Welke zouden jullie vergroten?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loveSaros schreef:Leuke honden! Komen ze uit het zelfde nest?
Ik zelf vind foto 5 super mooi.
Sando schreef:Ze lijken erg op de Hollandse herder, maar ik las net in je profiel dat het Laekense zijn. In welk opzicht zijn ze anders dan de Hollandse?
Odin schreef:Sando schreef:Ze lijken erg op de Hollandse herder, maar ik las net in je profiel dat het Laekense zijn. In welk opzicht zijn ze anders dan de Hollandse?
Dat is een vraag die niet zo 1, 2, 3 te beantwoorden is.
Qua exterieur zijn ze al verschillend, als je de rasstandaarden erop na slaat, en qua karakter zijn de hollanders vaak wat zelfstandiger en soms eigengereider.
Maar dat kan natuurlijk soms ook per hond verschillen.
En de kleur is natuurlijk anders! De Laekense varieert altijd van vaalros tot donkerrood charbonné en mag dus niet zwart (gestroomd) of grijs zijn.
Ook de vacht van een Laekense voelt qua structuur anders dan die van een hollander ruwhaar.
Sando schreef:@ Odin: Korthaar? Zoals die van jou ? ja, want daarom herkende ik de hond... tja, niet dus achteraf gebleken, maar hij leek er erg op. hahaha... en o, ja... ik voel een band met Nozem... mijn namen: Tamara Esperanza Maria....
Odin schreef:Sando schreef:@ Odin: Korthaar? Zoals die van jou ? ja, want daarom herkende ik de hond... tja, niet dus achteraf gebleken, maar hij leek er erg op. hahaha... en o, ja... ik voel een band met Nozem... mijn namen: Tamara Esperanza Maria....
Mijn honden zijn ruwharig hoor!![]()
Alleen omdat ze onlangs getrimd zijn, lijken ze nu misschien kort haar te hebben. Kijk maar eens in mijn profiel, daar zie je een foto waar je beter kunt zien hoe hun "normale" vacht eruit ziet.
Ze hebben ook ruw haar op hun snuit (een snor en baard als het ware).