verkopen ze echt puppy's als voer?!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxkimmyxx

verkopen ze echt puppy's als voer?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:34

Nu, ik was laatst in de dierenwinkel, en stond aan te schuiven met mijn hondenvoer. Er stond een jongen van rond de 20 voor me sprinkhanen enzo voor zijn reptiel af te rekenen. Voor hij weg ging vroeg hij nog: "Oja, kan ik hier ook puppy's bestellen voor mijn slang?" Gelukkig deed de verkoper daar dus niet aan mee. Maar nu is mijn vraag: gebeurt dat echt dat ze kleine puppy's gebruiken als voer voor een slang? Want die jongen vroeg het echt serieus. Muizen, tot daar aan toe, maar toch geen hondjes!!!!!!!!! Sorry als er hier mensen zijn die dit doen, wil jullie echt niet beledigen, maar willen jullie dan uitleggen WAAROM?

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:35

lijkt mij een broodje aap....
kan het me niet voorstellen nl

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:35

Ik weet wel dat ze gewoon konijnen geven en dat even voor de lekker

xxkimmyxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:36

Mas schreef:
lijkt mij een broodje aap....
kan het me niet voorstellen nl

ja dacht ik dus ook, was dus echt verbaasd toen ik dat hoorde

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:36

Konijnen worden wel gegeven , maar ik weet het niet van puppy's.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:40

volgens mij niet hoor

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:41

Ik hoop het niet!!!

Axel_Clauw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:41

je zegt dat je stond de schuiven met je hondenvoer, dus ik denk dat hij dat gezien heb en het daarom voor ge gein vroeg, maar serieus uitbeeldde

xxkimmyxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:46

dewipony schreef:
je zegt dat je stond de schuiven met je hondenvoer, dus ik denk dat hij dat gezien heb en het daarom voor ge gein vroeg, maar serieus uitbeeldde

ik hoop dat je gelijk hebt, maar toen ik aan die verkoper vroeg ofdat dat echt gebeurd (ken hem redelijk goed) zij hij dat er inderdaad zotten waren die dat deden. Het wordt iniedergeval door van die gekken gedaan. maar iedereen weet dat er zon gekke mensen zijn die tot zoiets in staat zijn. maar nu wou ik weten ofdat dat echt vaak gebeurde, want stel je voor dat straks in plaats van muisjes gewoon puppies gekweekt worden als voer voor die slangen. (zal wel niet, ben ook helemaal niet into de reptielen dus weet er echt bijna niets van)

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:53

lijkt mij van niet hoor, dat wordt trouwens wel een duur grapje dan,
aangezien je voor een paar cent al muizen hebt om aan je slang te voeren.
Puppy's zijn veel duurder denk ik...

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:55

Ratten muizen en konijnen/ cavia´s worden idd regelmatig gefokt en gevoerd.
Maar als je logisch nadenkt honden hebben maximaal 2 x per jaar een nest, dat is niet haalbaar voor een voerdier, kippen konijnen en ratten planten zich veel sneller voort.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:00

nee hoor is veel te duur

Konijnen enzo worden wel aan de grote boa's en pytons gevoerd, die zijn populair bij wurgslangen.

Maar een grote slang heeft ongeveer 1 konijn + een klein muisje per 2 weken nodig.

prisciel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:04

hoi ik heb ook en reptiel (baardagaam) en ik kom ook wel eens mensen tegen in de dierenzaak als ik krekels ga halen die ingevroren kuikentjes enzo meenemen voor hun reptielen, nou die van mij is dan maar mooi VERGETARIER !! ik doe er dus niet aan mee... vind het erg zielig. en moet je er even bij indenken dat een hagedis die een dier te pakken krijgt hem eerst even heel de bak doorgooit dus heel je raampjes zitten dan lekker onder bloed enzo... nee mij niet gezien hor. ik ben trouwens ook als de dood voor slangen. Ik heb wel eens een slang een vlaamse reus (heel groot konijn) op zien eten op de reptielenbeurs... nou nee dank je ik kon goed even over mijn nek gaan....

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:32

weet wel dat ze wel eens kittens voeren...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:54

puppies brengen als slangenvoer niets op. Terwijl je ze vanaf 100 euro altijd wel verkoch krijgt. DUs het is klinkklare onzin. En dat jongetje is een onsympathiek sekreet.

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:58

Wat een mafkees.
Geef je slang dan een konijn ofzo. Als z'n slang dan al zo groot is.

Als 'ie hem muizen voert is die lang echt nog niet zo groot om puppies/konijnen oid op te eten.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:24

Mas schreef:
lijkt mij van niet hoor, dat wordt trouwens wel een duur grapje dan,
aangezien je voor een paar cent al muizen hebt om aan je slang te voeren.
Puppy's zijn veel duurder denk ik...

Dat wilde ik net zeggen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:28

maar waarom wel muizen, ratten maar geen puppies......... waarom is het zieliger voor de puppies als voor de muizen en de ratten..... ?

ellepel

Re: verkopen ze echt puppy's als voer?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:33

hahaah die jongen wilde jou vast een beetje boos maken..

broodje aap verhaal hoor, ratten,muizen en konijnen en eendagskuikens worden inderdaad wel aan slangen gegeven, maar puppy's hoef je niet bang voor te zijn hoor

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:33

Ga helemaal met je mee KiWiKo. Een ieder die hier neer heeft gezet dat voeren van:
- ratten
- muizen
- konijnen
- enz.
zielig is, maar zelf wel vlees eten, die mensen noem ik nou HYPOCRIET!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:26

KiWiKo schreef:
maar waarom wel muizen, ratten maar geen puppies......... waarom is het zieliger voor de puppies als voor de muizen en de ratten..... ?

Puppies raken mij meer moet ik eerlijkheidshalve zeggen.
Maar wie zegt dat ik het goed keur dat beestjes bij een slang worden neergezet om opgevreten te worden en ze kunnen geen kant op? Ik ben daar niet zo'n voorstander van! Ik vind het laag en laf.

In de natuur gaat het ook niet zo. De slang besluipt zijn slachtoffer, en die is weg voordat ie er erg in heeft. Kun je niet echt zeggen in deze situatie, is het wel?

Als het zo moet, neem dan geen slang en laat die dieren gewoon in het gebied waar ze thuishoren!

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:39

KiWiKo schreef:

vind ik ook... En stel je hebt een ongewenst nest van je hond of poes. Moet je dan konijnen kopen om aan je boa te voeren?

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:40

Desiree schreef:
Als het zo moet, neem dan geen slang en laat die dieren gewoon in het gebied waar ze thuishoren!

Daar ben ik het helemaal mee eens!!

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:49

Ik denk dat die knul je wilde stangen met die opmerking....

Je hebt toch ook altijd van die "leuke" figuren die als commentaar op jouw, dat je een paard hebt, dat ze paarden ook zo leuk vinden op hun bord.. altijd heel grappig, maak me daar al niet eens meer druk om..

Er zijn nou eenmaal mensen die denken met zo'n opmerking erg lollig te zijn..

Ingrid

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 01:36

KiWiKo schreef:

nou uh... of ik het nou wel niet oke vind dat ze levende ratten of muizen voeren aan slangen, staat er even los van...

een muis, of een rat is vrij snel zelfstandig, kan zien, kan horen, kan ruiken enz.. zit dus ook een stukje jaag techniek bij voor de slang... een pup en dan heb ik het over echt jonge pups zijn compleet afhankelijk en gaan niet op de vlucht bv.. dus totaal overbodig en misselijkmakend om zo'n dier erbij te zetten, kun je niet vergelijken met dieren zoals ratten of muizen...