maar ik wil heel graag een ratje nemen/kopen hoe je het wil noemen ..
nou wil ik even aan jullie vragen.. (degene die er 1/2/3 enz. hebben)
wat is er nou zo leuk aan het houden van een ratje?
en waar gaat jullie voorkeur uit : een mannetje of juist een vrouwtje..?
en wat vinden jullie nou echt een nadeel ..
?nja ..
KussJessss mij!!

Daarna had ik 2 vrouwtjes, helaas maakten ze elkaar een beetje af... 
Toen Flapje doodging (op 2,5/3 jarige leeftijd) hele drama in huis.. we konden ook geen jongere erbij nemen voor Flipje, want we wisten zeker dat dat dan helemaal fout ging! Een halfjaartje later is Flipje ook overleden
Weer een hele huil sessie, dit keer van mij. Toen kreeg ik een nieuwe rat (mijn broertje kon niet eerder een nieuwe ivm met Flipje) En een dag later had hij er ook een, die van mij hete: April (op zijn engels) en die van mij broertje: Snufje..
(vink vage naam) April was helaas niet zo sterk, en overleed dan ook al op 1,5 jarige leeftijd.. nog best jong dus. Snufje hebben we nog steeds en die is nu bijna 3.. het gaat prima met Snufje! Maar dat April ook zo vroeg was overleden kwam ook deels door Snufje,, ze maakte elkaar namelijk gewoon af! (het waren trouwens 2 vrouwtjes, net als Flipje en Flapje) Zou wel komen omdat Snufje dag later kwam, en die is dominant.. maar April zag de kooi als haar terein.. 
in prenciepe hebben ze er geen pijn aan en bijna 90 % van de 100% ratten sterft aan een tumor, zie de DA. ze heeft er ook geen last van alleen loopt een beetje moeilijk maar ze eet en drinkt nog super goed en speelt de hele dag. zo naar om straks zo'n levendig ratje te moeten inslapen. vera gaat dan naar een vriend met ook een aantal lieve ratten en komt dan dus in een leuk groepje terecht. dan is ze niet alleen. dat is wel goed!
nu nog maar ff een paar dagen genieten van saartje!
ik ga zo nog even heel veel foto's nemen!