valt een oudere hond nog op te voeden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unfearlover

valt een oudere hond nog op te voeden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:56

hallo ik heb een 5 jarig rhodesian ridgeback teefje. we hebben haar al vanaf dat ze pupy was we zijn toen ook op pupy curses geweest enzo.
maar ik wil haar graag mee naar mijn paard nemen dat zij gewoon bij de bak kan liggen enzo maar voorlopig luister niet eens al k haar roep laat staan dat ze daar blijft liggen.
maar kan je nog op honden curses of hem zelf leren luisteren, wna tnu kan die niks ja zitten en poot als k brokjes heb

wie kan mij helpen of advies geven?

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:18

Je kan met je hond altijd op cursus. Wij hebben er nu een hond bij (we hebben hem nog geen week) en die is ook 5. Het gaat nu al een stuk beter met luisteren. Voor meer info kun je pb-en.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:53

dat kan zeker
ik heb swift pas op zijn 4 zit aangeleerd omdat ik daarvoor nog iets te jong was om zoiets te doen
nu is hij 6 en leert nog steeds bij

Nina_Chicka

Re: valt een oudere hond nog op te voeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:54

Natuurlijk gaat dat!
Het is zowiezo altijd aan te raden om ermee op cursus te gaan (is nog leuk ook) en dan komt het helemaal goed.

stoltur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:55

jahoor, mijn hondje ( maltezer) was 3 dat ik 'm kreeg en ben met hem op gehoorzaamheids cursus geweest, heeft heel veel geholpen, loopt netjes naast komt als ik roep en gaat netjes zitten liggen als ik het zeg, gewoon doen dus.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:20

Ik zou inderdaad gewoon eens kijken bij jou in de buurt naar hondenscholen (kynologenclubs) en kijken welke je het meeste aanspreekt. Een van de belangrijkste dingen waar je op moet letten is de grootte van de groepen. Ook is het belangrijk en interessant om eens een proefles mee te draaien bij iedere club, zodat je zelf kan beoordelen welke je het meest aanspreekt. Aan de hand van een proefles kan de instructeur/trice ook beoordelen in welke les je het beste past met je hond.
Veel succes er mee!

Groetjes Monique

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:38

Mijn hond is 6 en ik heb hem van het weekend nog een nieuw kunstje geleerd. En vrijdag hebben we een demonstratie les klikkeren gevolgd en dat pikte hij ook heel snel op.
Het kan dus nog makkelijk.

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:45

je hond is nooit te oud om te leren...

let wel over het algemeen zijn Rhodesian Ridgebacks wat moeilijker af te richten dan bv een herder...
Het zal dus best wel wat tijd en energie kosten maar het is altijd mogelijk...
ga naar een leuke hondenschool bij jou in de buurt en lekker aan de slag met `m ...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 05:42

idd ga lekker op curcus... niet alleen de hond leert daar, de baas ook

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 08:49

Ja hoor. Is nog heel leuk om te doen ook EN je krijgt door het oefenen een hele goede band. Die van mij heeft op haar 5de pas zit, af en blijf geleerd. Leert nog bijna elke maand wel een nieuw truukje van de kids.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:52

vorige week stond hier nog een topic van een meisje die een weimaraner uit het asiel gehaald had. De hond was onopgevoed en deed van alles fout. MAar haar droom was uitgekomen: ze had een hond en ze wilde die koste wat kost behouden. En ze is naar diverse cursussen gegaan en nu heeft ze er een hele fijne hond aan overgehouden.

Clien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:41

Zaterdag was de opvoedpolitie voor honden op TV, het ging over 2 erg dominante reuen die alles deden wat god verboden had.
Na wat trainen waar het schatten van beesten geworden, het kan dus degelijk wel!

loetjuh

Re: valt een oudere hond nog op te voeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:07

jaa 100% zeker te weten(in mijn onderschrift hoe wij ons hond hebben veranderd!!!!) ik kan je zeker de clicktertraining van martin gaus aanraden!!! voor meer info kan je pb;)