Konijn van binnen naar buiten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Konijn van binnen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 23:27

Mijn konijn is altijd een binnenkonijn geweest. Nu is eindelijk het buitenhok klaar, maar als ik haar nu naar buiten doe denk ik dat de kou haar gaat nekken.
Wanneer is het ongeveer warm genoeg om buiten te blijven, ook 's nachts? Nu gaat ze overdag 2x een poosje.

Ze heeft een supergrote ren en trapje naar een binnenhok, waarin ook een slaapgedeelte. Uiteraard veel hooi en stro.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:36

Ik zou haar niet nu een paar keer buiten doen dat is niet goed voor konijnen als ze naar binnen en weer naar buiten gaan. Als het ongeveer lente is zou ik haar buiten doen dan kan ze ook een wintervacht opbouwen voor de winter.

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:48

Jaa, idd als de lente begint ongeveer .

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 23:56

owww... ik dacht echt goed te doen door haar vast te laten wennen en zo wat op te bouwen... Maar zal haar binnenhouden tot de lente!

Bedankt!

puccalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:16

Ja denk dat je je konijn idd het best nog een tijdje binnen kan houden en als het straks wat warmer is bijv. in Maart haar dan lekker in haar nieuwe buitenhok zetten.

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:52

uh ik lees nu dit en nu vraag ik me af...mijn nijn heeft zijn hele leven buiten gezeten, moet ik hem ook swinters binnenhalen?

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:56

nej niet doen
een konijn maakt een winter vacht aan
als je nijn altijd buiten zit
dan hoef je em niet naar binnen te halen

en idd wachten tot de lente delerium
je konijn heeft nu geen wintervacht
en kan dus dood gaan van de kou
succes

Miran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:37

Ze zeggen altijd dat ze na IJsheiligen, is 15 mei, weer naar buiten kunnen als ze in de winter binnen hebben gezeten. Tot die tijd kunnen de nachten nog te koud zijn.

miss_nadine

Re: Konijn van binnen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:40

Als je buiten zonder jas kan staan (17 graden ongeveer) zonder het koud te hebben dan is het een mooie tempratuur om je nijn naar buiten te doen. Ik zou je nijn nu absoluut niet naar buiten te doen, ook niet om te wennen!!! Het tempratuurs verschil tussen buiten en binnen is veel te groot!

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:21

Ik zou hem niet naar buiten doen, het is er veels te koud voor, hij heeft er geen vacht voor en zal waarschijnlijk dood gaan...

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 02:40

Ben vrolijk steeds het gras nu van buiten naar binnen aan het plukken, ze komt dus niet meer buiten tot ik zeker weet dat het warm genoeg is!

simodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:59

ReBeL_Valibu schreef:
uh ik lees nu dit en nu vraag ik me af...mijn nijn heeft zijn hele leven buiten gezeten, moet ik hem ook swinters binnenhalen?

nee hoor, die is dat gewend, binnen zou juist veel te warm zijn voor hem!

Maisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:11

mijn nijnen zitten heel de winter buiten. en 2 jaar geleden hebben zelfs de pasgeboren jongen -8 s´nachts buiten overleefd.

maar ik zo idd nog even wachten tot het weer wat zachter wordt om jou nijn buiten te zetten.

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:36

mijn nijn zit nu in de schuur en daar is het op dit moment ongeveer 1of 2 graden dus net zo koud als buiten zeg maar soms ook nog wat koeler..
heel af en toe haal ik naar binnen om in de woonkamer/keuken te rennen nie langer als n uurtje..
maar in de schuur loopt hij bijna elke dag rond te rennen...
heb nu ook n buitenhok gekregen en als t warmer weer wordt gaat hij daar ook in maar dan kan hij toch ook nog wel af en toe in de kamer rond lopen toch???

veel plezier met jullie nijnen...

groetjes

xkusssx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:39

ik wil ook een nijn *snik*

Dee_Es

Re: Konijn van binnen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:43

Ik heb toch echt een keer gehoord (volgens mij van een dierenarts) dat het geen kwaad kan om je binnenkonijn buiten te laten lopen hoor. Konijnen kunnen zich net als katten aanpassen aan het temperatuur verschil. Mijn konijn is 2jaar een binnen konijntje geweest maar nu zit hij sinds de zomer buiten. Met droog weer liet ik hem altijd naar buiten, ook in de winter en zeker als het had gesneeuwd, dat vinden konijntjes echt hartstikke leuk. Mijn konijn gaf trouwens zelf duidelijk aan wanneer hij weer naar binnen wou want dan ging ie aan de deur krabbelen.

Miran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:43

Dat is toch wel heel wat anders dan je konijn vanuit een huis midden in de winter 24/7 buiten te plaatsen...