Een van de twee moet sterk blijven, de kater of Ik....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raveltje

Een van de twee moet sterk blijven, de kater of Ik....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 01:33

Mijn katertje Daantje is 6 mnd oud en wil heeeeeel graag naar buiten, hij springt tegen de muren op!! Zijn moeder mag naar buiten en hij niet, vindt ie niet eerlijk..

Hij miauwt verschrikkelijk, bijna hartverscheurend, maar ik blijf voet bij stuk houden.. Want wat wil het geval, Daantje krijgt zijn balletjes en die zullen er toch eerst af moeten.. Ik wil nl. niet, dat hij het poezengros hier in de buurt "in zijn nu zo jolige bui" even bevrucht..

Maar hij is zo zielig en wil zo graag... .. en ik wil het niet... ... hij is nu echt boos op mij ...

Dan nu mijn vraag, wat is een goede leeftijd om een kater te castreren? Ik vind hem nog zo jong om hem nu al te laten castreren...

Ingrid

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 01:58

Kan best met 6 maanden hoor, geen probleem. Of ik hem daarna naar buiten zou laten is een heel andere vraag. 't Is toch altijd maar jammer, die katjes die hun eerste verjaardag niet halen omdat ze geprobeerd hebben een auto tegen te houden.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:40

Geweldige reactie Rosita!!

Maar je kater is al oud genoeg hoor! En overleg anders even met de dierenarts!

Ik zelf zou mijn katten ook nooit en te nimmer los laten. Auto's, vergif, ziektes, kwajongens...

Maar vind het al wel netjes van jou, dat je je kater niet naar buiten doet terwijl hij in bezit is van zijn balletjes!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:22

Ik wou ook nooit dat mijn schatjes buiten kwamen, maar toch in de zomer maar gedaan want iedere keer als er bezoek over de vloer kwam onsnapte er weer 1 ofzo
Wij hebben gelukkig een echte katvriendelijke buurt en mijn katten zijn maar een paar uur buiten, soms verlaten ze de tuin niet eens, en als je ze roept zijn ze razendsnel weer binnen.

Gr claudia

Pluttersput

Re: Een van de twee moet sterk blijven, de kater of Ik....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:25

Mijn dierenarts zei 8 maanden, maar dat verschilt denk ik van da tot da. Moet je maar even navragen.
Mijn katertje mag ook niet naar buiten. Maar die maakt tegenwoordig de deuren open, maar gelukkig (klopt af) nog niet de buitendeur. Maar die glipt ook ontzettend naar buiten. En nu we gaan verhuizen wordt het helemaal een ramp. Moet hij sowieso nog even 3 weken binnen zitten, anders weet hij misschien niet meer waar hij naartoe moet.

Groetjes, mij

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 09:28

Rosita schreef:
Kan best met 6 maanden hoor, geen probleem. Of ik hem daarna naar buiten zou laten is een heel andere vraag. 't Is toch altijd maar jammer, die katjes die hun eerste verjaardag niet halen omdat ze geprobeerd hebben een auto tegen te houden.

Ik dacht ook meer aan het voorjaar dat ie dan wel eens naar buiten kan, maar idd wat jij zegt is o zo waar... Hij is nog zo jong en onbeholpen en ik zou het verschrikkelijk vinden als hij het loodje zou leggen bij het stoppen van een auto...

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 09:46

Wendy_Komen schreef:
Geweldige reactie Rosita!!

Maar je kater is al oud genoeg hoor! En overleg anders even met de dierenarts!

Ik zelf zou mijn katten ook nooit en te nimmer los laten. Auto's, vergif, ziektes, kwajongens...

Maar vind het al wel netjes van jou, dat je je kater niet naar buiten doet terwijl hij in bezit is van zijn balletjes!

Het is wel mijn taak als kater bezitter vind ik zelf om hem nu niet naar buiten te laten.. Het valt niet mee, want zodra de deur opengaat schiet ie naar buiten.. En dan moet ik er als een gek achteraan.. Gelukkig is hij nog bang buiten en blijft hij staan en dan kan ik hem weer mee naar binnen nemen..

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:31

Onze DA castreert pas na 9 maanden

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:52

Wij hebben een supertevreden binnenpoes, dus binnenhouden kan prima, maar in jouw geval mag zijn vriendje wel naar buiten begrijp ik, da's moeilijk ...
Idd netjes dat je je katertje niet zomaar voor nieuwe poesjes/katertjes laat zorgen! Dacht iedereen er maar zo over, dan waren er ook niet zoveel zwerfkatjes en gedumpte katjes!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 11:14

simodi schreef:
Wij hebben een supertevreden binnenpoes, dus binnenhouden kan prima, maar in jouw geval mag zijn vriendje wel naar buiten begrijp ik, da's moeilijk ...
Idd netjes dat je je katertje niet zomaar voor nieuwe poesjes/katertjes laat zorgen! Dacht iedereen er maar zo over, dan waren er ook niet zoveel zwerfkatjes en gedumpte katjes!

Wij dachten ook een tevreden binnenpoes te hebben (mimi was 9 mnd oud toen we haar in huis namen).. Elke avond loopt ze een rondje mee met mij en de hond en dan na een uurtje komt ze naar binnen, en dat wil Daantje natuurlijk ook..

Ik zie hier ook zoveel zwerfkatten en dan ook veelal zwangere katten (die eigenlijk te jong zijn voor een nestje) en dat vind ik zo triest en daar wil ik dan ook niet aan bijdragen!!

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:29

mijn dame van 8 maanden gaat aan een tuigje en een lijn van 6 meter de tuin in, vast aan een haakje bij de achterdeur en zo om de 5/6 min even checken waar ze is

onze DA castreert vanaf 6 maanden

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:32

voet bij stuk houden en wachten tot die geholpen is dan is hij maar kwaad heeft die pech jij bent de baas niet die kat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:34

Ik geloof dat katten met 9 maanden "volwassen" of in iedere geval uit gegroeid zijn. Je zou hem dan kunnen laten casteren, maar ook alwel eerder.

Ons katertje (met ballen) loopt wel gewoon lekker buiten. Hij komt eigenlijk nooit bij ander katten in de buurt en zwerft het liefst door de landen en de schuren hier. Het is dan ook dat hijde enigste kat hier in de buurt is anders was ie al lang balloos

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:31

Mijn kater is ook gecastreerd toen hij 6 maanden was. Het verschilt een beetje per dierenarts.

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 21:36

Idd het verschilt nogal eens per dierenarts.. en daarom vind ik het zo moeilijk om te bepalen of het wel goed is zo jong al een castratie uit te laten voeren..

Maar als ik wacht tot een maand of 8 wordt het alleen maar moeilijker om Daantje binnen te houden.. Het is nu zelfs zo, dat als ik s'ochtends de hond uit ga laten hij ervandoor schiet zodra die deur maar open gaat.. Gelukkig blijft hij nu nog 3 meter van het huis vandaan staan, en kan ik hem nog steeds oppakken..

Nu heb ik ooit eens begrepen dat als bij een kater de hormonen beginnen te werken (dat is nu nl. het geval bij daantje) en dat als hij dan buiten komt, hij dan wel eens niet meer terug kan komen.. Klopt dit? weet iemand dat??

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:55

Saningie schreef:

Nu heb ik ooit eens begrepen dat als bij een kater de hormonen beginnen te werken (dat is nu nl. het geval bij daantje) en dat als hij dan buiten komt, hij dan wel eens niet meer terug kan komen.. Klopt dit? weet iemand dat??

Kun je daar zelf ook iets over bedenken?

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:32

Moosje schreef:
Onze DA castreert pas na 9 maanden

dat zei onze da ook en zei dat hij vanaf toen vruchtbaar was maar hij had met zijn 7 maanden er toch 2 gedekt bij ons thuis

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 22:33

Rosita schreef:
Saningie schreef:

Kun je daar zelf ook iets over bedenken?

Natuurlijk, maar ik wil er graag nog iets meer over weten!