Zaterdagmiddag kwam er iets uit de lucht vallen, dacht een blaadje maar dat gaat niet in de winter he!
Toen ik de poes naar buiten liet zag ik een klein vogeltje op het terras liggen, dacht dat ie dood was maar van dichtbij zag je het ademhalen en met z'n oogjes knipperen....ik als een speer naar binnen gerend en een teil gehaald en over hem heen gezet, was bang dat de kat m zou vinden.
Mn hart was te groot en wil graag zo'n stervend diertje een paar goede laatste uren geven en heb m maar Birdie genoemd.
M'n vader geroepen en die heeft m beet gepakt ( ik durfde niet, dacht dat k m dood zou knijpen) en naar binnen gebracht, wat voer dat we normaal aan de buitenvogels geven gevoerd.
Een vogeltje in de teil op het aanrecht met 2 katten in huis is niet handig, dus ik naar de schuur want daar stond mn oude hamsterkooi (met 3 verdiepingen nog, 2 verdiepingen uitgesloopt) en een mooi onder komen er van gemaakt
Daarna gingen we weg, hij was niet echt levendig dus k dacht dat het niet ging maken maarrrrrrr toen ik thuis kwam was hij aant hupsen en helemaal blij aant doen

Toen ik zondag avond thuis van mn vriend kwam leefde Birdie nogsteeds! maar wat een rotzooi maakte die niet normaal een vogeltje van ong. 10cm groot maakt troep voor 10
Maandag dat k naar school ging nog blij naar m gezwaaid, hij hadeen nieuw fluit toontje en k moest om m lachen, hij zat niet stil....constant aan het hupsen
en toen belde mn moeder smiddags, Birdie was dood...zo floot ie nog en zo wast opeens stil...waarschijnlijk een hartstilstand
Ik had hem opgevangen voor een laatste paar uur en hij heeft het toch nog 48 uur uitgehouden en het heeft m goed gedaan gelukkig maar toch een gemis. Birdie was Tof!
Ik vind t zow jammer, hij was lief
oke oke bleek uiteindelijk een zij te zijn

ach dit wilde ik gewoon even delen...heb ook nog een foto op mn camera staan (zal er morgen afhalen)