rat met ingetapede GEBROKEN poot...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

rat met ingetapede GEBROKEN poot...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 00:25

Ik ken iemand die heeft een rat. Per ongeluk is hij erop gaan zitten en heeft de rat zijn poot gebroken. Vervelend maar kan gebeuren...

Vervolgens heeft deze persoon de poot van de rat ingetaped met een tube zodat hij hem niet kan bewegen. daarna de tube vast gezet met plijsters. Die rat zeult nu dus niet alleen zijn gebroken boot mee, maar ook zijn gehele in getapede poot. Ik kan dit niet aanzien, maar kan deze persoon niet duidelijk maken dat dit niet kan. Sterker nog ik heb hem aangeboden om de rat mee te nemen naar de dieren arts, maar dat laat hij mij niet.

Misschien kunnen jullie vertellen wat jullie hier van vinden. Als hij het leest misschien gelooft hij jullie wel. Mij gelooft hij in ieder geval niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:28

Hier dan mijn reactie, maar die wist je al
ik zou zelf met de rat óf naar de dierenarts gaan, en het oordeel van een deskundige aan nemen, of de tape en de rest van de rotzooi eraf halen en de rat zelf zijn werk laten doen, dus zelf laten genezen, hij ontlast zijn pootje toch wel als het pijn doet, waarschijnlijk heeft hij nu met al die tape alleen maar méér last..

Fairytail

Re: rat met ingetapede GEBROKEN poot...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:38

Het is altijd moeilijk om iets te doen als het om andermans dier gaat je kunt hem niet zomaar zonder te vragen meenemen ookal zou je zelf voor eventuele kosten opdraaien

het enige wat je kunt doen is je mening geven en voorstellen om naar de dierenarts te gaan stel voor dat je eventueel mee wilt gaan of misschien wat geld doneren als het duur is.

Laat anders onze reacties lezen of zoek een stukje op internet.

meer dan voorstellen en overhalen kun je helaas niet doen, misschien het beestje kopen en dan zelf naar de dierenarts gaan maar mocht het niet genezen en hij kan niet verder leven met drie poten(hangt van zijn levenswil af) dan is het voor jou een grote teleurstelling.

Ik zou zelf ook het beest meenemen naar een dierenarts maar het is nou eenmaal het dier van een ander

in iedergeval heel erg veel succes en ik hoop dat het ratje een kans krijgt

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:42

Ratten kunnen heel goed overleven op 3 pootjes maakt niet uit of dat voor of achterpootjes zijn.
Ik zou eerst kijken of het uit zichzelf heelt aangezien een DA er ook niks aan doen.

Mocht het pootje niet goed helen kan het nog altijd geamputeerd worden.

Ik ken zelf 3 ratten met maar 3 pootjes en die doen het allemaal prima ook qua klimmen enz.

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 02:12

maar je vind dit dus niet erg??

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:43

het is natuurlijk erg maar je kunt r niets aan doen. het is jou dier nieten de botten zijn te klein om ze aan elkaar te zetten dus het word dan een amputatie het is gewoon afwachten of wat ik eerder zei je probleem uitleggen aan de eigenaar

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 23:12

voordat ik dit topic plaatste zijn er veel discussie's geweest.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:06

dan kun je helaas niets meer doen dan hopen

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:24

@fairytail: dat de botten te klein zijn is onzin. De hersenchirurgie is 1000x preciezer, dan is zo'n rattenbot een olifant!

Ratten kunnen zichzelf heel goed genezen, maar dan moet het dier of het zelf helemaal opknappen, of geholpen worden door een DA. En niet gepest worden met een spalk e.d die waarschijnlijk foutief is aangebracht.

Als je de eigenaar niet kunt overtuigen het diertje naar de dierenwinkel te brengen, probeer dan te zorgen dat hij/zij de spalk eraf haalt!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:19

Wie heeft gemeld dat t pootje gebroken is? Een da? Dan zal die arts t pootje toch wel behandeld hebben zo als t moet?
Ik vind het heel eng dat iemand zo doet, maar het is wel zijn dier en ik heb geen recht om iemand te zeggen wat hij/zij met zijn beestje doet, helaas. Zelf zal ik nooit zo handelen. Maar als ik jou was zou ik idd nog n x proberen om hem met t ratje naar de da te laten gaan.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:27

met het zeggen dat de botten te klein zijn wil ik zeggen dat ze niet met pennen aan elkaar kunnen worden gezet. Heb zelf stages gelopen bij dierartsen en daar was een rat met gebroken poot en een hamster met gebroken poot. Als het verbrijzeld is is het hopen dat t zelf geneesd of toch amputeren het hangt echt van het beestje af of hij gelukkig kan leven met drie pootjes de meeste wel maar sommige helaas niet

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:37

De botjes van een ratje zijn inderdaad niet te zetten.
Maar hoe is het zo zeker dat het pootje gebroken is en niet alleen wat gekneusd??