Reu wil mijn loopse teef dekken..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Reu wil mijn loopse teef dekken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:45

Vanochtend liepen mijn vriend en ik in het bos met de hond.
Op stukken waar geen honden in de buurt waren hadden we haar wel (illegaal) los maar ze luisterd erg goed en zodra ik haar roep komt ze ook wel.
Op een gegeven moment liep er 20 meter voor ons mensen met een hond dus ik had mijne al aangelijnt, komt van achteren ineens een grote, grove zwarte labrador mijn hond te bespringen. Omdat zijn baasje nergens te bekennen was hebben we hem van haar weg moeten schoppen want hij had ook geen halsband of wat dan ook om en ondertussen hing mijn hond zich bijna op omdat ze vast zat (slipketting) en niet gedekt wil worden (loopsigheid is bijna over). Gelukkig ging hij wel weer weg en rende hij naar een groep honden waar blijkbaar zijn baasje wel bij zat maar zijn maar doorgelopen.
Moest wel even staan blijven want mijn hond stond raar naar adem te happen, arm beestje

Ik voel me wel een beetje schuldig dat we die hond hebben geschopt maar ik zit er niet op te wachten dat die 2 honden vast zitten en wij straks met kruising puppy's opgescheept zitten (nouja de eigenaar had van mij dan de abortus mogen betalen). Maar voor alsnog die hond kon er eigenlijks niks aan doen, dat zijn baasje niet op hem let

Gelukkig is de loopsheid bijna over!

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:46

waarom laat jij je hond los als ze loops is?

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:18

ze had hem al vast toen die hond bij haar hond kwam.

ik laat mijn hond ook gewoon loslopen als ze loops is. ik hou haar wel vast als ik andere honden zie of ik weet ervan of het een teef is of gecastreerd dan blijft ze gewoon los.

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:08

ik vind het niet meer dan normaal dat jij uit alle macht geprobeerd hebt jou hond te 'redden'. Jij had haar mooi aan de lijn en als er dan ineens een lompe hond aankomt waarvan de baas nergens te bekennen is.. wat kun je anders doen?

Ik vind dat je als eigenaar van een beest altijd jouw 'beest' in de gaten moet houden.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:13

Drowing, ik denk niet dat die hond lomp is maar als mannetjes honden zoiets ruiken worden ze helemaal gek.. T is t instinct.

*hmmm lekker ruikende teefjes, kwijl, kwijl... hmm wil er op *

Maar je bent er mooi klaar me als je dit treft. Gelukkig is t voorkomen dat hij erop ging. Als honden daar niet los mogen is de baas van het mannetjes hond fout en zou hij imo voor de kosten op moeten draaien.
Maar zou het in een losloopgebied voorgevallen zijn, vind ik dan de eigenaar van de teef weer fout bezig..

Annechien

Re: Reu wil mijn loopse teef dekken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:32

waarschijnlijk had ik op dezelfde manier gereageerd. Ik wil ook niet dat mijn teef gedekt wordt (ze is ten eerste zelf al een kruising en ten tweede het asiel zit al barstensvol).

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:34

ik weet niet of je in een officieel losloop gebied liep, zo ja.. daar zou ik dus niet gaan lopen met een loopse teef, zo nee, dan heb je het goed gedaan, ik had hetzelfde gedaan iig.. sneu voor de reu, maar moet baas maar beter op letten...

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 01:38

Het is geen losloop gebied nee. Heb van te voren het bordje gelezen
Maargoed zoals ik zei had ik mijn hond alleen los als ik in de verste verte geen hond zag (voor of achter me). En inderdaad Annechien mocht ze ook gedekt zijn dan werd het helaas een abortus, ooit willen we wel puppies maar dan met een andere Hollandse herder als papa.
En hij rook haar waarschijnlijk al van een afstand want hij deed het erg doelgericht haha en de hond van de buren ook maar die is gelukkig gecastereerd.
En vind het zelf ok erg sneu voor de reu

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:55

Ik had hetzelfde gedaan denk ik.
Maar je zoekt het natuurlijk toch zelf wel op, als je je loopse teef loslaat, ook al is er in eerste instantie niemand te zien. De eigenaar van een andere loslopende hond kan niet zien dat jouw hond loops is, en kan in mijn ogen dus ook niet verweten worden dat zijn hond letterlijk zijn instinct volgt en jouw hond wil dekken.
Daarom laat ik mijn teefjes als ze loops zijn alleen los op een overzichtelijk veld, waar ik van alle kanten kan overzien en op tijd mijn honden kan terugroepen als er een andere hond nadert. En verder blijven ze die weken aan de riem, ik wil geen enkel risico lopen. Ik zorg in die tijd dat ze genoeg beweging krijgen, door ze naast de fiets (aangelijnd) mee te nemen zodat ze hun energie toch nog kwijt kunnen.

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:49

Odin schreef:
Maar je zoekt het natuurlijk toch zelf wel op, als je je loopse teef loslaat, ook al is er in eerste instantie niemand te zien. De eigenaar van een andere loslopende hond kan niet zien dat jouw hond loops is, en kan in mijn ogen dus ook niet verweten worden dat zijn hond letterlijk zijn instinct volgt en jouw hond wil dekken.
Daarom laat ik mijn teefjes als ze loops zijn alleen los op een overzichtelijk veld, waar ik van alle kanten kan overzien en op tijd mijn honden kan terugroepen als er een andere hond nadert. En verder blijven ze die weken aan de riem, ik wil geen enkel risico lopen. Ik zorg in die tijd dat ze genoeg beweging krijgen, door ze naast de fiets (aangelijnd) mee te nemen zodat ze hun energie toch nog kwijt kunnen.

Volgens mij heeft ze haar hond optijd terug gefloten en aangeleind. Toen ze in de verte dus honden zag.

Haar valt niks te verwijten. Het is nou eenmaal het instict van die reu. En de eigenaar van die reu valt ook niets te verwijten die kan namelijk niet ruiken dat jou teef loops is.

Dus als ze gedekt zou zijn kan ook de eigenaar van de reu er niets aan doen.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:13

shirley23 schreef:
Odin schreef:

Volgens mij heeft ze haar hond optijd terug gefloten en aangeleind. Toen ze in de verte dus honden zag.

Haar valt niks te verwijten. Het is nou eenmaal het instict van die reu. En de eigenaar van die reu valt ook niets te verwijten die kan namelijk niet ruiken dat jou teef loops is.

Dus als ze gedekt zou zijn kan ook de eigenaar van de reu er niets aan doen.

Ik weet niet waarom je mijn stukje quote, want ik zeg namelijk nagenoeg hetzelfde als jij (zie dik gedrukte teksten).
Aanvullend heb ik aangegeven hoe ik het bij mijn eigen honden doe, misschien een tip voor anderen.

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:14

het was niet aanvallend bedoelt hoor...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:14

als honden ergens niet los mogen lopen , kan de eigenaar van de reu er zeker wel iets aan doen, je reu aanlijnen... zeker wanneer je hem dus niet in het zicht hebt, want dat was hier iig zo... de eigenaar was nergens te bekennen..

is het een plek waarvan je weet dat mensen (illegaal...wat een woord ) hun honden los laten? zo ja... zou ik daar dus ook niet lopen, dan neem je ook een risico

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:34

shirley23 schreef:
het was niet aanvallend bedoelt hoor...

Mijn reactie ook niet hoor!

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:36

Baroen dit was de eerste keer dat ik er met de hond liep, heb er met het paard wel gereden en wist zodoende dus dat de honden niet los mogen maar daar waar we met de hond liepen ben ik nog nooit doorheen gereden alleen er langs...

Odin mijn teefje zit ook grootste deel aangelijnt alleen ze moet haar energie even kwijt en op een moment dat het mij goed lijkt doe ik haar dan los.

De plek waar ik normaal loop is een loslooppark, daar loop ik dus al niet meer. Loop door een ander parkje waar ik vanaf het begin al kan zien of er andere honden zijn en dat is geen losloop park.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:10

Anna-Jelly schreef:
Baroen dit was de eerste keer dat ik er met de hond liep, heb er met het paard wel gereden en wist zodoende dus dat de honden niet los mogen maar daar waar we met de hond liepen ben ik nog nooit doorheen gereden alleen er langs...

Odin mijn teefje zit ook grootste deel aangelijnt alleen ze moet haar energie even kwijt en op een moment dat het mij goed lijkt doe ik haar dan los.

De plek waar ik normaal loop is een loslooppark, daar loop ik dus al niet meer. Loop door een ander parkje waar ik vanaf het begin al kan zien of er andere honden zijn en dat is geen losloop park.

dan doe je het dus gewoon keurig je kunt er soms gewoon niks aan doen, ja de reu dus wegbrullen of op je teef gaan zitten, soms dus erg lastig.. ook voor reu eigenaren hoor, misschien liep hij daar wel meer en nooit ergens last van gehad en nu toch ineens dat zijn reu een geur op heeft gepikt, geen idee... hoe dan ook, tis goed afgelopen... geen lolandertjes

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 13:45

Hehe nee gelukkig geen lolandertjes
Dame in kwestie liet zich eergister niet dekken door die labrador maar toen we gister terug kwamen van een strandwandeling en ze zag de buurhond ging ze helemaal door de dolle heen.. Mevrouw is gewoon trouw aan haar vriend dus

Voor reu eigenaren lijkt het me ook moeilijk, wij hebben ook een ongecastereerde hond gehad en die had ook wel eens de neiging er tussen uit de naaien. Maar voor alsnog vind ik het zielig voor het hondje maargoed, gelukkig zijn ze niet vaak loops