Ik ben geen 12, maar 25.
En toch heb ik een konijn die ongepland(!) is bevallen.
En ik vraag me dus af wát ik nu moet doen...
Mijn konijnen lopen los.
Ze hebben een gedeelte van 10x20 met hekken er om heen maar ze kunnen er gewoon uit. Zo hebben ze 7000m2 waar ze kunnen huppelen.
Ze lopen niet weg. Ze blijven op het terein en 's avonds gaan ze gewoon met zijn alle weer naar binnen. Het zijn net kippen

Behalve 1. En die is dus nu bevallen...
De buurman kwam vorige week naar me toe. Of ik een konijn miste. Een grijze.
Ik zei dat dat best kon, maar ik het niet zeker wist.
Ik had de grijze inderdaad al 2 dagen niet gezien, maar mijn man zei gelijk dat hij haar de avond ervoor, met de honden uitlaten, nog bij haar boom had zien zitten.
De buurman zei dat hij een konijn had gevangen die zich in zijn groente kas had verschranst.
Ik ben met hem mee gelopen, en ja hoor, het was één van mijn konijnen. Ik heb er 9 in totaal.
Ik heb haar mee naar huis genomen en in het enigste dichte hok wat ik heb gedaan.
Met het idee dat ze er over 5 dagen weer uit kon, zodra ze eenmaal wist waar ze ook al weer woont.
Gisteren was het zover.
Ik deed het nachthok open en zag een "nest". Allemaal haren.
Er begonnen bij mij allemaal alarm belletjes te rinkelen.
Ik dacht bij mezelf, ik kijk het even aan.
Mijn eerste konijn was wel eens schijnzwanger. Wie weet zij ook.
Niet dus. Toen ik zo juist de konijnen ging voeren keek ik in het nachthok.
Er lagen nu nóg meer haren dan gisteren, en ja hoor, na nader inspectie, héél voorzichtig(!), zag ik 2 zwarte hummels liggen.
Dus ze is inderdaad mama geworden.
De dierenwinkel zegt dat het best kan is dat ik een man tussen mijn 9 vrouwtjes heb zitten.
Ik vraag me af of ze niet gedekt is door een konijn van buiten af, aangezien deze dame al een maand of 2 niet meer tussen de groep leefde.
Wat moet ik nu doen? Wat kán ik doen?
Moet ik iets doen?
Met andere woorden... HELP!!!
God. En dit voor iemand die toch redelijk wat weet over bijna alle beesten, zolang ze zich maar niet voorplanten...
*Foto's onderweg!*