9 dagen geleden heb ik een topic geopend dat ik 7 jongen konijntje uit het hol bij ons gevangen had. viewtopic.php?f=73&t=539228&hilit= Inmiddels is er een hoop gebeurd...
De 5 overgebleven jonkies van nu bijna 5 weken maken het goed. Ze doen het uitstekend en groeien gestaagd! Vrijdag kwam ik erachter dat één van mijn franse hangooren gejongd had. Één was er al reeds overleden en de twee anderen zijn zondagavond overleden. Gisterenmiddag heb ik wéér een nest gevonden. Deze is van de moeder van mijn 5 andere jonkies. Zover als ik kan zien zijn het er 6. Vanochtend ging ik kijken en is er wéér een konijn bevallen. Onder de hondenmand deze keer. 6 stuks, maar één was al overleden. Dus 5 gezonde baby's. Ik hoopte dat het hier bij bleef, maar nee hoor! Zo juist kwam ik erachter dat er nóg een konijn bevallen is. Aan de andere kant van de zelfde hondenmand. Hoeveel het er zijn weet ik niet precies. Ik denk een stuk of 5. Dit is het 6e nest! Totaal 29 konijntjes! Waarvan er nu nog 23 in leven zijn... Mijn god!
*EDIT* Het laaste nest bestaat uit minimaal 6, waarschijnlijk 7 jongen...
pfff over 'fokken als konijnen' gesproken... Jeetje zeg, daar ben je mooi klaar mee Ze zien er op de foto's trouwens wel erg schattig uit. Heel veel succes met een goed onderkomen zoeken!
Jemig, ik heb even al je verhalen gelezen! Ten eerste wat ontzettend gaaf hoe jij konijnen houdt, zo konijnvriendelijk, leuk om te zien. Maar ja dan: 1 kerel en het is verpest... Pffff, heel veel succes! Je hebt het hart op de goede plek, dus het komt allemaal wel goed met die kleintjes, maar het is een hoop werk!
Jemig Ylana!!! Ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Ik moet zeggen dat het aan de ene kant wel heeeeel frapant is dat ze allemaal vrijwel tegelijk bevallen! Ben maar blij dat je er nu achter bent wie het mannetje is.....pff succes meid!
Bedankt iedereen voor jullie berichtjes. Tja, het was zeker schrikken. Gisteren dacht ik nog nu is het klaar. FOUTJE! Tja, als er nóg meer kleintjes komen doe ik er helaas niets aan. Alleen heb ik op dit moment géén ene stuiver meer omdat ik zoveel voor mijn konijnen heb moeten kopen. Wat een geluk dat ik een lieve schoonvader heb!
Wat vreselijk, en dalijk mag je ook nog al die jonkies gaan controleren op geslacht Zijn er vooruitzichten voor huisvesting of heb je nog geen idee waar je een deel kunt plaatsen?
jeetje zeg das flink balen, en dan moet je nog opletten ook dat je ze op tijd uit elkaar haalt anders krijg je er nog meer! ik hoop dat je een goed huisje voor ze vind, ik heb mijn babymuisjes aan een dierenwinkel verkocht omdat niemand ze wou hebben...
Zodra de kleintjes oud genoeg zijn ga ik ze sexen. 2 Vrouwtjes gaan naar een vriendin. Één konijntje gaat waarschijnlijk naar een klasgenootje van mijn dochtertje, en de overige 22...?! Tja, de vrouwtjes kunnen blijven. Afhankelijk van de hoeveelheid mannetjes moet ik even kijken.
kan je de ram niet castreren of de vrouwtjes waarmee je niet wil fokken stereliseren? bespaart een hoop gezoek naar adopties....
Ik denk niet dat je haar vorige topic hebt gelezen. Ze heeft een 'kudde' met vrouwtjeskonijnen waarvan1 toch plotseling een mannetje bleek te zijn en de vrouwtjes gedekt heeft. Het is niet met opzet gebeurd.
. heb ik ook eens gehad. Ik had 7 konijnen, gescheiden gehuisvest in paardenstallen dus echt geen kleine kooitjes of zo. Mannetjes en vrouwtjes bij elkaar (hangoor dwergkonijnen- zijn rustig en zelfs de mannetjes vechten zelden) De DA had de sekse bepaald- maar die bewuste Da had zijn "biologie" eens beter na moeten kijken want ik had er opeens 35....allemaal tegelijk.
Ik baalde écht ontzettend! Maar het ergste is nog, ik ga me aan die krengen hechten!!! Ik heb nu een nesje van 5 naar binnen gehaald. Hun mama heeft 4 dagen geleden weer geworpen. Die ben ik nu met de hand aan het voeden. Gaat opzich erg goed.
2 konijntjes gaan naar een vriendin. Mijn schoonvader maakt gisteren een geintje dat zij er 6 wilde in plaats van 2. Toen kreeg ik het toch wel even benauwd. Mijn man reageerde gelijk met: ,,Schat...., je hebt er 28!" Dus ik van: ,,Ja nou, het zijn wel mijn kindjes hoor!" Ach ja, ik spoor niet!