mijn ratje wordt over 1 uur ingeslapen=(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

mijn ratje wordt over 1 uur ingeslapen=(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:50

hallo
zoals misschien sommige van jullie hebben gelezen in een topic van holly_girl over wat er zo leuk is aan ratjes, zie viewtopic.php?f=73&t=537805
stond er een berichtje van mij in dat mijn ratje Saartje een tumor heeft. ik heb 2 ratjes, moeder=vera en dochter=saartje. de moeder is nu rond de 3 en de dochter rond de 2. ze zijn onzettend lief. we hadden eerst alleen saartje en toen een week later kregen we ook haar moeder omdat onze kennissen er te veel hadden. ik een heel konijnen omtoveren samen met een hamsterkooi tot een super kooi. heel groot en veel te spelen. ze vinden het heerlijk. maar helaas heeft saartje nu een enorme tumor aan haar kont hangen en moet ze ingeslapen worden volgende week. in prenciepe hebben ze er geen pijn aan en bijna 90 % van de 100% ratten sterft aan een tumor, zei de DA. ze heeft er ook geen last van alleen loopt een beetje moeilijk maar ze eet en drinkt nog super goed en speelt de hele dag. zo naar om straks zo'n levendig ratje te moeten inslapen. vera gaat dan naar een vriend met ook een aantal lieve ratten en komt dan dus in een leuk groepje terecht. dan is ze niet alleen. dat is wel goed!

vanmiddag om 13.30 wordt ze ingeslapen, de tumor is nu bijna 1.5 x zo groot als haar eigen kont het is gewoon het beste voor haar. moet jij je voorstellen als je een skipibal aan je kont hebt hangen echt niet fijn. ik ben nu lekker met haar aan het spelen en lekkere hapjes aan het geven, voor het laatst ik vind het zo erg om haar in te slapen. ze lief en speels ratje. maar het is het beste

dag Saartje....hou heel veel van je

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:56

Sterkte hoor!

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:24

Ach jeetje, wat sneu... Veel sterkte gewenst!

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:26

Ahh, sterkte ermee

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:15

heel veel sterkte!
het is niet fijn om een beestje waar je veel om geeft in te laten slapen

Niessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:33

hey meis... wat naar joh dat je haar hebt in moeten laten slapen... Ik heb een paar weken terug precies het zelfde gehad met 1 van mijn ratjes, die kon ook niet meer lopen doordat ze last had van tumoren... Heel sneu want ze was nog erg vrolijk Sterkte ermee

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:40

veel sterkte! Ik heb gister het zelfde gehad met mijn kat...
sterkte!

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:42

Ik weet hoe het is..
sterkte met het verlies, ook al is het zo klein.
Je kan zo close zijn met die beestjes

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:51

Agos...
Heel veel sterkte ermee!

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 21:31

nou ik dus met Vera en Saartje naar de DA. Vera ook mee want die is half verlamd aan de achterpootjes dus we vroegen ons af of het niet beter was om ze samen naar de hemel te laten gaan (geloof niet heilig in de hemel maar geloof wel dat er iets is na de dood) daar aangekomen zei de DA dat Vera nog helemaal gezond was alleen dat door haar rug ze verlamd was en eigenlijk nog niet ingeslapen moest worden. ook raadde hij aan om haar niet in een groep te zetten omdat ze waarschijndelijk ook niet meer zo lang te leven had. ik vond het wel fijn dat zij nog wel leeft maar ook wel zielig. ze zit nu zo eenzaam in haar hokje. toen Saartje... ik pakte haar op en ze kroop helemaal bang tegen mij aan. met haar kopje onder mijn kin begonnen de tranen al vlug bij mij te stromen. ik heb haar 2 kusjes op haar hoofdje gegeven en tegen haar gezegt dat ik altijd nog heel veel van haar zou houden! ze keek me aan en het leek net of ze zei van het komt wel goed. ik geef haar aan de DA en ben toen weggegaan omdat ik het niet kon aanzien hoe zo dood zou gaan. toen ik wegging hoorde ik haar nog gillen en toen niks meer...

later kwam mijn moeder terug met Vera in een doos en Saartje onder een dekentje want ze zou bij ons begraven worden. ze krijgt een speciaal plektje in de tuin maar ook in mijn hart is een plekje voor haar!

Saartje ik zal je nooit vergeten! hou heel veel van je!

Susanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:37

Ach...

Bah, wat naar. Heel veel sterkte !

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:37

heel veel sterkte met verlies

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 14:31

dank jullie wel allemaal, mis haar heel erg al was ze zo klein!