Ik dacht dat onze oude kat redelijk uniek hierin was, maar onze nieuwe begint er -na een half jaar hier- ook mee.
De oude bleef altijd beneden, die kwam zelden boven. Die zat 's nachts altijd een paar keer loeihard te krijsen, maar dat deed ze dus beneden (dan hoor je het niet zo goed

De nieuwe zegt sinds we haar hebben geen woord. Spinnen doet ze ook nauwelijks en als ze het doet, is het bijna onhoorbaar. Ze kan wel heel boos mopperen als je haar oppakt (diep brommend geluid) en als ze in de transportbox moet, schreeuwt ze moord en brand

Ze kijkt gedurende de dag een beetje wazig voor zich uit en slaapt 23 uur per dag.
Sinds een paar weken zit ze af en toe voor de slaapkamerdeur te "huilen". Als je de deur open doet, doet ze geen enkele poging om binnen te komen. Normaal ook niet, ze kijkt naar binnen, verliest haar interesse en loopt weg. Dus daar lijkt het haar niet om te doen te zijn. Ik heb haar nu al twee keer bij een andere deur horen gillen, da's nog vreemder. Gisteravond hoorde ik haar ineens keihard gillen, leek alsof ze heel boos was, dus ik vlieg naar boven, zit ze bij de kantoordeur. Toen ik er was, liep ze weer weg (ook van mij weg).
Ik snap er geen drol van. Zou ze dan toch dement aan het worden zijn? Ze weet verder prima de weg, doet alles braaf op de bak, weet haar eten en haar slaapplaats(en) te vinden.
Verder krijg ik ook weinig hoogte van haar hoor, aandacht is leuk (aaien), maar ze doet zelf geen enkele toenaderingspoging. Ze laat het passief over zich heen komen en ik moet zelf naar haar toe gaan, ze zal er nooit om vragen. Als ze al achter me aan loopt, is het omdat ik in de keuken aan het rommelen ben en daar komt het eten vandaan

Met haar zou ik HEEL graag eens willen praten