Tijger ingeslapen, kliniek is bloed kwijt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Tijger ingeslapen, kliniek is bloed kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 11:39

Het is een beetje een rare titel, ik weet het.

Maandag avond, op 6 februari om 22.15 merkte ik dat mijn kat, Tijger, niet lekker was.
Ze had enorme moeite met ademen, en nadat ik haar temperatuur had opgenomen kwam die op 39,9
Ik heb direct de DA gebeld en we konden gelijk terecht in een kliniek in Roosendaal.
Daar aangekomen moest ze blijven.
De volgende ochtend zijn er foto's genomen waaruit bleek dat haar borstkas voor 2/3 gevult was met vocht.
Nadat er een drain was aangebracht kwam er een bloed/vochtachtige substantie uit.
Het was geen bloed, zodat ze een scheur of iets dergelijks konden uitsluiten. Het ook was geen pus, dus ze had ook geen wond ergens zitten.
Dinsdag om 12.00 kreeg ik een telefoontje.
Het ging niet goed met Tijger.
Ik heb om 13.00 een afspraak gemaakt om met de behandelende arts te overleggen.
Die vertelde me dat hij aan kattenaids of kattenleukemie zat te denken.
Iets waar geen genezing voor is.
Ik vroeg aan de arts wat hij zou doen.
Hij adviseerde me om Tijger in te laten slapen.
Ze had het enorm benauwd, kon nauwlijks nog ademen.
Ik heb zijn advies opgevolgd...
Er is bloed afgenoemen en dat zou opgestuurd worden naar het lab.
Dat zou ongeveer 2 dagen duren.
Donderdag nog niets gehoord, Vrijdag nog niets gehoord.
Maandag heb ik gebeld. Toen ze me terug belde bleek ik niet thuis te zijn, dus op dinsdag had ik eindelijk de DA aan de telefoon.
Die vertelde me dat hij slecht nieuws had.
In eerste instantie dacht ik dat het onderzoek negatief was. Dus dat Tijger geen aids of leukemie had, en ik haar voor niets in had laten slapen.
Maar hij vertelde me dat ze het buisje met bloed kwijt waren.
De kliniek had het opgestuurd, maar het lab heeft het naar zeggen niet ontvangen.
Het kan zijn dat dat echt zo is. Ook kan het zijn dat het buisje gesneuvelt is óf dat de da inderdaad een negatief resultaat had en mij dat niet durfde te vertelllen.
Wie zal het zeggen.
Ik zal dus nooit weten of ik mijn nog zó jonge kat van 10 maanden voor niets heb laten in slapen.
Ze is in ieder geval bij haar zusje Poes, die 2 maanden gelden overleed...

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:46

Jee wat een blunder van die kliniek zeg! En wat erg voor jou! Veel sterkte

Laverne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:52

Jemig meid, veel sterkte!
Wat een ellende dat je de uitslag nu niet weet.

Zie het maar zo, je hebt de juiste keuze gemaakt in het belang van tijger.

Nogmaals veel sterkte!

Siggy

Re: Tijger ingeslapen, kliniek is bloed kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:29

Om te zeggen dat je kat mogelijk voor niets is ingeslapen is een beetje cru vindt ik. Uit je verhaal blijkt dat het dier er erg slecht aan toe was en dat er in overleg is besloten tot euthanasie onafhankelijk van de uitslag van het bloed onderzoek. Rot is en blijft het natuurlijk altijd. Zeker een jong dier vrij plotseling in te moeten laten slapen is altijd een behoorlijke schok. Ik wens je heel veel sterkte.

Ik werk zelf ook in een dierenkliniek en helaas komt het in de praktijk wel eens voor dat er iets fout gaat met een bloedmonster, dat is natuurlijk supervervelend, zeker in het geval dat het dier al dood is of als er echt haast bij is. Je kan niet altijd opnieuw bloed pakken... Wij hebben vooral met monsters die naar Utrecht gestuurd worden, vaker dat het pas dagen later aankomt. Ook de post is helaas niet volledig betrouwbaar. Maar net als bij ons (waar ook heus wel eens iets mis kan gaan) werken bij de post en bij de laboratoria mensen, die helaas heel menselijk fouten kunnen maken.

Ik hoop voor je dat je de uitslag toch nog krijgt, ik weet niet of je nog meer katten hebt, dan is het zeker prettig te weten of er niet een besmettelijke ziekte aanwezig was.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:33

Jeje.. Ylana, jij treft het allemaal wel he.. Naar voor je.. Maar wel een behoorlijke slordige fout.. Ik heb ergens een adres tbv klachten van behandelende dierenartsen.. wil je dat?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 13:36

@ Siggy
Ik beschuldig ook absoluut de kliniek niet.
Een fout is menselijk.
Waar ik een beetje aan twijfel is of ze inderdaad de waarheid vertellen. Maar daar is voor mij geen mogelijkheid om achter te komen.
Ik heb Tijger in laten slapen omdat de DA mij verzekerde dat de kans dat Tijger kattenaids of kattenleukemie had héél erg groot was.
Dit omdat hij eventuele andere dingen al uitgesloten had.
Ik vroeg hem ook dat wat als hij het fout had. Hij zei dat hij het niet fout kon hebben.
Ik had/heb zelf de bloeduitslag "nodig"!
Voor mezelf, om dit alles af te sluiten.
En dáár heb ik nu moeite mee...
*edit*
Zo cru vind ik het trouwens niet.
Die kans is er nou eenmaal.
Dit omdat de DA mij zelf zei dat hij dacht dat Tijger één van deze ziektes had. Hij wist het niet zeker.
Daarom heb ik ook een bloedtest gevraagt.

@ James100
Ik ben niet van plan om een klacht in te dienen.
Ik ga er vanuit dat de DA bekwaam genoeg was, en mij zo goed mogelijk geassisteerd heeft, in dit moeilijke besluit.
Ook dit is iets wat ik mezelf móet vertellen om het verlies van Tijger iets dragelijker te maken....
Laatst bijgewerkt door Ylana op 16-02-06 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:38

Jeejtje, wat rot voor je zeg!

Ook ik werk op een kliniek maar, weet niet precies hoe het met het bloed zit.. ik weet alleen dat het bij ons opgehaald wordt door een busje.. met een te grappige jongen whehe.. Mjah..

Sterkte in ieder geval!

edit: ik vind het wel apart, dat je DA dat gewoon zegt.. zonder écht die bloeduitslagen af te wachten..

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:43

Op het moment dat je een dier pijn ziet lijden, dan wil je toch het beste voor hem? Zelfs al had er na het bloedonderzoek uitgekomen dat hij geen Leukemie had, had je dan verder behandeld, ook al was hij zo slecht geweest? Had je hem een natuurlijke dood laten sterven?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:09

Ylana schreef:
@ Siggy
Ik beschuldig ook absoluut de kliniek niet.
Een fout is menselijk.
Waar ik een beetje aan twijfel is of ze inderdaad de waarheid vertellen. Maar daar is voor mij geen mogelijkheid om achter te komen.
Ik heb Tijger in laten slapen omdat de DA mij verzekerde dat de kans dat Tijger kattenaids of kattenleukemie had héél erg groot was.
Dit omdat hij eventuele andere dingen al uitgesloten had.
Ik vroeg hem ook dat wat als hij het fout had. Hij zei dat hij het niet fout kon hebben.
Ik had/heb zelf de bloeduitslag "nodig"!
Voor mezelf, om dit alles af te sluiten.
En dáár heb ik nu moeite mee...
*edit*
Zo cru vind ik het trouwens niet.
Die kans is er nou eenmaal.
Dit omdat de DA mij zelf zei dat hij dacht dat Tijger één van deze ziektes had. Hij wist het niet zeker.
Daarom heb ik ook een bloedtest gevraagt.

@ James100
Ik ben niet van plan om een klacht in te dienen.
Ik ga er vanuit dat de DA bekwaam genoeg was, en mij zo goed mogelijk geassisteerd heeft, in dit moeilijke besluit.
Ook dit is iets wat ik mezelf móet vertellen om het verlies van Tijger iets dragelijker te maken....

veel sterkte dan!

Ylana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 14:29

Cassidy schreef:
Op het moment dat je een dier pijn ziet lijden, dan wil je toch het beste voor hem? Zelfs al had er na het bloedonderzoek uitgekomen dat hij geen Leukemie had, had je dan verder behandeld, ook al was hij zo slecht geweest? Had je hem een natuurlijke dood laten sterven?

Weet je, dit alles is achteraf gepraat.
Ik weet het eerlijk gezegt niet.
Veranderen kan ik het niet meer.
Ik heb mezelf voorgenomen dat dit het beste voor haar was.
En dat was het waarschijnlijk ook...

Laverne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:34

En zo moet je het ook blijven zien hoor Ylana!

Je hebt gehandeld naar eer en geweten, en in het belang van het dier!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:42

Nare situatie zeg, zusje ook al dood...