Poes schreeuwt hard zonder duidelijke reden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Poes schreeuwt hard zonder duidelijke reden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 13:57

Vaag....
Ik dacht dat onze oude kat redelijk uniek hierin was, maar onze nieuwe begint er -na een half jaar hier- ook mee.

De oude bleef altijd beneden, die kwam zelden boven. Die zat 's nachts altijd een paar keer loeihard te krijsen, maar dat deed ze dus beneden (dan hoor je het niet zo goed ) en we wenden er ook aan.

De nieuwe zegt sinds we haar hebben geen woord. Spinnen doet ze ook nauwelijks en als ze het doet, is het bijna onhoorbaar. Ze kan wel heel boos mopperen als je haar oppakt (diep brommend geluid) en als ze in de transportbox moet, schreeuwt ze moord en brand
Ze kijkt gedurende de dag een beetje wazig voor zich uit en slaapt 23 uur per dag.
Sinds een paar weken zit ze af en toe voor de slaapkamerdeur te "huilen". Als je de deur open doet, doet ze geen enkele poging om binnen te komen. Normaal ook niet, ze kijkt naar binnen, verliest haar interesse en loopt weg. Dus daar lijkt het haar niet om te doen te zijn. Ik heb haar nu al twee keer bij een andere deur horen gillen, da's nog vreemder. Gisteravond hoorde ik haar ineens keihard gillen, leek alsof ze heel boos was, dus ik vlieg naar boven, zit ze bij de kantoordeur. Toen ik er was, liep ze weer weg (ook van mij weg).

Ik snap er geen drol van. Zou ze dan toch dement aan het worden zijn? Ze weet verder prima de weg, doet alles braaf op de bak, weet haar eten en haar slaapplaats(en) te vinden.

Verder krijg ik ook weinig hoogte van haar hoor, aandacht is leuk (aaien), maar ze doet zelf geen enkele toenaderingspoging. Ze laat het passief over zich heen komen en ik moet zelf naar haar toe gaan, ze zal er nooit om vragen. Als ze al achter me aan loopt, is het omdat ik in de keuken aan het rommelen ben en daar komt het eten vandaan Ze blijft dan voor de keuken zitten wachten. Als ik haar dan aai, draait ze weg en gaat 30 centimeter verderop zitten, net buiten mijn bereik.
Met haar zou ik HEEL graag eens willen praten

Jamezy

Re: Poes schreeuwt hard zonder duidelijke reden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:01

Mijn poes van bijna 4 doet het ook... Soms gaat ze zonder reden ineens onwijs hard zitten "huilen" in de gang (eens per week ofzo). In haar geval denk ik gewoon dat het vragen om aandacht is... Ze heeft allemaal verschillende geluidjes, afhankelijk van wat ze wil

*Heel erg, soms gaat ze voor me zitten als ik op de bank zit en dan begint ze een beetje te pruttelen met van die halfdichte oogjes... Onweerstaanbaar! *

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:05

bij dieren is het toch wel dat je eerst medische oorzaken moet uitsluiten.
misschien ergens pijn, en als zo'n kat dan de gewoonte heeft om zich te uiten door te gillen, ipv gewoon miauwen, of ek-ek geluidjes te maken zoals meestal, dan klinkt het wel raar ja..
eet/ plast/ poept ze wel gewoon goed?
vacht glimt, staat niet overeind..
naja de hele rattaplan, is dat oké?

verder zou ik het ook niet weten, katten zijn echt ráre wezens!

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 14:21

loveblacky: Voor een nierpatient ziet ze er prima uit
Ze kwam met een flink verwaarloosde vacht, die was dof en vettig. Ze deed er ook niks aan. Nu is ze zacht en glanzend als kan met die nieren, ze doet het zelf weer. Ze eet en drinkt prima, ik poept alleen wat minder dan de andere, maar die schijt ook als een beer, da's niet normaal

Ik zou echt graag willen weten wat ze nou wil, maar ik heb sterk het idee dat ze dat zelf ook niet weet

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:50

Mm dat is raar zeg..
Misschien is de kat wel ongelooflijk nieuwschierig wat er achter de deur zit anders zou ik het ook niet weten

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:58

Is ze niet gewoon krols????? Het wordt weer voorjaar en een poesje van een half jaar kan al krols worden, en sommige maken daar een heleboel lawaai bij. Vaak worden ze ook aanhaliger, en als je achter op de rug bij de staart aait, kroelen ze helemaal mee of gaan staan trappen met de achterpootjes. Misschien is wel op zoek naar wat hartstocht in haar poezenbestaan!!!

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 19:01

xx_Merle: "En, Gaston, *roffel*, wát zit er achter deur nummer..... DRIE?!"

bokkenootje: ze is al dertien, vermoedelijk We hebben een oude kat weer uit het asiel gehaald (wel samen met een jonkie, maar die gedraagt zich keurig, 's nachts ).
Ze is geholpen, dus krols is het waarschijnlijk niet... Het klinkt ook niet zo, ze lijkt echt boos te zijn, of zielig.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:52

Citaat:
xx_Merle: "En, Gaston, *roffel*, wát zit er achter deur nummer..... DRIE?!"

Sorry ik kan je verder ook niet helpen
Succes ermee!
xxx

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:21

Weet je 100% zeker dat ze geen honger heeft? Want heb een kitten gehad die niet wou eten, en ging heel hard bleeren omdat ze honger had.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:22

Vreemd.. onze oude poes deed het ook altijd, ze begon toen ze een jaar of 18 was. Meestal ging ze dan helemaal naar zolder en ging dan zitten "huilen" inderdaad (echt de meest vreemde geluiden, soms gilde ze ook). Na een paar minuten was het over en ging ze weer naar beneden. Als je kwam kijken wanneer ze aan het mauwen was, hield ze ook meteen op en ging zich gewoon zitten wassen ofzo.
Volgens de dierenarts kwam dit heel waarschijnlijk door dementie en omdat ze zelf bijna doof was. Later begon ze ook de weg kwijt te raken in huis en andere vreemde dingen te doen. Toen ze 20 was hebben we haar in laten slapen (door een tumor in haar nier).

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:28

tsja, katten zijn gewoon heel vreemd...

Mijn kat mauwt de hele dag door, heeft geen pijn, wil niks (eten ofzo) maar mauwt gewoon voor de lol omdat hij daar zin in heeft

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:34

Ireentjuh schreef:
Meestal ging ze dan helemaal naar zolder en ging dan zitten "huilen" inderdaad (echt de meest vreemde geluiden, soms gilde ze ook). Na een paar minuten was het over en ging ze weer naar beneden. Als je kwam kijken wanneer ze aan het mauwen was, hield ze ook meteen op en ging zich gewoon zitten wassen ofzo.

Dit komt me dus heel bekend voor Ze reageerde gisteravond ook alsof er niks aan de hand was, toen ik kwam. Ze lijkt ook niks te willen. Niet die kamer in, geen eten, geen aandacht... alsof ze zelf niet weet waarom ze het doet.
Dan zou ze dus best wel eens gewoon echt dement kunnen zijn. Volgens haar paspoort (ze is al een keer eerder in het asiel geweest, een jaar of 8 geleden, toen had ze dat paspoort al) zou ze 13 jaar zijn. Kan dus op zich best.