zou een hond op de kattenbak kunnen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

zou een hond op de kattenbak kunnen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 00:42

ik wilde laatst na het werk zsm naar huis, omdat ik mijn hond wilde uitlaten, terwijl er een heel stel nog even wat ging drinken in de kantine.
Dus ik zeg nee, ik ga niet mee, ga snel Ricky even uitlaten. Toen kwam er een grapjas die riep: Kan dat beest van jou niet op de kattenbak, hij is net zo groot als je kat. (Dat klopt niet helemaal, Rick is wel IETS groter).

Maar in ieder geval, ik ben NIET van plan om Ricky te leren op de bak te gaan, vind ik onzin, en daarbij, toen ik Ricky in huis nam, nam ik daar ook de verantwoordelijkheid bij om goed voor m te zorgen.

Maar toch vraag ik me af, ZOU je een hond kunnen leren om op de kattenbak te gaan?? Is er hier iemand die dat al eens heeft meegemaakt??

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:46

Heb wel eens gehoord van een hond die op de kattenbak ging.
Niet zelf meegemaakt helaas, dit ging wel over een heel klein hondje en iemand die op een flat woonde. Denk dat het gewoon gemakzucht was!

hetlarixbos

Re: zou een hond op de kattenbak kunnen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:51

Ik heb het ook wel eens gehoord dat een hond op de bak ging. De andere hond kon dat niet en werd toen in elkaar gemept als ze naar meer van 12 uur per dag in huis gepoept of geplast had. Ze verwachte dus van haar ook dat ze het op de bak deed. Gelukkig hebben die mensen wel de juiste beslissing gemaakt om haar toch maar naar het asiel te brengen en nu woont ze bij ons waar ze bijna de hele dag bij ons buiten is en als ze s'nachts wat in huis doet we haar niet straffen omdat ze wel haar best doet om het op te houden maar het gewoon niet meer kan omdat het helemaal van slag is.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:39

Chihuahua van mijn broer gaat inderdaad ook op de kattenbak... Had hij al geleerd volgens mij... Maar ze zijn iets kieskeuriger. Hij wil 1 keer en daarna moet het schoongemaakt worden.

Dit is overigens niet omdat hij lang alleen is hoor... Hij gaat gewoon soms op de kattenbak...

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:57

Het kan wel, maar als je ook een kat hebt, is het niet aan te raden. De kat gaat die bak dan ook gebruiken, en de hond vind wat de kat neerlegt wel weer ERG lekker.... (als je begrijpt wat ik bedoel )

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:20

ja ik ken het mijn vorige hond keek altijd hongerig naar de kattebak maar kleine hondje, ja dat kan maar het idee dat mijn herder op de bak gaat nee laat maar

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:21

Ligt er ook aan hoe groot je hond is. Heb je geen benche?

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:22

ja ik heb een bench, en een kleine hond. MAar mijn hond hoeft niets in zijn bencht e doen hoor... En daarnaast ik zei al in mijn 1e post dat ik het mijn hond NIET ga leren, die neem ik wel mee uit. Was gewoon nieuwsgierig of er mensen waren die hun hond dit wel leerden

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:25

ik zou het mijn hond ook niet leren ze gaan gewoon lekker mee naar buiten. en leer je het ze wel dan mijn vraag laat je ze dan ook nog wel gewoon uit?

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:28

Op zich leer je ze ook om het alleen buiten te doen. En die van ons doet het ook alleen op het gras. Dus volgens mij zou je ze in principe ook kunnen leren alleen op een plek met kattenbakkorrels te doen (dus in de kattenbak )

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:28

De hond van mijn collega gaat ook naar de kattenbak (tis een jack russel, dus qua formaat kan dat wel). Alleen gaat hij daar niet heen om zijn behoefte te doen....

Eén voordeel, als de hond van de bak afkomt hoeft mijn collega de bak niet meer te verschonen... Hij moet alleen wel oppassen dat de hond hem niet in zijn gezicht likt (bah).

Misschien is het voor nood wel een oplossing en moet het een hond ook wel aan te leren zijn. Er zijn toch ook honden die hun behoefte alleen maar in de bosjes willen doen omdat dat zo aangeleerd is, maar idd alleen als je geen katten hebt...

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:30

lightmorebh schreef:
ik zou het mijn hond ook niet leren ze gaan gewoon lekker mee naar buiten. en leer je het ze wel dan mijn vraag laat je ze dan ook nog wel gewoon uit?

ja precies, dat vraag ik me ook af.
Je laat zo´n dier toch ook uit zodat hij zijnbeweging heeft?
Niet alleen om zijn behoefte te doen, zo´n hond vind het ook leuk om buiten te rennen en te spelen. Daarnaast heeft hij dan even alle aandacht van jou voor zich zelf, en hoeft hij je niet t e delen met de pc, of de tv of de telefoon e.d.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:31

Tuurlijk! Waarom niet, zo heb ik mijn puppies destijds zindelijk gemaakt! Die waren niet heel erg groot dus dat leek mij wel zinvol om het met een bak te proberen, was heeeeel snel aangeleerd en die van mijn moeder doet het nog steeds wel eens op de bak.

Overigens moet je wel heel goed verschil aanbrengen in katten- en hondenbak. Ik heb namelijk ook katten,die mochten niet op de hondenbak en andersom ook niet! Honden vinden het vreselijk leuk om kattenstront te eten en daar had ik dus net geen zin in.

Kattenbak met gewone korrels gevuld en hondenbak met geperste houtkorrels (neem noooooit zaagsel dat ligt door je hele huis, en ja ik spreek uit ervaring.....)

Dit is één van de eerste dagen dat de bak in de box stond en dit was dus niet de bedoeling....

Afbeelding

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:33

Overigens is de bak niet bedoeld ter vervanging van maar als noodoplossing......met het zindelijk maken was het erg makkelijk want dit snappen ze echt met een paar dagen! Mijn moeder gebruikt de bak nog steeds als noodoplossing. Lot gaat het liefst gewoon naar buiten en wordt ook echt heel goed uitgelaten, maar soms komt het voor dat ze een enkele keer de bak gebruikt, prima toch??

Enne met vijf honden elke vijf minuten naar buiten is niet lachen hoor.....

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:40

Overigens kun je hier op deze foto goed zien dat de bak ook daadwerkelijk voor plasjes gebruikt werd.....ik vond het echt een uitkomst!

Afbeelding

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:45

ja met zindelijk maken vind ik het weer een ander verhaal al doen wij het anders .maar wij hadden er dan ook 1 of 2.

CouCou

Re: zou een hond op de kattenbak kunnen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:49

ha ha dafje, echt iets voor jouw!!

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 01:05

Mijn Jack Russell gaat idd ook regelmatig naar de kattenbak, maar niet om iets achter te laten, meer om er wat uit te halen..

Ik denk wel dat het aan te leren is, maar een hond heeft toch de behoefte aan de "lekkere" luchtjes buitenshuis.. (ook al heeft de mijne genoeg aan vieze luchtjes van de kattenbak binnenshuis )...