ik word gek van mijn hond ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panache

ik word gek van mijn hond ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 12:34

nou ik word gek van mijn hond ( het is een puppy)..
plast die 1 druppel in huis ik doe hem naa buiten gaat die achter de blaadjes aan.. en rent die weg als ik op hem af kom om die blaadjes uit z'n bek te halen !..doe ik hem naar binnen gaat die weer in die plashouding staan doe hem weer naar buiten en pakt die wasknijpers van de grond en rent die er kei hard mee weg..
ik flipte helemaal !... ..
HIJ SNAPT HET WEL MAAR DOET HET NIET...
tips???...
hij is 14 weken ...

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:35

Je zet hem buiten. Houdt m vast, of iig dat ie niet wegloopt
En zegt "Plasje doen "

En die van ons snapte op een bepaald moment wel dat ie bij "Plasje doen " moest plassen.

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 12:40

Mlies schreef:
Je zet hem buiten. Houdt m vast, of iig dat ie niet wegloopt
En zegt "Plasje doen "

En die van ons snapte op een bepaald moment wel dat ie bij "Plasje doen " moest plassen.

maar dan denkt die toch óó leuk gaan we spelletje doen als je hem vasthoud :p ??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:40

14 weken en dan verwacht jij al dat hij alles snapt en zindelijk is? .

Onze hond is nu 4 maanden en als ik nu buiten ben en ik zeg 'plasje doen' dan doet ze dat gewoon.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:42

Ik denk niet dat ze het verwacht dat hij het nu al perfekt doet, denk dat ze ff radeloos om hulp vraagt hihi

Helaas heb geen tips... of nou ja helaas helaas... ben blij dat ik een oudere hond heb genomen

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 12:43

Roseane schreef:
14 weken en dan verwacht jij al dat hij alles snapt en zindelijk is? .

Onze hond is nu 4 maanden en als ik nu buiten ben en ik zeg 'plasje doen' dan doet ze dat gewoon.

14 weken is toch 3.5 maand ongeveer ??
maar eerst melde hij zich en ging die plasje doen.. maar nu is die daar te lui voor ofzo ..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:45

die van mij zijn bijna een jaar, en ik heb vanochtend weer wat Lords op kunnen ruimen

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:46

oei echt??

Lijkt me echt verschrikkelijk Dat ze dat met 1 jaar nog doen

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 12:46

KiWiKo schreef:
die van mij zijn bijna een jaar, en ik heb vanochtend weer wat Lords op kunnen ruimen

haha ok wel oliebol zeg !!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:48

nee hoor, is mijn eigen schuld ik ga graag vroeg naar bed

mijn honden liggen S'nachts beneden en doen het dan op het zeil....

ramenwissertje en een blik, soppie en het is sneller weg dan dat hun het er hebben neergelegd

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 12:49

KiWiKo schreef:

mijn honden liggen S'nachts beneden en doen het dan op het zeil....

ramenwissertje en een blik, soppie en het is sneller weg dan dat hun het er hebben neergelegd

een bench dan ?? of heb je dat niet

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:51

nee, maar is ook niet nodig ik vind het niet erg... Ik heb beneden een hal van 25 vierkante meter, en eigenlijk wonen ze daar.......... soms zijn ze in huis.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:52

Je kunt hem ook gewoon aan de lijn houden...waarschijnlijk wil hij dan met je spelen maar daar moet je dan gewoon niet op reageren....als hij gewoon snuffelt, laat je hem zijn gang gaan, en als hij weer wasknijpers of bladeren wil pakken, zeg je gewoon FOEI of NEE en neem je hem verder mee aan het riempje....
Misschien moet je de eerste keren een beetje geduldig zijn, maar ik denk dat hij na een paar keer wel snapt dat hij aan de lijn moet plassen, en los mag spelen...Suc6;)

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:58

wij deze vroeger altijd met onze bench de helft kranten en de andere helf kleedje zodat als hij 's avonds als hij in de bench lag en iets moest doen dat hij het op de kranten deed, want gen elke pup poep of plast precies op zijn slaapplaats (teminste niet wat ik meegemaakt hebt )
en toen uitgebreid belonen als hij iets op de krant had gedaan.
Als hij iets op de vloer bedekking had gedaan drukte wij gewoon zijn neus erbij en negeerde hem dan.
En op die manier snapte hij dat als hij iets op de kranten deed dat hij uitgebreit beloond werd en deed hij het op de vloerbedekking dan werd hij genegeerd.
En toen als hij iets moest doen liep hij naar de kranten in zijn bench en deed hij daar zijn behoefde.

(nu als onze hond moet overgeven loopt hij naar zijn bench en doet hij het in zijn bench. Heel handig want je haald zo het kleedje er uit en doet die in de wasmachine )

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:59

KiWiKo schreef:

Hihi is meestal zo (tenzij gezondheidsreden natuurlijk) Daarom ben ik ook zo blij dat ik mijn hond niet zelf heb opgevoed.

Die van ons plast/poept nooit in huis, ook niet als hij heeeeel nodig moet. dus ben wat dat betreft wel een beetje verwend

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:03

di evan mij was al erg snel zindelijk. zie het als spelen.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:15

op de website van de hondensportschool waar ik help (link in mijn onderschrift) staat een heel stuk over zindelijkheids training.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:19

snappen baby's ook alles meteen? mijn tip is geen puppy nemen als je zo snel flipt en geen geduld hebt. gewoon geduld hebben en als ie binnen plast negeren, als ie t buiten doet heel overdreven belonen. en ook al snapt ie je. t is logisch dat ie binnen tijd heeft om te plassen en dat het buiten veel leuker is om te spelen. gewoon langer buiten blijven als je weet dat ie moet.

spatter

Re: ik word gek van mijn hond ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:27

bedenk ten eerste dat nu met die kou een pup het niet graag buiten doet
verder moet je met een niet zindelijke pup iedere 2 uur naar buiten, om de 2 uur dus
van zelf doet hij het een keer buiten en dan beloon je hem de hemel in, bij mij krijgen ze ook een paar kattebrokjes, vinden ze heerlijk
dat hebben ze vrij snel door en dan rennen ze al naar buiten om gelijk een plasje te doen en hun beloning te halen
als ze plassen of poepen zeg dan het woordje erbij wat jij als commando wil gaan gebruiken, zoals "plasje doen"
zo kun je ze ook op commando leren wat je van ze wil, ideaal als het s'avonds koud en donker is of als het regent
verder kan het wel een paar weken duren voordat een pup kan plassen en poepen op zijn eigen wil
als ze heel jong zijn doen ze het gewoon onbewust en als ze ontspannen zijn

ik heb even in je profiel gekeken en volgens mij ben je nog erg jong
ik denk dat een pup zindelijk maken meer iets is voor je ouders
ik bedoel dit niet verkeerd maar ik vind dat in het begin één iemand een pup de dingen moet leren en jij bent overdag naar school
verder nog dit, een klein hondje doet er in de regel langer over om zindelijk te worden, vraag me niet waarom

succes ermee!
Laatst bijgewerkt door spatter op 25-02-06 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Wespel78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:32

Tja da's een pup he? Die wil spelen en gek doen en dat wint het nou eenmaal van het luisteren. Een kleine babyuk zal ook wel weten wat nee betekent maar doet het ook niet altijd......

Hij is pas 14 weken schrijf je. Lijkt mij dat een beetje geduld meer op zijn plek is dan ongeduld....Schrijf je in op een hondenschool, zo krijg je een beetje inzicht in zijn gedrag en het waarom.....

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:51

Mensen zullen het hardnekkig ontkennen, maar ik straf met een boze stem en een keer het nekvel grijpen als een pup het binnen doet. WAnt eerst deed ik het met Bobbes op de voorgeschreven manier, meteen oppakken en buitenzetten. MAar dat zette geen zoden aan de dijk. Totdat ik mijn boosheid goed liet merken. En toen werd ze pas zindelijk.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:05

krant bij de deur leggen. met handdoek eronder. zodra je ziet dat de hond in de plas houding gaat zitten zetje hem op de krant. het is binnen dus als het goed is plast die dan door. belonen prijs hem de lucht in. begrijpt hij het dat hij het op de krant moet doen, leg die krant buiten. zodra je ziet dat hij weer moet, zet hem buiten op de krant doet belonen met je stem goed zo brave hond.

Niet doen:
* word niet kwaad als de hond het binnen doet, en buiten of op de krant niet wil afplassen.

*let op je lichaams taal want de hond let daar op en als zeg jij dat hij braaf is kan hij aan je lichaamstaal zien of je het meent of niet.

* doe nooit de neus van de hond door de urine heen halen. Zn neus is zn gevoeligste plek van de hond en dan kan je wel berekenen hoe pijnlijk dat is.

Cuddie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:09

hij is 14 weken !!!! dat beestje snapt het nog niet allemaal.. dat moet hij juist leren. Als hij het goed doet ( buite ) beloon hem dan heel goed.. en zeg GOEDZOOO PLASJE DOEN ! ... zo leert hij het wel.. mijne luisterd ook naar plasje doen

panache

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 20:19

uhmmm die reacties van ' moest je maar bedenken voor je pup neemt'..
ik weet heus wel van pups hoor en uhh ik heb het beste met hem voor ..
En flippen bedoel ik niet L E T T E R L I J K !..
maar wat ik vreemd vind dat hij gister om de 5 minuten plasje binnen lag zonder dat hij zich meldde !... en 2 weken geleden meldde hij zich wel !..

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:23

De capaciteit is er Panache, het vermogen ook. Puppy is het gewoon even vergeten? Kan toch. Ergens tussen de 5 maanden en een jaar zijn de meeste honden behoorlijk betrouwbaar wat zindelijkheid betreft hoor. Geen zorgen.

Ga maar flink oefenen op het komen als hij geroepen wordt en het rustig aan de lijn lopen want dáár klagen mensen met honden vooral over. En meteen zo nu en dan het alleen zijn oefenen en je hebt straks een modelhond!