In februari 2005 is Distel plotseling ingeslapen, ze bleek een tumor in haar buik te hebben, en Stampie zat alleen. 's Zomers is het niet zo erg, dan loopt hij los in de tuin, en hoewel hij geen tikkertje meer kan doen, ziet hij er toch redelijk gelukkig uit. 's Winters zit hij in z'n hele grote hok zich stierlijk te vervelen, ik haal hem er wel elke dag een uurtje uit, maar je ziet gewoon dat hij z'n vriendinnetje mist.
Daarom wil ik er een beestje bijkopen, alleen een konijn is geen optie. Een rammetje vliegt hij onmiddelijk aan, en als je d'r een vrouwtje bijzet heeft ze echt geen leven omdat hij steeds bovenop d'r klimt, ondanks dat z'n ballen eraf zijn

Dus daarom dacht ik aan een al wat oudere cavia. Stampie is tenslotte ook al zeven, en omdat ik over 2/3 jaar het huis uit ben en ik m'n vader niet voor een cavia zie zorgen, lijkt dat me het handigst.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een cavia en een konijn die op latere leeftijd bij elkaar gezet zijn? Gaat dat goed, of kan ik toch beter voor een konijn gaan en ze gescheiden neerzetten?
Alvast bedankt