HELP, welke bodembedekking ?!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hOlly_Girl

HELP, welke bodembedekking ?!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 21:46

heej,
ik ga dus binnenkort ratjes houden, ze zijn heel lief, klein, Mega schattig.. maar nu ik de kooi heb, speeltjes, voer enz. ben ik nog steeds aan het twijfelen over de bodembedekking.. welke gebruiken jullie en wat lijkt jou het best.. want ik ben bang dat de dierenwinkel -waar ik trouwens geen ratjes van heb, ik heb ze van een goede fokker- me wat wil aan smeren!??

alvast bedankt
groetjes Mij!!!

Izie

Re: HELP, welke bodembedekking ?!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:01

Ik heb altijd beukenhoutsnippers gebruikt voor mijn ratjes, mara het nadeel is dat het snel stinkt vind ik, en het weinig vocht opneemt!

Daarna ben ik over gegaan op Plospan ( zaagsel zeg maar ) Dat was ontstoft maar is nu in de meeste dierenzaken niet meer te verkrijgen en ook bij plospan worden er nog vraagtekens gezet!

Nu ga ik vanaf deze week over op Hemperade, had ik al vaker verhalen over gehoord maar kon het hier eigenlijk nooit krijgen tot nu dus.. heb een giga baal voor 7 euro ofzo! Ben benieuwd of dit bevalt.. Dit is eigenlijk bodembedekking voor in de paardenstal en is als het goed is ook redelijk vrij van stof!

Je moet gewoon kijken wat jij zelf ook het makkelijkste vind, iig geen gewoon zaagsel nemen!! Dan krijgen ze vaak wel last van hun luchtwegen.

hOlly_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 22:04

dat van zaagsel wist ik .. maare super bedankt, hier kom ik in iedergeval een heel stuk verder mee..

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:05

Onze ratjes die hebben ook altijd op houtsnippers gestaan.
Het is niet duur ook!!
Zaagsel zal ik niet doen dat is soms nog wel een stoffig dus slecht voor hun gezondheid..
Heel soms zie ik ratjes ook nog weleens op stro..

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:06

Ik heb mijn muizen op goede kwaliteit hooi zitten, verkregen bij mijn bijrijdpaard en vaan zeer goede kwaliteit.
Nog geen last van gehad, dus ben er wel blij mee.

Izie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:27

VOor zover ik weet mogen ratjes GEEN hooi tenzij het 24 uur in de vriezer heeft gelegen, en ook geen stro ivm mijt en luchtwegen!

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:11

Izie wat weet je dat allemaal goed.

Je kunt ook Corbo ( dat zijn gepofte maiskorrels) gebruiken of Aubiose (das hetzelfde als Hemparade).

Izie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:59

heb heel veel geleerd op het ratten forum :p haha!!

Corbo is ook fijn idd

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:11

Dat hemperade achtige spul hebben wij nu ook inderdaad. Bevalt wel goed bij heren rat.