[discussie] bijtende honden afmaken?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yumalover

[discussie] bijtende honden afmaken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:08

Ik wou een discussie openen om te zien wat mensen
vinden dat een hond iemand gebeten heeft

Kan uit angst

of het is een valse hond

ben wel benieuwd wat jullie zouden doen met de hond die iemand uit angst gebeten heeft, of dat het gewoon een valse hond is!

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:10

Ieder bijt incident is anders en misschien is een hond wel heel erg in het nauw gedreven of was hij aan het vechten met een andere hond...dus ieder geval apart bekijken vind ik.

Yumalover

Re: [discussie] bijtende honden afmaken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:13

[i] want ik ken een vrouw die had een pronkrug en een jack russel!!.
ze Kwam thuis van haar werk en die vrouw haalde eerst de jack russel aan en hij werd jaloers en beet de vrouw 3x in haar hoofd ze moest naar het ziekenhuis en ze moest heel veel hechtingen!
toen heeft haar man meteen de hond naar de dieren arts gebracht voor een spuitje!! (de vrouw was er wel erg aan toe je kon op haar hoofd het bot zien) Maar hij hield wel veel van de hond maar de vrouw die durfde hem niet meer te zien!

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:33

Raar verhaal. Dat gebeurt echt nooit zo maar.

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:36

het was wel zomaar want die hond was anders zo trouw als wat maar ja die vrouw vertrouwd die hond daarna nooit weer

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:38

Ik vind dat je het per geval moet bekijken,
Vind het alleen jammer dat ze snel naar het "soort" hond kijken hier.
Als een Pitbull bijt is het een valse hond, bijt een golden retriever dan was ie gewoon bang??? En dit is niet altijd eerlijk.

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:44

Een pitbull word zo gemaakt vind ik en dat vind ik heel erg jammer want ik persoonlijk vind het hele mooie honden/ en volgens mij kunnen ze heeeel erg lief en trouw zijn

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:48

Ik vind ook dat je per geval moet kijken.
9 van de 10 keer is het de schuld van een eigenaar die niet verantwoordelijk met zijn hond om gaat.
Een hond met gebruiksaanwijzing is prima te houde, mits zijn baas hem wel aan kan (hij de baas dus niet aanvliegt) en die de verantwoordelijkheid neemt hem bijvoorbeeld altijd aangelijnt te houden en op te sluiten bij bezoek.

échte valse honden moet je afmaken, als dat honden zijn die echt voor iedereen een gevaar zijn.
Maar anders moet je het echt per geval bekijken...

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:52

ja helemaal mee eens!!!;

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:55

Ligt eraan. Onze duitse herder beet als waarschuwing als in van ons (broertje zusje of ik) In gevaar waren in zijn ogen. Nooit door gebeten. Mijn dalmatier heeft 1 keer iemand gebeten die me heeft aangerand. Ze zijn niet af gemaakt. (okee de duitse herder wel omdat hij oud was en pijn had) Ook hebben we een mechelse herder gehad. Lief beest was op een dag in de veulen wij met kleine kinderen en de veulentjes aan het spelen. Ineens werd hij gek is door alle prik en stroom draden gegaan en werd helemaal gek in zijn hoofd. Is door de landen naar de schapen gegaan en heeft een lam te pakken gekregen. Mijn vader is een vrij bekende en goede honden trainer en had in alle omstandighede de hond terug gekregen. Echter nu niet hij is helemaal door het lint gegaan en ze hebben met 5 man met stokken terug moeten halen. We wouden hem af laten maken. Als hij namelijk zo door het lint ging en de volgende keer bij kinder is er geen houden aan en word ze gevaarlijk. Om een of andere reden wou geen enkele DA hem af laten maken. Nu is hij terug naar zijn fokker, mijn oom. Hij heeft kennels en grote stukken land. Ze is nu waakhond daar en heeft nooit meer iets gedaan. Op een kaar kippen na. Nu als ik op het terrein kom en ze is in de buiten kennel stormt ze op me af. Helaas konden we haar niet houden omdat het niet vertrouwd was. Maar ik ben nogsteeds gek op haar.

Honden bijten vaak als iets voor hun eng is. Zo zulen ze jou nooit beschermen. Alleen als ze zelf in hun ogen in gevaar zijn. En aangezien ze dan vaak een waarschuwing aan voor af geven en dan een mens bijten bijten ze vaak niet eens door. In zo'n geval vind ik niet altijd dat ze moeten worden afgemaakt. Als ze echter doodleuk ergens achter aan gaan en niet te houden zijn tot ze iets te pakken hebben zijn gevaarlijk en worden ze riskant. Vaak is het zo dat als ze 1 keer bloed hebben geproefd ze meer willen. Nu is het een konijn of een schaap straks is het een kind...

Zo hebben vrienden van ons een mechelse herder gehad. Dag en nacht in een kleine kennel buiten. S'ochtends een blokje om van 5 minuten s'avonds idem. Twee keer per dag 500m rennen aan de step en weer in dr hok. Zo is het as pup gegaan. Zodra ze los was was ze hyper maar was je serieus maar niet bedreigend luistert ze prima. (Ben vaak met hun kinderen en de hond wezen wandelen) Echter hadden ze niet super veel ervarnig met honden. Was ze los pakte ze een kip, een konijn en het laatse was een schaapje. Nu moet ik eerlijk zeggen als ze na de kip en het konijn met haar waren wezen trainen en mee beweging dan was ze best een leuke hond. Ze was nog maar anderhalf maar door (vind ik zelf dan) ondeskundig handelen van de eigenaars is ze er niet meer en is haar leven niet super geweest.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:58

Er zijn echt meer oorzaken dan angst of agressie hoor.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:00

Je laatste voorbeeld is dus weer onkunde/onverantwoordelijkheid van de eigenaar.
Maar over die Mechelaar, het gaat nu toch goed? Dus zoals ik zei, is een hond met gebruiksaanwijzing prima te houden, maar je moet er wel rekening mee houden (door bijvoorbeeld in de kennel te houden en alleen aangelijnd uit te laten).
Waardoor het kwam is natuurlijk een raadsel, instinct, misschien een hersenafwijking ofzo...
Maar toch kan die hond nog een goed leven hebben, en de mensen om hem heen ook.

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:00

Als mijn hond bijt ligt er aan welke reden.
Kijk zoekt een mens het op,mijn hond heeft wel eens iemand gebeten maar dat was puur om mij te beschermen dus dan vindt ik het niet nodig.Bijt mijn hond iemand zonder dat er iets gebuurt dan vindt ik het jammer voor de hond want wat hij dan doet doet hij de tweede keer ook,dan krijgt hij een spuitje

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 18:12

ja ik was een keer met de hond van mijn oma aan het lopen zou iemand mij maken heeft de hond mij beschermd daar hebben wij hem ook niet voor af gespoten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:14

Allegra schreef:
Je laatste voorbeeld is dus weer onkunde/onverantwoordelijkheid van de eigenaar.
Maar over die Mechelaar, het gaat nu toch goed? Dus zoals ik zei, is een hond met gebruiksaanwijzing prima te houden, maar je moet er wel rekening mee houden (door bijvoorbeeld in de kennel te houden en alleen aangelijnd uit te laten).
Waardoor het kwam is natuurlijk een raadsel, instinct, misschien een hersenafwijking ofzo...
Maar toch kan die hond nog een goed leven hebben, en de mensen om hem heen ook.

Het gaat nu goed met haar ja, aangezien ze nu op een afgelegen boederij met genoeg ruimte voor een grote ren. Wij wonen hier een een kinderrijke buurt. Tevens met veel dieren en die hebben ze daarniet op kippen na. Het probleem is dat ze als jonge hond al niet aan de lijn te houden was. Prima op gevoed hoor en ze kan best luisteren maar als ze iets voor ogen heeft danis ze gewoon niet te stoppen. Daarom is ze beter af in de kennel dan hier.

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:27

Hangt er vanaf.

Mijn neefje is ook ooit gebeten door een hond, terwijl ik alles met dat beest kon. Er was op dat moment niemand bij, en naja neefje kreeg de schuld. [Was trouwens een Golden Retriever. ]
Maar goed, ook daarna. M'n neefjes mochten niet alleen met hem zijn, terwijl ie echt nooit, maar dan ook nooit naar mij iets heeft gedaan. Dus valsheid was het niet.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:40

Ik vind dat als een hond bijt uit angst dat hij niet afgemaakt moet worden.
En als hij bijt uit verdediging ook niet.
Maar wel als hij bijt uit valsheid.