We zitten hier met een ziek konijn. Onze 5 konijnen zitten in een overdekte buitenren met binnenhok. Door de sneeuw gisteren liggen er nu plasjes water. Ik heb ze dus allemaal binnen gestoken, met wat extra hooi. Lou zat in ene hoekje, buiten, met natte pootjes. Ik hoorde hem ademen dus heb ik hem binnen genomen. Ook kon ik hem zomaar oppakken terwijl hij anders wegloopt. Kan het door de plotse weersverandering komen dat hij zo lusteloos is? En wat moet ik doen? Heft hij iets speciaals nodig?
Mijn konijn is soms ook weleens wat snotterig en loom. Kan een best een koudje geweest zijn hoor. Ik stop der dan altijd flink in het stro en goed hooi blijven voeren. In de gaten houden of ze poept en hoe ze poept (dun of gewoon keutels). Ook goed in de gaten houden of ze genoeg blijft drinken. Als er wit spul uit der poepgat komt zou ik iig wel snel naar de DA gaan.
Ik denk ook dat hij kou gevat heeft. Zorg even dat hij gauw weer warm word, hem in een fleecedekentje leggen kan ook helpen. Als dat niet helpt zou ik even langs de DA gaan.. gewoon voor de zekerheid.
Echt een grote weersverandering is hier niet geweest in België denk ik, ik bedoel, het is de laatste tijd de hele tijd koud geweest...(ik had het toch altijd koud) Zoals de andere zeggen, goed in het oog houden, naar de poep kijken, anders de DA even raadplegen, en zorgen dat het lekker warm heeft!
Ik weet wel dat de weersverandering niet zo groot was, maar het is wel ineens beginnen sneeuwen en daardoor is de buitenren dus nogal modderig geworden. Bedankt voor de 'tips' ik zal hem goed in het ook houden