Hoe weet ik wat voor ras mijn kat is?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Wieke_

Hoe weet ik wat voor ras mijn kat is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:09

Hoi,

Misschien beetje een vage vraag... Ik wil heeel graag weten wat voor ras mijn kat is, heb ook al een keer een topic gestart. Kan dit ergens worden onderzocht ofzo?

Groetjes Wieke
Laatst bijgewerkt door _Wieke_ op 20-02-06 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:12

misschien op een site kijken over kattenrassen? en dan of de kenmerken overeen komen?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:15

heb ik ook al gedaan, hij komt meest overeen met de main coon. Maar dat valt ook niet mee, ze kan gewoon vanalles zijn. Als ik weet wat voor ras het is weet ik ook al ietsje meer waar ze vandaan komt. Ze is nou 5 maandjes oud en we hebben haar via Katimo.nl Ze is als 2 weken oud kittentje gevonden. En heb op marktplaats gezien dat je voor een gewoon langharig katje al makkelijk 300 euro kan vragen, dus snap ik niet zo goed waarom iemand haar op straat heeft gegooid...

jemke

Re: Hoe weet ik wat voor ras mijn kat is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:19

heb je een foto van hem/haar ?? Ken heel veel kattenrassen.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:23

Laatst bijgewerkt door _Wieke_ op 20-02-06 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:25

viewtopic.php?f=73&t=532226&hilit=

en hier staan ook wat foto's

ik wil vooral ook weten van ong hoeveel procent enzo, dus dan heb ik best weinig aan een topic starten van wat de medebokkers vinden. iedereen zei namelijk wat anders in dat topic

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:18

misschien per DNA? Maar dat zal denk ik een duur grapje worden. En belachelijk dat mensen op marktplaats voor een langharige kat gewoon 300 euro vragen. In het asiel zitten schatten van katten (met lange haren) voor 75 euro. Wij hebben momenteel een heel mooie rode langhaar zitten die wel wat van een coon wegheeft. Ikzelf denk dat hij pers x HTK is maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:15

ze vragen er geen 300 voor, daar begon het bieden mee het was ook al snel uitgelopen tot 400.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:24

300 euro voor een kat zonder bekende afkomst, zonder papier en zonder geteste ouders lijkt me erg sterk....

bij een gevonden kat kun je er nooit achterkomen wat zijn echtergrond is.
een fokker goed of slecht zal zijn kitten nooit op straat gooien.
als de kitten langharig is, wil dat niet zeggen dat beide ouders langharig zijn, een van beide kan heel goed kortharig zijn.

als ik het koppie zie zit er veel europesche korthaar in, oftewel straatkat .
het is wel een prachtig beestje trouwens,
maar de snuit is niet typisch die van een coon. en de oren zijn veels te klein voor een coon of boskat.
ze heeft erg lange haren, dus er zou ook een deel pers in kunnen zitten.
wat je zou kunnen doen is eens naar een show gaan en je daar inschrijven voor de determinatieklasse, dan kijken een paar keurmeesters over het beestje heen om te kijken of ze bij een bepaalde rasklasse ingedeelt kan worden. maar als ik de foto's zo zie valt ze niet onder een rasstandaard van een echt ras.

wees blij dat je dit prachtige poesje hebt gevonden, ze is echt heel erg mooi, maar een ras, dat is ze helaas niet.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:45

Het hoeft van mij ook zeker geen ras te zijn hoor Alleen is het dan misschien makkelijker om een beetje te weten waar ze vandaan komt ofzo. Vind het zo raar dat iemand zo'n kat op straat goot. Ik kan wel even kijken of ik de advertentie nog kan vinden...

jemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:24

Ze ziet er inderdaad niet uit als een maine coon of een noorse boskat .Meer een kruising tussen een pers en een europees korthaar.Ze is dus geen raskat,sorry.
Ze is wel heel mooi getekend .Ik zou trots op der zijn wat ze ook is .
En met DNA kun je alleen maar voor de zekerheid zien wie der ouders zijn ,als je ook materiaal van hun hebt en dat is niet om een ras te bepalen .

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:00

Kijk eens op www.kattenplaza.nl en dan naar het forum, daar zijn veel mensen met een cattery. Zorg dan wel dat je beide foto's daar plaatst, van kitten en van nu, want die van nu zie je hoe is ze is en veel kittens zien er anders uit dan volwassen en uit volwassen kun je vaker zien wat erin zit.
Kan me voorstellen dat je het leuk vindt om te weten wat erin zit, maar denk dat dat moeilijk gaat worden.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:08

hier op bokt zijn ook veel mensen met een cattery

ik ben ook erg bekend met kattenrassen, maar ze voldoet aan geen enkele rasstandaard

je hebt er toch geen 300 euro voor betaald ??

want dan ben je zwaar genept.
een kitten die zo op straat word gevonden, die uit zieke ouders kan komen , of besmet is door andere buitenkatten,
die geen basisenting op de juiste tijd heeft gehad, die niet van kitten af aan steeds ontwormt is , waarvan de ouders niet bekend zijn,
daar moet je eigenlijk niets voor betalen, want de kosten die krijg jij nog allemaal ....

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 18:56

nee, ik heb er geen 300 euro voor betaald, zoals hier al ergens staat heb ik haar van stichting Katimo, (www.katimo.nl) Katimo bestaat voor kittens zonder moeder en verwilderde katten die naar een pleeggezin gaan om opgevoed te worden en daarna via het asiel worden verkocht. Iemand uit mijn straat is pleeggezin en die had deze kat.