Hier een citaat van Griebels:
griebels schreef:Bruto is bij mij geboren, evenals haar moeder, en haar oma heb ik als kitten gekocht. Oma en moeder kon ik niet binnenhouden, die werden gek, en zochten gewoon plekjes om te ontsnappen. Uiteindelijk is moeder door een kiertje van het klepraampje gekropen. Bruto heb ik geprobeerd binnen te houden maar ook die wordt gek. Stroomdraadje heb ik ook aan zitten denken alleen heeft Bruto ernstige hartruis dus een tik zou haar dood betekenen volgens de DA.
Winkey heb ik binnengehouden, ondanks dat ze graag naar buiten wilde (ze was dommer als de fam van Bruto, dus die kon ik makkelijker binnen houden), ik heb haar altijd beloofd dat ze naar buiten mocht als ik rustiger woonde. Helaas heb ik haar af moeten geven op 6 jarige leeftijd (ik had haar al vanaf kitten) aan niervergiftiging. Ik voel me nog steeds zo schuldig dat ik haar afgenomen heb om lekker buiten te spelen... Ik heb haar dan ook begraven in het bos bij de kempervennen
Dus het fabeltje dat alle katten binnen te houden zijn als je ze dat aanleert is niet juist. Kijk maar naar de fam van Bruto... Ik heb het bij alledrie geprobeerd.
Bruto heeft ernstige hartruis, met pillen kan ik haar leven rekken. Echter kost het zoveel stress (wat slecht is voor een kat met hartruis) dat ik besloten heb om haar geen medicijnen te geven. Liever een kort maar leuk en fijn leven, dan een langer leven maar een kat die niet gelukkig is...
Jammer dat het topic gesloten is, had nog zoveel meer kunnen vertellen.
Ps de kat Griebels mag van mij naar buiten maar gaat niet verder dan 5 meter van het huis vandaan en niet langer als 5 min buiten... Ze vind het eng buiten.
En ook al wordt de toon wat fel in de discussie wat vaak evident is, moet je niet overdrijven door gelijk te sluiten. Er was nog altijd geen onvertogen woord gezegd!