Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
animals schreef:Hhahaha dat is niet altijd raak... ik heb in het hok mannetje en vrouwtje zitten (broertje en zusje) ze zitten er nu al samen meer dan een half jaar in, en nog niks aan de hand.
Ja het mannetje krijgt nu eenbeetje kuren... en rent zo nu en dan door het hok heen en ff geluiden maken en het vrouwtje aandacht proberen te trekken... maar er is nog niks...
Maar laat ik het maar niet te hard zeggen want som sheb ik het gevoel dat ze eerdaags toch gedekt word, maar dan kan ik beter het mannetje appart doen... als ze wel zwanger is/...
Want voor je het weet heeft het vrouwtje kleintjes
Caitje schreef:mijn cavia heeft wel kleintjes gekregen, als ze zwanger is dan kan je gewoon alles met haar doen maar wanneer de kleintjes er zijn mag je haar 2 weken niet uit de kooi halen of verschonen, anders raken de kleintjes in de war en er komt dan ook een andere geur op hun dus de moeder kan ze verstoten en dan gaan ze dood. na die 2 weken mag maar 1 persoon ze vast houden om er aan te laten wennen (andere geur en oppakken en zo) HOU MOEDER EN KINDEREN BIJ ELKAAR!! en na die 3 weken kan iedereen ze vast houden.
Ik weet niet meer precies hoe oud je moeten zijn voordat ze weg moeten maar dat kan je wel eventjes op zoeken op internet denk ik:P
Succes!!
Liefs lisette
Annechien schreef:Caitje schreef:mijn cavia heeft wel kleintjes gekregen, als ze zwanger is dan kan je gewoon alles met haar doen maar wanneer de kleintjes er zijn mag je haar 2 weken niet uit de kooi halen of verschonen, anders raken de kleintjes in de war en er komt dan ook een andere geur op hun dus de moeder kan ze verstoten en dan gaan ze dood. na die 2 weken mag maar 1 persoon ze vast houden om er aan te laten wennen (andere geur en oppakken en zo) HOU MOEDER EN KINDEREN BIJ ELKAAR!! en na die 3 weken kan iedereen ze vast houden.
Ik weet niet meer precies hoe oud je moeten zijn voordat ze weg moeten maar dat kan je wel eventjes op zoeken op internet denk ik:P
Succes!!
Liefs lisette
ehhhhhh vele nesten gefokt en geen verstoten! Na 1 dag verschoon ik het hok waarin ze is bevallen, reinste bull dus. En met heet weer zelfs dezelfde dag nog.
Tips? Goed veel vit. C voeren (vooral in 2e helft dracht), veel hooi geven (ze kunnen beter daar hun melk van produceren dan van de brokken....), als de zeug je vertrouwt kun je de jongen direct de 1e dag al oppakken (kun je gelijk controleren) is er weinig vertrouwen pak haar dan met jongen en al en aai haar eerst voordat je er 1 pakt, nest kleiner dan 4 hoef je niet bij te voeren! Ze krijgen genoeg voeding, merk je echter dat er 1 achterblijft kun je gaan bijvoeren. Na 1-2 dagen na de geboorte beginnen ze al van het hooi mee te knabbelen en na weer een aantal dagen leven ze zich ook uit op het krachtvoer en het groenvoer. Na 4 weken kun je de jongen bij de moeder vandaan halen, zeugjes kunnen langer blijven zitten, de beertjes echter niet! Het is niet de 1e keer dat een beer op een leeftijd van 14 weken vader is geworden. Met een gewicht boven de 300 gram kunnen ze ook verkocht worden (dan zitten ze vaak al in de leeftijd van 4 weken). En verder kan ik alleen maar zeggen, geniet ze als ze er zijn! Dat is het mooiste wat er is.
animals schreef:Hhahaha dat is niet altijd raak... ik heb in het hok mannetje en vrouwtje zitten (broertje en zusje) ze zitten er nu al samen meer dan een half jaar in, en nog niks aan de hand.
Ja het mannetje krijgt nu eenbeetje kuren... en rent zo nu en dan door het hok heen en ff geluiden maken en het vrouwtje aandacht proberen te trekken... maar er is nog niks...
Maar laat ik het maar niet te hard zeggen want som sheb ik het gevoel dat ze eerdaags toch gedekt word, maar dan kan ik beter het mannetje appart doen... als ze wel zwanger is/...
nadina schreef:animals schreef:Hhahaha dat is niet altijd raak... ik heb in het hok mannetje en vrouwtje zitten (broertje en zusje) ze zitten er nu al samen meer dan een half jaar in, en nog niks aan de hand.
Waarom heb je ze in vredesnaam nog samen dan? Het is heel slecht voor een caaf om zo jong zwanger te worden, en inteelt snap ik al helemaal niks van dat je dat zou willen! Ik vind dat echt niet kunnen hoor!