HELP, Hond poept in huis!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxLotte

HELP, Hond poept in huis!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 20:13

Mijn hond, Die poept steeds maar in huis, meestal s´nachts. Het is echt heel irritand. we laten hem echt genoeg uit!! S´avonds soms wel 2x dus wij snappen het niet. We zijn al een paar keer boos geworden. En het is gewoon smerig. Kent iemand dit zelfde probleem? En kan iemand mij misschien helpen, of eigenlijk mijn vader want de hond is van mijn vader en woont daar ok. Hij doet het niet altijd, maar de afgelopen week al 4 keer achter elkaar.!! HELP...!!!

xxxLotte

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:14

Onze hond heeft ook periodes dat ze ene paar nachten achter elkaar in huis poept. Is hij zindelijk? Misschien last met verteren? Of ouderdomsverschijnselen? Succes iig.

mmeerreell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:22

ja idd onze hond heeft soms ook van die periodes dat ze ineens binnen gaat poepen.. en meestal s'nachts :S maarja.. volgens mij kan je er niks aan doen

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:26

lang leve de bench
mijn hond deed dit dit ook dat is een dominantheidsprobleem
daar heb ik hem snel overheen geholpen.
Wat krijgt jouw hond te eten vast voer (brok) of vlees.
Want vlees is heel slecht voor de spijsvertering dus gewoon brok geven.
En voor de rest niks anders ze hebben dan niks anders nodig.
Als mijn hond wat anders krijgt te eten dan brokken gaat die me ook overal poepen
hou je ook aan een vast schema kwa uitlaten.
en tja die bench ik zweer erbij maar sommige mensen zijn daar niet zo van overtuigd.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:28

Bij ons zit de hond 's nachts in de gang, een kleine ruimte. Ze zeggen altijd dat een hond zijn eigen nest niet vervuilt, dus een klein ruimte of een bench zou heel goed kunnen helpen. En het voer idd aanpassen! Ga eventueel over op hoogwaardig voer dat lichtverteerbaar is. Daar poepen ze zowiezo minder van!

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:34

@onley: Waarom is vlees slecht voor honden??? het zijn toch vleeseters?? (gewoon nieuwschierig )

kun je de hond niet in de bench doen?? of in een kleine ruimte?? straffen als je beneden komt nooit doen want hij snapt dan helemaal niet waarom jij boos bent..
Is er misschien een mogenlijkheid dat hij via een luikje of deur naar de achtertuin kan? dan heb je het iig niet meer in huis liggen..... (achtertuin opruimen is minder smerig dan het tapijt schrobben...)

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:44

Mijn hond kan inderdaad slecht tegen vlees, en dat krijgt hij niet meer. We laten hem volgens een vast schema uit.
En een mand is dat te vergelijke met een bench?
Hij slaapt nu op een dikke mat want hij is aardig groot!!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:45

Hoe oud is je hond?

gavotti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:31

je moet gewoon hem effe snel buiten als die aan het poepen is en als die het weer doet zet je hem voor het poep en geeft hem een tik op zijn neus dan moet je zijn hooft ooklaten kijken naar het poep

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:47

Hebben jouw ouders jou ook zo zindelijk gemaakt Gavotti?
Elders lees ik dat de hond 9 is, misschien moet je hem ff na laten kijken omdat hij een medisch probleem heeft.
Ben je net van voer veranderd? daar zou het ook nog aan kunnn liggen evt.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:42

xxxLotte schreef:
Mijn hond kan inderdaad slecht tegen vlees, en dat krijgt hij niet meer. We laten hem volgens een vast schema uit.
En een mand is dat te vergelijke met een bench?
Hij slaapt nu op een dikke mat want hij is aardig groot!!

Bij een mand kan hij zelf bepalen of hij er in of uit gaat, als de mand in de gang oid staat kan het wel. Maar in de grote huiskamer niet, als hij dan moet poepen gaat hij uit de mand en overal en nergens poepen. In een gang gebeurd dat niet zo snel.

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 15:16

Mijn hond is inderdaad 9, en snachts ff de deur uit is erg moeilijk:P
Maar we zijn 1 maand geleden van voer veranderd. En wat voor medisch ergs zou hij dan kunnen hebben?

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:23

ik had dat laatst ook met mijn hond zo maar ineens en ze krijgt nu na 8 uur savonds geen eten meer en nog maar een klein beetje water en vannacht is het eindelijk weer even goed gegaan. tis niet zo fijn 's ochtends een hoop van een herder te vinden

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:30

Het kan zijn dat hij dit voer niet goed verdraagt en dat hij daarom s nachts onzindelijk is, omdat het dan te lang duurt voor hij weer uitgelaten wordt.
Mijn hond had dat ook, het voer was niet geschikt voor haar. Ik ben terug gegaan op het oude voer en ze was gewoon weer zindelijk

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:08

Het kan stress zijn, dominantie, een plotse verandering van voerpatroon, te lange wachttijd van uitlaten zoals billy al zei, ...
Kijk eers zeker medisch alles na!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:30

oja, en belangrijk : de hond nooit straffen als je het hem ziet doen, best hem doen schrikken en hem de juiste plaats tonen. (anders gaan ze het stiekem beginnen doen als jij er niet bent). En zeker ook nooit een hond straffen als je ziet dat hij wat gedaan heeft. Dan komt je straf veel te laat. Honden denken niet in de toekomst en verleden, maar in het 'nu'.

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 20:22

Nou, eindelijk een nacht zonder poep.
We hebben hem in de gang laten slapen en sochtends toen me vader opstond meteen uitgelaten. Hij had wel moeite met inslaap komen. En dit voer is juist beter voor hem hij had te dunnen poep en nu is het juist dikker geworden.
HEEL ERG BEDANKT ALLEMAAL...!!