Kat plast overal :\

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Kat plast overal :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 16:50

En mijn moeder wordt het nu echt hoogzat

Mijn kat [16 jaar geworden 14 februari] plast dus echt overal, en dan niet een paar druppeltjes om zijn reukspoor uit te zetten maar echt gewoon een hele plas.
En ik weet niet wat ik er nou tegen moet doen, pas heb ik hem in de bak gezet en toen ging hij daar zitten plassen, dus of ie nou niet meer in de bak durft ofzo, ik weet het niet.

We gaan iig als het zo doorgaat naar de DA met hem of hij er iets aan kan doen [hormonenkuur ofzo? want heft misschien toch te maken met zijn reukspoor uitzetten] en als hij niets kan doen wil mijn moeder hem laten inslapen, en dat wil ik dus écht absoluut niet.
Die kat is echt mijn vriend en hij vertrouwd me gewoon en ik, ik kan gewoon echt niet zonder hem.
Ja ik vind het ook vervelend dat ie overal plast, maar om hem daarvoor in te laten slapen

Weten jullie hier iets van? Hebben jullie tips?

ImkeTarek

Re: Kat plast overal :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:56

de kat van een vriendin van mij is ook al aardig op leeftijd en plast ook vaak overal en nergens... volgens mij heeft dit te maken dat ze een beetje beginnen te dementeren... (dacht ik hoor, weet het niet zeker!)

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:00

Kan het niet zijn van urinesteentjes of blaasgruis, ik ken een kat die dan urine verloor, maar geen hele plas. Ofwel kan het stress zijn, angst, een verandering van voeding, kattenbakkorrel, een krabpaal die verhuist is. Vooral op zo'n leeftijd zijn ze gevoelig voor veranderingen. Van dat reukspoor doen alleen macho katers normaal...Ik weet niet of het een vrouwtje of mannetje is?
Ik zou hem zeker niet laten inslapen, eerst idd advies winnen bij de DA!!!

ellepel

Re: Kat plast overal :

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:00

blaasontsteking/blaasgruis?

komt vaak voor bij oudere katten, even naar de DA dan weet je t zo.

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:43

Die van ons heeft het ook. Bij ons is het gewoon omdat mevrouw weer boos is. Of gestresd. We hebben alles al geprobeerd.
Hormonenprik enz.. Niets helpt... maar je kan de hormonenprik wel proberen. Misschien helpt het wel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:51

Blaasgruis, is het eerste wat in me opkomt. Kat van de overburen plaste ook overal en die had het ook.

Probeer eens een blaasgruis oplossend dieet van Prins. Daarna kun je verder gaan met een blaasgruisvoorkomend dieet.

In laten slapen vind ik belachelijk, helemaal als je nog niet met hem naar de DA bent geweest.
Je laat je ouders toch ook niet inslapen als ze incontinent zijn?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:23

Hup naar de DA. Eigenlijk vraag ik me af waarom je moeder daar nog niet met je kat geweest is. Hij doet het heus niet om haar te pesten hoor, als hij blaasontsteking oid heeft kan hij zich trouwens ook knap beroerd voelen

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:13

Ik zit ook te denken aan blaasgruis, maar toch voor de zekerheid even naar de da gaan (Je hebt twee soorten blaasgruis en de soort "Oxolaat" is niet te "genezen" met alleen een dieetvoeding, en die komt nog al wel eens voor bij oudere katten).
Het kan ook best zijn dat het echt een ouderdomskwaaltje is, succes ermee.

(Edit spelfout)

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:25

meteen naar de DA! eerst de medische kant uitsluiten, neem een zo vers mogelijk urinemonster mee zodat ze dat kunnen testen.
Ook zorgen voor een schone kattenbak en misschien meerdere bakken neer gaan zetten, als ie inderdaad dement wordt kan ie misschien de bak wel niet meer vinden of is het te ver lopen voor hem.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:30

Ik dacht eigenlijk idd meteen aan incontinentie. Dat hebben oudere dieren vaker, omdat ze hun blaas niet meer onder controle hebben. Zo een hebben wij er oook gehad.
Maar ik meld me maar even aan, wij hebben een jonge kat van nog geen jaar die dat ook doet. En als we hem in de badkoamer doen om in een kattenbak te plassen voor de dierenarts, dan piest hij er als nog naast, dus daar schieten we niet heel erg veel mee op. Als iemand hier een idee voor heeft, hoor ik het graag.
Groetjes, mij

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:08

Onze polle is ook op leeftijd, en sinds 9 januari dat ze epilepsie heeft, drinkt ze en eet ze heel veel. Ze kan ook niet meer zo goed ophouden en dan ligt er een hele plas binnen. Heel vervelend, maar ik hou van Polle. Ze is oud. Wij worden ook ooit oud. En wat voor klachten zullen we dan krijgen?

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:23

Ik zou gewoon naar de dierenarts gaan... misschien is het zo verholpen met medicijnen of een dieet

Sterkte!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:12

Citaat:
En als we hem in de badkoamer doen om in een kattenbak te plassen voor de dierenarts, dan piest hij er als nog naast, dus daar schieten we niet heel erg veel mee op. Als iemand hier een idee voor heeft, hoor ik het graag.
als je een urine monster wilt nemen kun je als je je kat ziet plassen gauw een (grote) lepel onder zn billen houden, de DA heeft niet zo heel veel nodig om te kunnen testen.

kimmie1018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:18

het kan ook zijn dat hij demnent aan het worden is en niet meer weet war hij moet plassen.
hebben wij ok al wel eens gehad

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:34

Wij hadden een kat van 21 die opeens heel erg achteruit ging, oogonstekingen kreeg, vermagerde, dement werd en daar hoorden plassen overal in huis toen ook bij, dit kan vaak met dementie te maken hebben.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:18

Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of het al gezegd is maar de poes van mijn collega had dat ook, was dus blaasontsteking...kuurtje eroverheen en over is het...

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:54

ben je ondertussen al bij je DA geweest met een urine monstertje?