zoals misschien sommige van jullie hebben gelezen in een topic van holly_girl over wat er zo leuk is aan ratjes, zie viewtopic.php?f=73&t=537805
stond er een berichtje van mij in dat mijn ratje Saartje een tumor heeft. ik heb 2 ratjes, moeder=vera en dochter=saartje. de moeder is nu rond de 3 en de dochter rond de 2. ze zijn onzettend lief. we hadden eerst alleen saartje en toen een week later kregen we ook haar moeder omdat onze kennissen er te veel hadden. ik een heel konijnen omtoveren samen met een hamsterkooi tot een super kooi. heel groot en veel te spelen. ze vinden het heerlijk. maar helaas heeft saartje nu een enorme tumor aan haar kont hangen en moet ze ingeslapen worden volgende week. in prenciepe hebben ze er geen pijn aan en bijna 90 % van de 100% ratten sterft aan een tumor, zei de DA. ze heeft er ook geen last van alleen loopt een beetje moeilijk maar ze eet en drinkt nog super goed en speelt de hele dag. zo naar om straks zo'n levendig ratje te moeten inslapen. vera gaat dan naar een vriend met ook een aantal lieve ratten en komt dan dus in een leuk groepje terecht. dan is ze niet alleen. dat is wel goed!
vanmiddag om 13.30 wordt ze ingeslapen, de tumor is nu bijna 1.5 x zo groot als haar eigen kont