wie heeft er een hond uit spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juudje86

wie heeft er een hond uit spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 10:57

ik heb een hond via alas gered uit spanje, ze konden haar net uit de dodencel redden! ze zou die zelfde dag nog afgemaakt worden!

wie heeft er ook een hond uit het gruwelijke spanje?

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:59

Ik zelf heb er geen, maar mensen bij ons op de manège hebben er 4!! Eerst hadden ze er eentje, dan twee, en nu hebben ze er onlangs nog 2 laten overkomen. Ik vind het een super organisatie!!
Heb je toevallig een foto van je hond?

juudje86

Re: wie heeft er een hond uit spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 11:05

ja maar niet online
het isn echt een schat heb haar met 7 maand gekregen

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:56

Ik vind het geweldig dat er van die organisaties bestaan en mensen die die honden in huis nemen/opvangen...
maar ik vind het ook een beetje jammer omdat onze asiels (Nederlandse asiels dus) ook overvol zitten...

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:59

TheSam schreef:
Ik vind het geweldig dat er van die organisaties bestaan en mensen die die honden in huis nemen/opvangen...
maar ik vind het ook een beetje jammer omdat onze asiels (Nederlandse asiels dus) ook overvol zitten...

Je neemt me de woorden uit de mond. Ik vind het lot wat die honden daar wacht vreselijk, maar voor elke zielige hond die uit Spanje wordt gehaald, blijft er hier eentje in het asiel zitten. Het probleem zou daar opgelost moeten worden, niet hier naartoe verplaatst moeten worden.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:02

Afbeelding

De middelste en de linker zijn van mij. De rechter is van mijn moeder. Alledrie komen ze uit spanje via PAWS.

De 2 grote zijn Hummer en Marlon. Ze zijn broertjes en zijn als pup aan de bumper gebonden van van een auto van een paws medewerker.

Fayeke, de kleine is aan het hek gebonden bij het asiel. Ze was toen doodziek.

Ik ben hartstikke blij met mijn spaanse kanjers!

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:52

het klopt dat het probleem daar op gelost moet worden, en daar zijn ook veel organisatie's mee bezig.

je vergeet het verschil tussen het asiel hier en daar, daar worden de honden gewoon bruud vergiftigd, of de nek wordt gebroken. de honden krijgen in die asiels ook geen medische verzorging, terwijl de honden vaak mishandeld en vol met ziektes binnen komen. de oude en echt jonge honden redden het daar niet. er zitten 5 honden op een paar kleine vierkanten meters, te wachten op hun dood.

dat gaat dus in nederland echt wel anders.
hier zitten ze lekker warm binnen, krijgen eten en medische zorg. en worden niet afgemaakt binnen 30 dagen vanaf de binnenkomst!!

tuurlijk, die dieren hebben ook een plek nodig!! en die wachten ook op een baasje!!

wat ik tegen iedereen wil zeggen : koop geen pup uit nederland. maar neem een hond hier uit het asiel, of uit een land waar ze op een dood staan te wachten!!

je moet toch ergens beginnen!!!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:12

Mee eens Juudje! En dat is ook precies wat ik ga doen!

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:23

Ik ben ook met Juudje eens, tot op bepaalde hoogte. Een hond in Nederland in het asiel heeft het inderdaad zo beroerd nog niet, maar een hond die al een half jaar in het asiel zit is daar vast niet echt gelukkig mee...

Kijk eerst of je een Nederlandse hond een thuis kan bieden, kan je in het asiel niets vinden waar het mee klikt, dan komt de optie 'over de grens kijken' wat mij betreft pas in beeld. De wereld zit vol met zielige honden en katten, Spanje zal wat dat betreft bepaald niet het enige land zijn die (asiel)dieren slecht behandeld.

Maar desalniettemin, heel veel plezier met je nieuwe hond!

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 15:45

klopt, spanje is niet het enige land

roemenie, potrugal, griekenland, turkije. en dat zijn maar een paar landen.

ik kan geen geschikt hondje hier in nederland vinden, toen hoorde ik van de organisatie's die honden redden uit het buitenland.

zo keek ik op doggynet.nl daar staan allemaal organisatie''s. ik zag flicka en ik was op slag verliefd!!!! het is een super hond. alleen al de gedachte wat zij mee gemaakt moet hebben!!

maar als ik het mag vergelijken
vindt ik honden uit zulke landen toch echt zieliger, die staan een gruwlijke dood te wachten, hier een leven zonder baasje, maar toch een zker leven.

sopper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:31

Mijn 'opa' (die ik nooit zie en ooik neit beshcouw als mijn opa) woonde in Spanje. Hij had hier een hond, maar die rende achter de schapne van de buren aan. Die boer heeft toen egzegd dat als hij nog 1 keer achter die schapen aan zou rennen hij hem neer zou knallen. Toen heeft mijn opa mijn oom gebeld en sindsdien woont deze hond dus bij mijn oom. Hij is alleen wel bang als hij een knal hoort, dat komt dus door dat geweer. Verder was het eerst een zerfhond en bedelt hij dus heel erg, maar ondanks dat is hij superleuk&lief!!

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:33

Mensen uit mijn straat hebben honden uit spanje..
Ze hebben daar een caravan..
En het begon met een straat hond die ze meenamen,
en nu hebben ze er nog 1, 1ste kerstdag 2pups in een mandje in spanje voor de deur gezet, 1 hebben ze gehouden, 1weggegeven..

er zijn daar zoveel zwerfhonden..

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:43

bij ons in de buurt loopt een hondje uit griekenland. echt een hele leuk hond. is nog maar 8 maanden. ze hebben haar als pup gekregen uit griekenland

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:50

Tja is allemaal leuk enz enz, maar....
Uit eiigen ervaring kan ik wel zeggen dat het niet altijd goed hoeft te gaan. Wij hebben een hond uit Turkijke gehad, Diri. Die was rechtstreeks (zonder gastgezin) naar ons gekomen. Als puppie van 3 maanden. Daarvoor was ze straathond, is dooreen groepje hangjuegd opgehangen en bijna gestikt, gered enz enz.

Je kunt je voorstellen wat een inprentingsfase dit hondje heeft gehad. Na 5 jaar klussen, knutselen enz hebben we afstand van haar moeten doen, omdat ze beet. En neit een beetje beet, maar echt tot bloedens toe naar de andere honden in hun keel en buik, ze draaide echt door. Met 2 jonge kinderen in huis was het geen doen. We hebben nog een trainingskamp geprobeerd, een interne thuisopvoedkcursus, medicijnen.....
Maar ze luisterde perfect, alleen in haar hoofd was het mis, ze is denk ik te erg beschadigd geweest. Wij wilden haar dolgraag laten inslapen, maar dat mocht niet van de stichting. :S Nooit hebben ze ons begeleidt, tot het oment dat het echt niet meer gaat, en dan opeens waren ze er. Dus is ze naar een asiel gegaan, kanker gekregen, geplaatst, herplaatst.....een lijdensweg.

En ik hield zielsveel van die hond, ik hou ontzettend veel van al mijn dieren. Maar dit doe ik dus nooit meer. En zeker niet bij DIE specifieke stichting. Een plaatje en omschrijving is echt te summier om te weten of het klikt.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:29

Ik vindt nog steeds dat deze honden gewoon in Spanje moeten blijven en we er alles aan moeten doen om daar de omstandigheden te veranderen (hulp bieden/financieel steunen/voorlichting geven/politiek etc.)!
Hier naar toe blijven halen is dweilen met de kraan open.

Een extra reden om honden uit zuidelijke landen te laten waar ze zijn is het verder verspreiden van ziektes zoals LEISHMANIOSE.
Google daar eens op. Deze ziekte werd vroeger alleen overgebracht door de zandvlieg. Inmiddels hebben Nederlandse militairen in Afganistan al ondervonden dat niet alleen deze vliegjes de tussengastheer zijn voor deze ziekte maar ook spinnen en muggen. In Duitsland waar er wekelijks ook honden binnenkomen die uit de zuidelijke landen worden geadopteerd komt Leishmaniose al veelvuldig voor. Er is zelfs al een klein jongetje besmet met deze ziekte wat volgens de deskundigen moet betekenen dat er inmiddels dus ook besmette insecten aanwezig moeten zijn. Het gaat zo zachtjes aan lekker door terwijl we ons druk maken om de vogelgriep die in het nieuws is. Ja, daar gaan ook mensen aan dood zoals er per jaar nog steeds zo'n 50.000 mensen overlijden aan Rabies (maar dat haalt het nieuws niet en "de ver van mijn bed show" bestaat niet meer)

Stel dat het (heeeeeeeel erg optimistisch) Spanje/Griekenland-probleem wordt opgelost? Wat gaan we dan doen? Pariahonden adopteren uit India? Of honden uit Korea redden uit de braadpan?

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:15

Ik vind het belachelijk dat er honden uit het buitenland worden gehaald. Hier in Nederland zitten genoeg leuke honden die ook al tijden op een baasje aan het wachten zijn. Als iedereen dan maar een hond uit het buitenland haalt, dan komen de honden uit Nederland ook nergens meer terecht. En wat wordt er dan met ze gedaan?
Daar maakt niemand zich schijnbaar druk om, want de honden in het buitenland zijn zo lief en zielig en bla bla bla.
Ik ken een paar honden die uit Spanje komen en dat zijn allemaal dieren met een verhaal. Ze zijn vaak een paar maanden oud, de 1e periode van hun leven was erg slecht en daardoor zijn ze niet normaal in omgang met mensen honden en andere dieren.
Dus als je die dieren dan zo graag wil helpen, stort dan geld i.p.v. ze maar naar Nederland te halen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:24

dieren uit een nederlandse asiel hebben ook vaak een verhaal. Die komen ook vaak van rotte eigenaars af. Dus dat maakt niets uit.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:47

WIj hebben een hond uit Turkije via de stichting Aai. ( www.stichtingaai.nl)

Hij heet Snowy en komt uit Istanbul we waren gewoon beetje op internet aan het kijken en toen kwamen we deze site tegen, Omdat we zelf al poos op zoek waren naar jonge speelse homd gingen we allen honden en beschrijvind langs en toen kwamen we snowy tegen alles wat in de beschrijving stond klopte, er stond ook netjes in beschrijving ge schreven dat hij mank liep aan ze ene voorpoot deze is waarschijnlijk tussen een beren klem ofiets gezeten en is ook heel plat en anders.

Toen maand later gingen we Snowy van schiphol halen, het is echt een super lieve hond we hebben nog steeds goed contact met de stichting en we zijn erg blij nog met hem hij is super lief ook voor paarden honden en katten echt super blij zijn we met hem

Afbeelding

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:49

Maar moet je ook eens kijken wat dat kost een hond invliegen, ik heb geen idee maar zal niet voor niks zijn...wat had je niet beter daar kunnen doen voor dat geld?

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:12

in totaal waren we 115 euro kwijt met entingen en vliegen etc.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:12

Dat valt mee. Maar ik blijf er bij dat het in feite niks oplost.

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 12:30

om even terug te komen op ziektes,

de honden worden helemaal veterinair onderzocht dus ook op zandvlooien.
zonder die keuringen mogen ze het land niet eens uit!

geld storten lost het probleem ook niet op: bij de regering moet wat veranderen.

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:41

Ikke!
En vang ze ook op en plaats ze.

En Quellian, Quest en Woogy hebben er ook een dat ik weet.

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:46

Biepmiep schreef:
Dat valt mee. Maar ik blijf er bij dat het in feite niks oplost.

Het hele verhaal ligt wat ingewikkelder. Maar dat gaat een ellelange discussie worden waar ik me niet in ga storten

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:49

Ik heb er één via de stichting Aai, was al een flinke tijd aan het rondkijken en ook meerdere keren in asiels in NL geweest, maar simpelweg niets tegengekomen waar ik voor de volle 100% achter stond. En ondanks dat mensen hier zeggen dat je dus net zo goed een hond hier uit het asiel had kunnen halen....nee dus, want als die er gezeten had, had ik dat wel gedaan!

Luca is al jaren bij mij en ik heb er geen dag spijt van gehad! Als ze ooit komt te overlijden komt er ongetwijfeld weer een hondje bij en ik zal ook zeker in asiels gaan kijken, maar als ik een hondje zie bij Stichting Aai of Paws of wie dan ook, maakt het me eigenlijk geen moer uit waar dit hondje vandaan komt!

Afbeelding