Ik heb 2 Chihuahua's, Luna (nu ongeveer een half jaar) is 18 cm en nog niet helemaal volgroeid, Edi (13 maanden) is 22 cm., wel volgroeid.
Vandaag heb ik pas voor 't eerst met ze gesprongen. Ik wilde 't al eerder doen, maar 't mocht niet van m'n moeder want dat zou teveel troep opleveren en dat gezeur.
Dus, vandaag maar in m'n eigen kamer gedaan, met tapijt zodat ze niet kunnen uitglijden ofzo. 
De sprongen waren opgebouwd van kratjes met daartussen rollen kaftpapier van m'n vorige schooljaren.

Ik begon met Edi. Met een snoepje lokte ik haar heen en weer (natuurlijk wel snoepje geven om te belonen
) en al héél snel had ze 't door. Ik hoefde alleen "toe maar" of "hop" te zeggen en ze sprong, als ik 't nog een keer zei sprong ze meteen terug. Eerst laag sprongetje, langzaam opgebouwd. Uiteindelijk tot de 38 cm. gekomen, die ze met gemak sprong (ook vanuit stilstand, als ze even twijfelde
). Maar ik ga deze week weer verder, dan maak ik nog wat hogers.
Snoepjes waren trouwens op, dus toen kon ik niet meer met ze verder oefenen.Toen ik met Edi even uitgeoefend was (ff rustpauze
) heb ik Luna gehaald. Eerst een sprongetje van nog geen 10 cm, om aan 't idee te laten wennen. Luna pakte het nóg sneller op dan Edi, die sprong heen en weer bijna uit zichzelf.
Langzaam sprongetje steeds iets meer opbouwen. Uiteindelijk tot de 32 cm gekomen. Die redde ze nog, maar ze zette d'r achterpootjes in de sprong heel even op de balk (Edit: Rol kaftpapier
) zonder die te laten vallen, alleen even voor wat meer steun. Dat lukte haar dus. 
Daarna heb ik ze nog tegelijk laten springen, naast elkaar. Zo'n lief gezicht is dat!
Maar ik ga dus nog verder oefenen, deze week nog een keer, maar niet te vaak natuurlijk.
Ik heb overigens 't idee dat Edi minstens 50 cm moet kunnen halen, aangezien ze met gemak 38 cm. sprong. Maar daar kom ik vanzelf wel achter. 
Als ze goed springen, zal ik waarschijnlijk nog wel wat springfoto's maken.

Maar ik zal 't met Luna dan idd niet meer doen.