Kat weg hoe lang wachten met zoekactie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Kat weg hoe lang wachten met zoekactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:23

Ben echt een bezorgde moeder heb al heel de dag een steen in mijn maag. Mijn katje van 1.5 jaar is al vanaf vanmorgen vroeg weg. Normaal komt ze 's-middags als ik uit mijn werk kom tig keer om eten zeuren en wacht ze mij altijd op. Toen ik thuis kwam was ze er niet, al het eten stond er nog en nu is ze er nog niet. Heb heel de buurt afgezocht al een paar keer, normaal komt niet verder als het blok. Tenminste nooit gezien. Ze komt altijd als ik roep en achtervolt mij altijd overal. Is ook nog nooit zo lang weggebleven. Wannneer moet ik ze nu als vermist gaan opgeven? Maak mij nu al zorgen ook al weet ik dat ze nog maar kort weg is

iris_oo

Re: Kat weg hoe lang wachten met zoekactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:26

Dat is balen! Ik zou me ook zorgen maken hoor .
Maar ik zou nog heel even afwachten, de kat van mijn zus was tijdje geleden ook ineens heel lang weg terwijl hij meestal maar een half uurtje buiten bleef en die kwam uiteindelijk vrolijk teruggehuppeld.
Als ze morgenavond nog niet terug is zou ik geen zoeken.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:27

Vervelend voor jullie zeg!
Als ze er over 3-4 dagen nog niet is, zo ik haar pas als vermist opgeven. Katten blijven wel vaker een paar dagen weg.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:28

Ik zie ze 's-ochtend zo vaak plat op de weg liggen katten. Woon vlak bij de polder dus maak mij al gauw zorgen. Hoop dat die stomme kat zo weer binnenkomt. Dit is mijn 1e katje en heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:30

Nadia_Mocca schreef:
Als ze er over 3-4 dagen nog niet is, zo ik haar pas als vermist opgeven. Katten blijven wel vaker een paar dagen weg.

Ook als ze normaal altijd 's-nachts binnen zijn? Ze komt sowieso normaal rond 21.00 binnen om een tukkie te doen en gaat dan pas in de ochtend weer naar buiten.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:31

gouda schreef:
Nadia_Mocca schreef:

Ook als ze normaal altijd 's-nachts binnen zijn? Ze komt sowieso normaal rond 21.00 binnen om een tukkie te doen en gaat dan pas in de ochtend weer naar buiten.

Onze kat is soms ook wel eens 2 dagen niet thuis. Hij gaat naar buiten wanneer hij wil, ook 's nachts.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:35

Bij ons gaat de deur/luik altijd dicht als we gaan slapen en ze slaapt altijd bij mij op het voeteneind. Is nog nooit een dag/dagdeel of nacht weggeweest. Vooral in de winter ligt ze meer binnen als buiten en sowieso komt ze om de zoveel uur (vooral als ik thuis ben) om eten miauwen. Hoop dat ze zo binnen komt anders kan ik denk ik niet slapen en morgen ook al een zware dag (begrafenis) voor de boeg. Misschien zit ze ergens opgesloten ofzo. Ze zijn hier wel de riolen aan het doen in de wijk. Overal zand, troep en containers enzo.

jorreknorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:36

de kat van mijn tante is 2 jaar geleden zomaar verdwenen en die is afgelopen week end helemaal verwilderd terug gekomen.
ze houden hem nu en een honden bench.
steeds al s de andere kat(z'n broertje) langs komt gaat ie heel lief mauwen en t'broertje wil er niets van weten.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:43

Als je kat normaal 's nachts nooit buiten komt zou ik vanavond tegen half elf / elf uur vanavond toch gaan zoeken. Toen mijn kat ooit zoek was kreeg ik deze tip van de dierenambulance. Overdag zijn ze vaak te bang om te voorschijn te komen als je roept. 's avonds als het rustiger is komen ze eerder. Wel een mandje meenemen als je gaat zoeken.
Dadelijk vind je hem en dan kan je hem niet mee naar huis nemen.

Zelf zou ik morgen ook gelijk het assiel en de dierenambulance bellen. Als ze wel gevonden is of ik hoop het niet voor je is aangereden hoef je tenminste niet zo lang in onzekerheid te zitten.

Grote kans dat dit allemaal niet nodig is en dat hij morgenochtend of avond weer voor je deur staat. Maar snel het assiel bellen kan in ieder geval geen kwaad.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:00

Ik zou me nog niet te veel zorgen maken hoor. Mijn kat is wel eens vaker een paar dagen weg.
Maar ik begrijp het wel, ik zeg dat nu wel heel stoer maar ik ben ook altijd ongerust.
's Avonds eens in de tuin staan roepen wil weleens helpen, heb ik al geleerd. Succes, hopelijk is hij er snel weer!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:02

heb je hem weer?
Bij ons zijn de katten ook nooit s'nachts buiten, ze zijn altijd voor het donker binnen, omdat ze dan eten krijgen...

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:08

Dierenambulance Gouda, Dierenasiel Gouda, Dierenasiel Krimpen bellen, stichting Amivedi inschakelen (zit hier ook ergens in de regio) en gewoon verhaal uitleggen, daar hoef je geen vier dagen voor te wachten hoor! Het heeft geen nut om alle dierenartsen te gaan bellen maar je zou die in Schoonhoven en Bergambacht wel kunnen doen, kan geen kwaad lijkt mij.

Is je kat na een aantal dagen nog steeds weg en geen van bovengenoemde instanties kom je verder mee, dan kun je posters maken en verspreiden/ophangen. Denk dan vooral aan dierenartsen, dierenwinkels etc. etc.

Sterkte en succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:59

ik blijf altijd net zo lang zoeken en roepen totdat ik mijn katten weer binnen heb.

ik ben er ooit eentje kwijtgraakt, pas maanden later hoorde ik van mensen bij me uit de straat dat ze gezien haden dat die kat werd aan gereden, sindsdien loop ik echt al te roepen als mijn katten langer dan normaal wegblijven

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:05

Waarschijnlijk is je kat gewoon op liefdespad, zowel poezen als katers willen dan weleens de benen nemen. Het is wel weer de tijd van het jaar aan het worden voor liefdesescapades.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:52

Wou er nou ook net eentopic over beginnen maar geft niet

Dat was bij onze liefe grijze kat ook hij was meer dan 24 uur weg we maakten ons grote zorgen..! maar meestal moet je rustig afwachten meestal zijn ze der met 3 dagen de weer

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 18:30

Ze is er weer!!!!!!
Toen we de zoveelste zoekactie wouden beginnen stapten we de deur uit en wie kwam er luid krijsend aangelopen......Luna. Heel hard miauwde ze heel blij om ons te zien maar door en doornat. Heel maf gewoon 'schoon' water dus waar ze heeft gezeten en wat ze heeft meegemaakt???? Ze had erge honger en is nu heel blij en ik ook pffff mijn kindje is gelukkig weer terug. Bedankt allen voor de tips. Hoop het niet meer mee te maken maar voor het geval dat weet ik nu iig hoe en wat.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:33

Gelijk als vermist opgeven! Mijn kat is een maand geleden naar 2 maanden weer terug gekomen We waren het echt al aan het opgeven, het is namelijk niks voor hem. Het was al geen buitenkat en hij kreeg 's avonds eten, dus hij kwam altijd naar huis 's avonds en 's nachts houden we hem altijd binnen. Ik heb heel wat rond gezocht, stond echt op zo ong alle sites die er zijn. Toen wou ik nog een keer bij iedereen blaadjes in de deur gooien met kat vermist. Ik had ook even met mijn moeder afgesproken dat we even langs de achterburen gingen, daar zat namelijk een steenmartel en die gingen klemmen zetten en stel dat Krull daar ook nog ergens zat kwam hij misschien in die klem. Hij zou er toch niet zitten want het zijn hele goeie vrienden en wij komen er bijna elke dag en hebben er ook al 100 keer gezocht, maar toch gingen we voor de zekerheid even in de schuur kijken. Achterbuurman deed deurtje open, wij hoorden een super harde, enge, bange mauwe en ja hoor, daar zat onze lieve Krull! Het ging alleen wel super slecht, hij was echt al bijna dood. Dus wij gelijk naar de dierenarts gegaan, da zei ook al: ik zou er niet vanuit gaan dat hij blijft leven, die kans is ong 0. Hij was helemaal uitgehongerd en uitgedroogd. Hij heeft 3 dagen in aan het infuus gelegen en daarna mocht hij mee naar huis. Hij kon toen nog bijna niet lopen. De da vond het echt een wonderkatje, dat hij dit heeft overleefd en dat hij zulke goeie voorderingen maakte als wij erbij waren. Intussen gaat het al weer een heel stuk beter met Krulletje.

Ik wou eigelijk hiervan ook nog een topic op bokt plaatsen om mensen te laten zien dat ze niet op moeten geven, maar had het eerst nog niet gedaan omdat we niet wisten of Krull het zou redden. Misschien moet ik er nu alsnog een topic over maken...

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:35

En nu waarschijnlijk jonkies over een dag of 60????
Blij dat ze weer terug is!

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:35

gelukkig

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:02

tienus63 schreef:
En nu waarschijnlijk jonkies over een dag of 60????
Blij dat ze weer terug is!

Nee bij Luna is alles er uit gehaald dus dat kan niet meer.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:03

PinkyPower schreef:
gelukkig

Jee wat erg zeg je kat zo uitgedroogd/hongerd. Wat een mirakel dat het arme diertje het overleefd heeft. Wat goed dat je de moed nog niet opgegeven had.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:56

Gelukkig meis wa al ongerust;)

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:58

Gelukkig is ze weer opgedoken!