gecastreerd mannetjesratje bij vrouwtjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

gecastreerd mannetjesratje bij vrouwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 21:59

Even een vraagje... Wie heeft er wel eens een gecastreerd mannetjesratje bij een vrouwengroep gezet? Ik krijg er binnenkort eentje die ik graag bij de dames wil zetten, maar gaat dit net zo makkelijk als met een nieuw vrouwtje?

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:52

mag ik vragen waarom je een ratje castreert?
ik denk dat zelfs als hij geen kleintjes meer kan geven, hij je vrouwtje niet gerust gaat laten

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:42

tessyke schreef:
mag ik vragen waarom je een ratje castreert?

Sommige mannen zijn rotbeesten die je niet veilig bij andere kunt zetten, een castratie verminderd dat gedrag vaak.

Een gecastreerd mannetje kan prima bij vrouwtjes, maar als je oudere ratten bij elkaar doet moet je heel voorzichtig zijn met de intro, het is heel anders dan een jonkie introduceren.

Ellebel

Re: gecastreerd mannetjesratje bij vrouwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 08:43

Ik moet hem castreren voor mijn opleiding. Daarna mag je hem mee naar huis nemen en aangezien ik iets van hem leer vind ik het wel zo netjes om verder ook voor hem te zorgen.

poema

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:13

Citaat:
Ik moet hem castreren voor mijn opleiding. Daarna mag je hem mee naar huis nemen en aangezien ik iets van hem leer vind ik het wel zo netjes om verder ook voor hem te zorgen.

zal die rat blij mee zijn om jouw proefkonijn ze zijn Nee hoor.
Als je die rat castreerd zijn toch ook gewoon veel hormonen weg.(mannelijke he?! ) Dan kan je hem er toch wel gewoon bijzetten?
Verder ben ik het eens met @Jus_dOrange, dat je moet oppassen met de 'intro'.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:37

Ik heb een castraat in mijn damesgroep gehad

Hij was gecastreerd omdat ie panisch was voor andere ratten en dat was na die tijd helemaal over. Je moet zoals bij elke intro het gewoon rustig aanpakken en ze niet gewoon bij elkaar int hok doen!

hou er wel rekening mee dat hij nog 4-5 weken minimaal vruchtbaar is Anders heb je er opeens zo veel