar fretten doen niemand kwaat, ze kunnen niet in het wild overleven. mijn 6 fretten zijn hardstikke lief en hebben nog nooit een ander dier aangeraakt ( op mijn hamster na maar die hebben ze niet dood gemaakt ) je moet ze niet bij knaagdieren etc houden want dan gaat het idd mis, maar als je dat weet is er niets aan de hand. gewoon niet bij elkaar laten. maar het zijn dus nogmaals geen fretten maar bunzing of marters geweest die jou konijntjes opgegeten hebben..
nienke

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:18

misschien wel een vos, die komen de laatste tijd ook heel erg dicht bij de huizen, had ik laatst nog op tv gezien. Of was het gat daar te klein voor ?

vemrulz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:39

Aaah wat ontzettend gemeen zeg
Noh dat vind ik echt zielig.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:44

Bah wat erg zeg
Ik heb het zelf ook ooit meegemaakt helaas..
Konijnen liepen los in de tuin, en toen we ze wilden vangen was er eentje weg. Uiteindelijk vonden we hem dood terug. (gedeeltelijk dan, zijn kop is nooit meer gevonden)
Waarschijnlijk was hij gegrepen door een kat.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 00:57

_Marjolein_ schreef:
Fretten, praat me er niet van! Bij mijn stal hebben ze al 4 duiven doodgebeten, kippen die zonder kop in het hok lagen.. En waarom? Ik weet niet. Het zijn roofdieren he, die pakken alles wat op hun pad komt.

HET ZIJN GEEN FRETTEN

hier wordt ik gewoon razend van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 01:02